Kerronko ihastuksesta miehelle, joka on juuri alkanut seurustella?
Olen talvesta asti ollut ihastunut samassa harrastusporukassa pyörivään mieheen enkä ole uskaltanut tehdä aloitetta, vaikka olemme nähneet viikoittain ja tulleet keskenämme juttuun. Välillä sain kuvan, että mies olisi saattanut olla minusta kiinnostunut, mutta ihastuneena saatoin nähdä kaiken haluamallani tavalla. Eilen selvisi, että miehellä onkin tyttöystävä, jota ei ole kertaakaan maininnut, joten olen kuvitellut miehen olevan vapaalla jalalla. Tilanne heillä oli se, että miehellä ja tällä naisella alkoi olla pientä peliä joskus viime kesänä/syksynä, mutta tyttö lähti syksyllä ulkomaille opiskeluvaihtoon. Ovat siis olleet jonkinlaisessa kaukosuhteessa, mutta eivät ehkä täysin virallisesti yhdessä vielä, vaikka mies vierailikin naisen luona pari kertaa. Mies juuri vieraili naisen asuinmaassa ja ilmeisesti sopivat oikeasti suhteesta sinä aikana, sillä nainen on juuri palaamassa Suomeen ja mies kutsui häntä tyttöystäväkseen.
Asia oli melkoinen järkytys minulle, sillä olin jo alkanut miettiä aloitteen tekemistä. Koko päivän olen ollut hyvin allapäin, surullinen ja ahdistunut. Olen miettinyt, pitäisikö kertoa miehelle tunteistani, sillä haluaisin tietää, oliko mies missään vaiheessa edes vähän kiinnostunut. Samalla toivoisin, että kertominen edes hieman keventäisi oloani, sillä koko ihastuminen on viime aikoina painanut mieltäni melkoisesti. En kuitenkaan halua pilata kaveruuttamme tai että mies alkaisi vältellä minua harrastuksessa tai antaa kuvaa, että yrittäisin rikkoa hänen suhdettaan. Mitä teen?
Kommentit (23)
Et mitään. Katsot ja odotat. Olisi todella itsekästä mennä kertomaan ihastumisesta nyt. Mies on suhteessa ja onnellinen. Niele tunteesi.
Vierailija kirjoitti:
Unohda! Jos se olis sut halunnut, olisitte pari. Move on!
Minä olisin halunnut hänet, mutta en uskaltanut tehdä aloitetta rukkasten pelossa, miksi mieskin ei voisi olla ujo ja saamaton? En väitä, että mies olisi välttämättä minut halunnut, mutta tyttöystävä tuli todella puun takaa, sillä mies ei häntä maininnut ikinä, toisin kuin eksänsä useampaan kertaan. Mietityttää, kuinka ihastunut mies on ylipäätään ollut, kun ei ole naista mitenkään maininnut ja kun tiedossa on myös ollut, että nainen tulee palaamaan Suomeen eikä jää ulkomaille.
ei ole sun hetki...
jätä heidän suhde rauhaan ja pidä tunteet itselläsi..
hiukan kunnioutusta toisiin hei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut hänet, mutta en uskaltanut tehdä aloitetta rukkasten pelossa, miksi mieskin ei voisi olla ujo ja saamaton? En väitä, että mies olisi välttämättä minut halunnut, mutta tyttöystävä tuli todella puun takaa, sillä mies ei häntä maininnut ikinä, toisin kuin eksänsä useampaan kertaan. Mietityttää, kuinka ihastunut mies on ylipäätään ollut, kun ei ole naista mitenkään maininnut ja kun tiedossa on myös ollut, että nainen tulee palaamaan Suomeen eikä jää ulkomaille.
Kamoon, unohda jo! Et tehnyt aloitetta silloin kuin olisi pitänyt. Turha jäädä rannalle ruikuttamaan.
Ei tsiisus. Ei ihme että olet sinkku. Jätä nyt onnellinen pari rauhaan ja hanki oma elämä , rakkauselämän lisäksi!
No et todellakaan mene sössöttämään miehelle nyt mitään, nolaat vain itsesi.
Mieti asiaa toisinpäin. Jos olisit onnellisesti suhteessa ja sitten joku tuttu tulee itkemään sinulle että on ihastunut sinuun, niin olisitko enemmän vaivaantunut vai imarreltu? Veikkaan että vaivaantunut, kun tätä tunnustajaa pitäisi nähdä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa toisinpäin. Jos olisit onnellisesti suhteessa ja sitten joku tuttu tulee itkemään sinulle että on ihastunut sinuun, niin olisitko enemmän vaivaantunut vai imarreltu? Veikkaan että vaivaantunut, kun tätä tunnustajaa pitäisi nähdä jatkossakin.
En olisi välttämättä kumpaakaan, mutta kyllä minusta olisi mukava tietää jonkun olleen minuun ihastunut, vaikkakin sitten liian myöhään.
Miksipä et? Jos miehelle tulee ero, hän saattaa hyvinkin ottaa sinut omakseen jos pidät häneen koko ajan hienotunteisesti yhteyttä. t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi olla ujo ja saamaton, hänellähän on jo tyttöystävä.... ja välimatkasta huolimatta. Nyt pidät näppisi erossa varatuista.
