Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisihenkinen perhe, kauppaan matkaa reilut 5 km - kauppareissut pyörällä

Vierailija
19.07.2016 |

Lapset teini-iässä (kuopusta lukuun ottamatta). Olen ajatellut lisätä omaan arkeeni hyötyliikuntaa niin, että tekisin kauppareissut auton sijaan pyörällä. Eli ei enää kauppaan autolla työmatkan varrella.

Mietin tässä lähinnä sitä, miten tuon kuvion saisi toimivaksi. Oisko sellainen tavarapyörä tyhmä, kun ei ole sen ikäisiä lapsia, että niitä siinä kuskaisin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele viikon ostokset. Kay kerran viikossa ostamasta marketista isomman satsin (painavaa, sailyvaa) tavaraa, ja sitten viikolla ostat tuoretta tavaraa fillarilla paikallismarketista. Rahaakin saastyy, kun ei joka paiva tyopaivan paatteeksi kay nalkaisena ostamassa mita mieleen juolahtaa ruokia. 

Itsellani on tuollainen "tavarapyora", ja silla kayn 2 krt viikossa ruokaostoksilla 4h perheelle, kauppa reilun parin kilsan paassa. Onhan se aika puskemista, mutta ihan hyvin onnistuu. Viitena paivana viikosta saakin kayttaa aikaa muuhun, kun marketissa jonottamiseen.

Vierailija
22/26 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsitä, miten tuo Pyrkijä E480 voi muka olla vakuutuksista vapaa, jos se kulkee myös polkematta. Ehkä minulla on vanhaa tietoa, mutta olen ollut siinä uskossa, että jos sähköpyörä liikkuu täysin polkematta eli on sähkömopo, vaatii se aina vakuutuksen eikä sitä saa ajaa pyörätiellä, jolla mopoilla ajo ei ole sallittu. Sähköavusteinen polkupyörä sensijaan rinnastuu tavalliseen polkupyörään.

Pari vuotta sitten muuttui laki.

Polkupyörä luokkia on nykyään useampia.

250w moottori avustaa vain polkiessa ja nopeus rajattu 25 km/h ei vaadi liikenne vakuutusta.

Max 1000w moottori nopeus rajattu 25km/h saa avustaa polkematta vaatii liikenne vakuutuksen liikenne säännöt samat kuin polkupyörällä.

Sitten on mopoon rinnastettava fillari luokka maksimi nopeus 45km/h tällä mennään mopon säännöillä ja tarvitsee mopon vakuutuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen peräkärryn hommaamista.

Itse kuskaan helposti yli viikon sapuskat neljälle hengelle siinä ja hyvin mahtuu isompiakin heräteostoksia mukaan.

Tullut kuskattua siinä jiirisahapöytä, telkkari,

auton renkaat ja sun muuta.

Muuttaa fillarin käytettävyyden ihan uudelle tasolle

Vierailija
24/26 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sähkö fillari ja peräkärry

Noiden hommaamisen jälkeen noi on korvannut yli 90% autolla ajoista.

Siinä sivussa on kunto kohonnut ja rahaa säästynyt.

Vierailija
25/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä kävi akun kanssa, oliko viallinen? Akkua täytyy ladata kerran kuussa vaikkei ajaisikaan. Ostin käytetyn, myyjä vakuutti, että akkua on hoidettu oikein. Näin ei ollut. Myyjä tilasi uuden akun ja maksoi siitä 2/3.

Vierailija
26/26 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen firman kannanotto on täysin vastuuton. ihmettelen että selitellään joutavia. eli jos akku on vioittunut menet ja haet uuden tästä firmasta äläkä anna periksi niiden on pakko  korvata se akku.

ps kokemuksia heistä ihan tarpeeksi, heille pääasia että tulee kaupat ja senjälkeen ei mitään vastuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi