Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako naisille huudella kadulla?

Vierailija
19.07.2016 |

Esim. "vau"?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä nolouden huippuja, kun nuorena käveli kadulla esim. oman äidin kanssa ja ohimenevästä autosta vislattiin tai huudettiin jotain tyyliin: "tytöllä on maailman paras perse". Kerran olin liikkeellä lasteni kanssa, kun joku mies otti oikeudekseen arvostella ulkonäköäni; Näytätpä hyvältä, harvoin näkee noin kaunista vartaloa. Siis mitä v! Ihan siinä vaan ukko toljottaa avoimesti vartaloani ja arvostelee, kyllä kiehuin raivosta. Vastasin jotain, että no samaa ei voi sanoa sinusta, menipä setä hiljaiseksi ja lähti kiukkuisin askelin pois. Lapset olivat ihan ihmeissään. Huh, kaikenlaisia ääliöitä.

Vierailija
42/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä huudella, saa vain kenet tahansa näyttämään helvetin typerältä elämänkoululaiselta. :D

Muutama mies on kävellyt minun luokseni ja kertonut että näytän kauniilta. Paljon parempi kuin aivoton huutelu ja apinointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa. Säikähdin ihan saatanasti taas kun joku mies ajoi pyörällä ohi ja oikeasti karjaisi kohdallani että kaunis nainen. Päiväni meni pilalle kun sain ahdistuneisuuskohtauksen. Koin myös oloni äärimmäisen vaivaantuneeksi ja halusin vain palata takaisin kotiin...

T. Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä nuori nainen

Joku kutsui kauniiksi naiseksi, ja sait kohtauksen + olosi oli äääääääääärrrrrrimmmmmäisen vaivaantunut? Ei millään pahalla, mutta et voi olettaa, että koko muu maailma sopeutuu sinun heikkoon mieleesi, vaan sinun on sopeuduttava tähän maailmaan. Ensi kerralla ulos lähtiessäsi ota tupla-annos lääkkeitä.

Vierailija
44/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vieraille ihmisille huutelu on moukkamaista ja ulkonäön arvostelu pinnallista ja esineellistävää. Minulle on ainakin yksi paskanhailee, mitä mieltä joku tuntematon ihminen on ulkonäöstäni, semmoisen huutelu kadulla on lähinnä kiusallista.

Kanssaihmiset voi huomioida muulla tapaa, vaikka hymyllä. :)

Pinnallista se on. Pinnallisuudessa ei ole mitään vikaa, ainakaan kun seksuaalisudesta on kyse. Esineellistävää se ei ole.

Etkö sinä nyt usko että kotimaasi venäjän tavat eivät taivu tänne tasa-arvoiseen pohjolaan. Esineellistäkää naisenne ihan rauhassa siellä mutta täällä se on huonoa käytöstä.

Seksuaalisen kiinnostuksen ilmaiseminen ei ole esineellistämistä, vaikka niissä sinun lukemissasi teorioissa niin väitetäänkin. En tunne itseäni esineellistetyksi, kun vastaan kävelee puumia jotka kommentoivat "onpa komea mies". Sä et sitä pysty määrittelemään. Se mikä susta ITSESTÄSI tuntuu esineellistämiseltä, ei ole sitä vielä universaalisti. Venäjän voit tunkea perseeseesi. Mitäs mieltä olet siitä pitäisikö Suomen liittyä Natoon?

Vierailija
45/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee turvattoman olon. Muutin Uuteen-Seelantiin ja olin suht huolettomasti täällä, kunnes paikalliset nuoret miehet huutelivat perääni pari kertaa (kerran olin lenkillä toppavaatteet päällä). Huutelun jälkeen mua alkoi ahdistaa kulkea yksin pimeällä ja aloin pitämään vaaleita hiuksiani hupun alla. Tajuutteko miehet ollenkaan, millainen maailma on naisille? Olen 160 cm pitkä ja varmaan 95% 15-65-vuotiaista miehistä voisi tehdä mulle pahaa halutessaan ihan vain fyysisen ylivoimansa ansiosta. Se on pelottava ajatus.

Vierailija
46/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on aika avaava.

Mulle annettiin kasvatuksen myötä hyvä itsetunto. Jos joku urpo huuteli, kun olin teini, niin osasin kyllä vastata siihen enkä jäänyt suremaan ja märehtimään "iik, miten noloa, byhyy".