Itse olen alkanut seurustella 4kk sitten ja oon kyllä niin rakastunut ettei mikään sitä horjuttaisi. Pitäisin vähän hölmönä, jos joku nyt tulisi kertomaan ihastuksestaan ja en arvostais, koska mun mielestä se toinenhan selvästi sillä testaisi välitänkö kumppanistani. Saattaisin käyttäytyä tylysti...
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset ovat vastakohtia. Se mikä on naisesta "vaivaannuttavaa" olisi miehestä imartelevaa. Ainakin tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä et? Jos miehelle tulee ero, hän saattaa hyvinkin ottaa sinut omakseen jos pidät häneen koko ajan hienotunteisesti yhteyttä. t. mies
Tuo on huono neuvo AP:n kaltaiselle naiselle, joka saa tuosta syyn jättäytyä odottelemaan, että josko joskus ehkä kenties sittenkin ihastuksen parisuhde loppuisi ja AP saisi uuden mahdollisuuden. Varmaan miesnäkökulmasta kivaa, jos on naisia jonossa varalla, mutta tuolla tavalla AP vain ripustautuu turhaan haavekuvaan ja jättää oikean elämänsä elämättä!
Eli keskity vain AP katselemaan uusia ihmisiä, kyllä se oikea vielä sinullekin vastaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on voinut hyvin odottaa koko ajan että joku parempi tulee tekemään edes sen pienen aloitteen. Hän voi olla vaikka tosi huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Et mitään. Katsot ja odotat. Olisi todella itsekästä mennä kertomaan ihastumisesta nyt. Mies on suhteessa ja onnellinen. Niele tunteesi.
Katson ja odotan mitä. Rehellisesti sanoen ilman muuta toivoisin, että he eroaisivat heti ja tyttö jäisi ulkomaille, mutta haluan kuitenkin kunnioittaa heidän alkanutta suhdetta enkä yrittää varattua. Asiassa eniten vaivaa se, että en tiedä, tulkitsinko virheellisesti miehen olleen minusta kiinnostunut vai olisiko mahdollisuuksia ollut, jos olisin toiminut aiemmin. Jos ensimmäinen, olen ihastuneena kuvitellut omiani, mikä kaiketi lienee normaalia. Jos toinen, voin vain soimata itseäni siitä, että en tehnyt mitään, ja toivottavasti otan siitä opikseni. Nimenomaan haluaisin päästää ihastuksestani irti ja mennä eteenpäin, mutta tuntuu, etten pysty, jos asia jää keskeneräiseksi ja käsittelemättä. Haluan voida hyväksyä miehen valinnan ja laittaa omille tunteilleni pisteen.
Minun pitkäaikainen ihastukseni löysi pian avioeronsa jälkeen uuden tyttöystävän. Alle puolessa vuodessa nainen tuli raskaaksi, ja he avioituivat. Jos olisin ajoissa tiennyt miehen eronneen, olisin ehkä kertonut hänelle tunteistani. Nyt ainoa toivoni on, että mies kyllästyy vaimonsa räävittömään suorapuheisuuteen, mutta en jää odottelemaan. Siinä käy äkkiä niin, että oma elämä jää elämättä turhaan haikaillessa.
Vastausten jälkeen olen melko vakuuttunut siitä, että en sano miehelle mitään. Mielessäni olen mieheen melko tuohtunut siitä, että hän ei tyttöystäväänsä ole missään vaiheessa maininnut, vaikka porukassa olemme puhuneet myös parisuhteisiin liittyvistä asioista. Vilpittömästi kuvittelin, että mies olisi sinkku erottuaan vuosi sitten pitkästä suhteesta, ja siksi minulla oli myös lupa ihastua häneen. Jos olisin tiennyt orastavasta suhteesta olisin katsonut häntä alusta lähtien erilaisin silmin, en olisi ihastunut niin paljon enkä nyt itkisi julmas elämää ja valittaisi täällä palstalla. Vaikeaa tulee olemaan nähdä miestä niin usein ja pian yhdessä tyttöystävänsä kanssa, mutta en halua taukoa harrastuksestakaan. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on huono neuvo AP:n kaltaiselle naiselle, joka saa tuosta syyn jättäytyä odottelemaan, että josko joskus ehkä kenties sittenkin ihastuksen parisuhde loppuisi ja AP saisi uuden mahdollisuuden. Varmaan miesnäkökulmasta kivaa, jos on naisia jonossa varalla, mutta tuolla tavalla AP vain ripustautuu turhaan haavekuvaan ja jättää oikean elämänsä elämättä!
Eli keskity vain AP katselemaan uusia ihmisiä, kyllä se oikea vielä sinullekin vastaan tulee.
Onko se sitten hyvä, että kerää itselleen isompaa numeroa vain siksi kun ei saa sitä jonka oikeasti haluaa.
V*tun hullu, jätä se mies rauhaan nyt heti!!!
Vierailija kirjoitti:
V*tun hullu, jätä se mies rauhaan nyt heti!!!
Mikä kertomastani tekee minusta hullun? Eikö pettymys ja suru ole ihan luonnollisia tunteita tässä tilanteessa? Olen myös selkeästi täällä ilmaissut, ettei tarkoituksena ole yrittää pilata uutta suhdetta vaan haluaisin vain itse pystyä unohtamaan. En kuitenkaan jätä miestä rauhaan vaan aion normaalisti jutella kuten kenelle tahansa kuten olemme tähän astikin tehneet. Näemmekin jo tällä viikolla treeneissä. Onneksi av-mammat eivät kuulu harrastusseuraamme :D