Lapsen passi eroperheessä
Miten olette ratkaisseet asian eroperheessä? Kumman vanhemman luona lapsen passia pidetään? Lähivanhemman vai etävanhemman, vai onko mitään väliä? Ja saatteko passin vanhemmalta sitä pyytämällä kun kyseessä lapsen yhteishuoltajuus.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kätevää, kun ei tartte tuollaisellakaan päätään vaivata. Kaikki yhdessä osoitteessa.
Noo, koittaa se aika sullekin, kun huomaat miehes olevan täys kusipää tai sit sua ei kiinnosta se enää yhtään.
Epäilen. Kaikki ei eroa. Jos kuolo korjaa, niin passeja ei tarvinne kuljetella. On jo joku lapsi täysi-ikäinen jo nyt.
Sen luona, kumpi sen pystyy paremmin tallessa pitämään.
Ja sen verran ollaan väleissä, että ei ole ollut mitään ongelmaa sen passin pyytämisessä. Ja se, kuka sitä säilyttää, huolehtii myös siitä että passi on voimassa tarvittaessa.
Niin vain tästäkin saa riidan aikaan, kun on exä helvetistä. Terveiset P:lle!
Mä olen etävanhempi ja passit on aina mun hallussa, lähi saa ne aina kun pyytää. Minulla tavarat pysyvät tallessa, lähillä ei.
Omituista tämä monien lähivanhempien asenne, jonka perusteella heidän pitäisi valvoa kaikkea mahdollista ja puuttua siten paitsi lastensa myös exänsä elämään. Ja vain siksi että lasten osoite sattuu olemaan sama kuin heidän.
Oletteko lähdössä nyt reissuun, että tarvitsette passin nyt?
Vai nillitätkö nillittämisen ilosta?
Se on ihan sama, missä passi on, kunhan sen saa tarvittaessa. Yleensä olen huomannut, että etävanhempi on se joka sitä tarvitsee enemmän, kun reissaavat enemmän ulkomailla. Mutta meillä yleensä sillä puolella, kumpi on tehnyt viimeksi reissun. Teini-ikäiset voi säilyttää sitä itse, kun käyttävät sitä henkkarina. Mutta tykkäsin ainakin pienten lasten osalta siitä laatikosta, jossa kulki kaikki tärkeät mukana.
Nykyisin meillä se on tyttärellä itsellään, koska on teini ja käyttää henkkarina tarvittaessa.
Mutta aiemmin se oli hyvin usein etävanhemmallaan, kska tuo sen kanssa kävi ulkomailla. jos itse olisin käynyt lapsensa kanssa reissussa, niin toki olisi saanut sen sieltä heti.
Kelakortti taitaa olla etällä, koska hänen nimissään on lapsen vakuutus, joten hän maksaa yksityisen lekurin ja hakee lääkkeet.