Nyt toki 30 vuotta ja 40 kiloa myöhemmin ei oo huutelijoita näkynyt xD

Mutta koittakaa nyt hyvät ihmiset kasvattaa edes omista tyttäristänne vahvatahtoisia naisia eikä kaltaisianne nyyhkiviä uhreja!

Vierailija
47/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tekee turvattoman olon. Muutin Uuteen-Seelantiin ja olin suht huolettomasti täällä, kunnes paikalliset nuoret miehet huutelivat perääni pari kertaa (kerran olin lenkillä toppavaatteet päällä). Huutelun jälkeen mua alkoi ahdistaa kulkea yksin pimeällä ja aloin pitämään vaaleita hiuksiani hupun alla. Tajuutteko miehet ollenkaan, millainen maailma on naisille? Olen 160 cm pitkä ja varmaan 95% 15-65-vuotiaista miehistä voisi tehdä mulle pahaa halutessaan ihan vain fyysisen ylivoimansa ansiosta. Se on pelottava ajatus.

Mun mielestä se on typerää ja halveksittavaa, että jossain turvattomassa paikassa huudellaan. Kaupungilla siinä ei ole mun mielestä mitään väärää, paitsi toki se vähentää miehen itsensä mahdollisuuksia saada seuraa.

Vierailija
48/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä olisi enemmän syytä pelätä, sillä suurin osa tuntemattoman henkilön aiheuttamasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Kuitenkin nainen on se, joka pelkää, koska voi, voi kuinka pieni ja heikko nainen minä olenkaan -mentaliteetti aiheuttaa sen. Miesten ei tarvitse tajuta mitään siitä, kuinka sinä koet maailman, koska tilastot näyttävät, että sinulla on vähemmän syytä pelätä kuin miehillä.

Vierailija
49/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on typerää ja halveksittavaa, että jossain turvattomassa paikassa huudellaan. Kaupungilla siinä ei ole mun mielestä mitään väärää, paitsi toki se vähentää miehen itsensä mahdollisuuksia saada seuraa.

Mikä tahansa paikka on turvaton. Lenkillä huuteluhetkellä paikalla oli muita ihmisiä, mutta mistä voisin tietää lähtevätkö miehet seuraamaan mua myöhemmin kun olen taas yksin.

Kaupungillakin kun ovat huudelleet, en ole ollut pimeällä kujalla tai mitään, mutta mistä tiedän seuraavatko tyypit mua myöhemmin? Jopa ravintolan vessaan meneminen saattaa olla naiselle riski; mitä jos joku seuraa sisään? Monissa paikoissa vessat ovat syrjäisessä nurkassa.

Eli älkää huudelko, ikinä.

Vierailija
50/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa paikka on turvaton. Lenkillä huuteluhetkellä paikalla oli muita ihmisiä, mutta mistä voisin tietää lähtevätkö miehet seuraamaan mua myöhemmin kun olen taas yksin.

Kaupungillakin kun ovat huudelleet, en ole ollut pimeällä kujalla tai mitään, mutta mistä tiedän seuraavatko tyypit mua myöhemmin? Jopa ravintolan vessaan meneminen saattaa olla naiselle riski; mitä jos joku seuraa sisään? Monissa paikoissa vessat ovat syrjäisessä nurkassa.

Eli älkää huudelko, ikinä.

Kotiin saattaa myös ikkunasta kiivetä joku, joten olethan muurannut ne umpeen?

Vierailija
51/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä olisi enemmän syytä pelätä, sillä suurin osa tuntemattoman henkilön aiheuttamasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Kuitenkin nainen on se, joka pelkää, koska voi, voi kuinka pieni ja heikko nainen minä olenkaan -mentaliteetti aiheuttaa sen. Miesten ei tarvitse tajuta mitään siitä, kuinka sinä koet maailman, koska tilastot näyttävät, että sinulla on vähemmän syytä pelätä kuin miehillä.

Yksin kulkeva nainen, joutuu tuntemattoman miehen väkivallan uhriksi, paljon suuremmalla todennäköisyydellä, kuin yksin kulkeva mies. Ja yli 83 prosentissa tapauksissa, se tuntematon pahoinpitelijä on mies. Että kyllä sitä aihetta on paljon suurempaan pelkoon, kuin miehillä.

http://www.heuni.fi/material/attachments/heuni/reports/6KHnLcUwR/Full_report_66.pdf

"Runsaassa kolmasosassa miesten tapauksista uhri oli seurueessa ja

tekijöitä yksi. Neljäsosassa tapauksista molemmat olivat yksin tekohetkellä. 14

prosentissa tapauksista uhri oli yksin ja tekijöitä useampia, ja 22 prosentissa

tapauksista sekä uhri että tekijä olivat liikkeellä ryhmässä"

"Naisten tapauksista 45 prosentissa sekä uhri että tuntematon tekijä olivat yksin.

Tyypillistä oli myös se, että nainen oli liikkeellä seurassa, mutta tekijöitä oli

yksi (37 % tapauksista). Naisten kokema tuntemattoman tekemä väkivalta oli

harvinaista tilanteissa, joissa uhri oli seurassa ja tekijöitä oli useita. Samoin

väkivalta oli harvinaista tilanteissa, joissa nainen oli yksin ja tekijöitä useita.

Kumpiakin oli kahdeksan prosenttia tapauksista. "

Vierailija
52/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministien toimesta yhteiskunnasta yritetään hävittää kaikki sukupuolisuuteen kuuluva huomioiminen. 

Ehkä siksi, että ovat järjestään niin kauhean näköisiä, etteivät tästä pääsisikään osallisiksi. Kateus lienee pontimena. 

Kauniina naisena nautin miesten minulle osoittamasta ihailusta. Kuten täälläkin on jo todettu, se on tehtävä hyvällä maulla. Ehkä tuo aloituksen "vau", on vähän siinä rajoilla. Riippuu tilanteesta. Kyllä pikkutunneilla yökerhoon pyyhältäessäni kuulen mielellään tuonkin. Työtehtävissä en!

Kauniina naisena = Leevi 15 v.

Vierailija
53/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin kulkeva nainen, joutuu tuntemattoman miehen väkivallan uhriksi, paljon suuremmalla todennäköisyydellä, kuin yksin kulkeva mies. Ja yli 83 prosentissa tapauksissa, se tuntematon pahoinpitelijä on mies. Että kyllä sitä aihetta on paljon suurempaan pelkoon, kuin miehillä.

http://www.heuni.fi/material/attachments/heuni/reports/6KHnLcUwR/Full_report_66.pdf

"Runsaassa kolmasosassa miesten tapauksista uhri oli seurueessa ja

tekijöitä yksi. Neljäsosassa tapauksista molemmat olivat yksin tekohetkellä. 14

prosentissa tapauksista uhri oli yksin ja tekijöitä useampia, ja 22 prosentissa

tapauksista sekä uhri että tekijä olivat liikkeellä ryhmässä"

"Naisten tapauksista 45 prosentissa sekä uhri että tuntematon tekijä olivat yksin.

Tyypillistä oli myös se, että nainen oli liikkeellä seurassa, mutta tekijöitä oli

yksi (37 % tapauksista). Naisten kokema tuntemattoman tekemä väkivalta oli

harvinaista tilanteissa, joissa uhri oli seurassa ja tekijöitä oli useita. Samoin

väkivalta oli harvinaista tilanteissa, joissa nainen oli yksin ja tekijöitä useita.

Kumpiakin oli kahdeksan prosenttia tapauksista. "

Vääristelet asiaa. Ensinnäkin, vertailet vain prosentteja, mutta et huomioi sitä, että tuntemattoman aiheuttamaa väkivaltaa kohdistuu miehiin määrällisesti naisia enemmän. Toiseksi, yksin olleen miesuhrin osuus miesten kokemasta väkivallasta oli  n. 40 %, naisilla vastaava osuus oli 53 %. 

Vierailija
54/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa. Säikähdin ihan saatanasti taas kun joku mies ajoi pyörällä ohi ja oikeasti karjaisi kohdallani että kaunis nainen. Päiväni meni pilalle kun sain ahdistuneisuuskohtauksen. Koin myös oloni äärimmäisen vaivaantuneeksi ja halusin vain palata takaisin kotiin...

T. Ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä nuori nainen

Joku kutsui kauniiksi naiseksi, ja sait kohtauksen + olosi oli äääääääääärrrrrrimmmmmäisen vaivaantunut? Ei millään pahalla, mutta et voi olettaa, että koko muu maailma sopeutuu sinun heikkoon mieleesi, vaan sinun on sopeuduttava tähän maailmaan. Ensi kerralla ulos lähtiessäsi ota tupla-annos lääkkeitä.

Kenenkään ei tarvitse sopeutua siihen, että jotkut idiootit huutelee ohi ajellessaan kadulla. Sen sijaan näiden mölyapinoiden olisi syytä opetella käyttäytymään kuin ihmiset. Jokainen on itse vastuussa siitä että pahoittaako toisen mielen olemalla ahdisteleva kusipää, sen sijaan että osoitellaan syyttävällä sormella tätä naista joka kulki kadulla aivan normaalisti, siis siihen asti kunnes joku järjen jättiläinen koki hyväksi ideaksi ilmaista mielipiteensä hänestä huutamalla kuin vajaamielinen. Empatia taitaa olla sulle vieras käsite?

T: toinen jolle ahdistuskohtaukset ovat turhan tuttuja

Vierailija
55/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ollut yllätys, miten miesten mielestä huuteleminen on positiivista huomiota. Jottein hyvän mielen levittäminen ole pelkästään yksipuolista, rupean minäkin antamaan positiivista palautetta kadulla liikkuville miehille. Saatanpa samalla ihan kokeilla, onko ulkonevat avut ihan luomua. Grrr...

Vierailija
56/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun ajattelen että mitä jos naiset alkaisivat huudella jotain törkyä miehille :D ''uuh beibi sä näytät siltä että sulla on paksu lompakko, näytähän sitä vähän mamille!!''

Vierailija
57/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun ajattelen että mitä jos naiset alkaisivat huudella jotain törkyä miehille :D ''uuh beibi sä näytät siltä että sulla on paksu lompakko, näytähän sitä vähän mamille!!''

Kuinkahan moni mies saisi ahdistuskohtauksia ja kokisi olonsa ääääääääääärimmäisen vaivaantuneeksi?

Vierailija
58/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyile vain mielummin. Voit saada hymyn takaisin :)

Vierailija
59/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni mies saisi ahdistuskohtauksia ja kokisi olonsa ääääääääääärimmäisen vaivaantuneeksi?

Voihan näille irvailla. Aina voi. Mut esimerkiksi illalla tai yöllä heitetty kaunis tyttö, mitä kuuluu, kukkuluuruu, ei kyllä kauheasti naurata. Sillä usein tällaiset huutelijatyypit on myös lähentelijätyyppejä ja raiskaajatyyppejä. He kokevat, et naiset on vapaata riistaa. Miehellä tällaista pelkoa ei ole, mies on lähes poikkeuksetta sitä naista vahvempi fyysisesti, jolloin koko tällaisesta huutelemisesta ja ylipäänsä häirinnästä tulee melko tavalla erilaista.

Sitä vastoin, voisi kysyä, mitä mieltä miehet olisivat siitä, jos iso, machohomo alkaisi huudella vastaan kävellessään, et hyvä perse, lähetkö panee. Siinä jo alkaisi hieman olla sitä samaa, jota naiset kokevat. Ja ne jotka sanovat, et ei ole ollenkaan sama juttu, kun siinä on se homo, mut eihän miehetkään tiedä naisille huutaessaan, et onko se nainen hetero vai ei.

Vierailija
60/68 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan näille irvailla. Aina voi. Mut esimerkiksi illalla tai yöllä heitetty kaunis tyttö, mitä kuuluu, kukkuluuruu, ei kyllä kauheasti naurata. Sillä usein tällaiset huutelijatyypit on myös lähentelijätyyppejä ja raiskaajatyyppejä. He kokevat, et naiset on vapaata riistaa. Miehellä tällaista pelkoa ei ole, mies on lähes poikkeuksetta sitä naista vahvempi fyysisesti, jolloin koko tällaisesta huutelemisesta ja ylipäänsä häirinnästä tulee melko tavalla erilaista.

Sitä vastoin, voisi kysyä, mitä mieltä miehet olisivat siitä, jos iso, machohomo alkaisi huudella vastaan kävellessään, et hyvä perse, lähetkö panee. Siinä jo alkaisi hieman olla sitä samaa, jota naiset kokevat. Ja ne jotka sanovat, et ei ole ollenkaan sama juttu, kun siinä on se homo, mut eihän miehetkään tiedä naisille huutaessaan, et onko se nainen hetero vai ei.

Ohiajavan pyöräilijän kaunis nainen -kommentista on pitkä matka vastaantulevan, ison machohomon suoriin panoehdotteluihin, eikö sinustakin? Ja kyllä, homon ehdottelut heteromiehelle ovat eri asia kuin heteromiehen ehdottelut heteronaiselle, mikä on kaikkein todennäköisyyksien mukaan se yleisin tapaus, kun nainen jotain seksuaalissävytteistä tuntemattoman miehen suusta kuulee. Eli vertauksessasi ei oikeastaan ollutkaan mitään samaa, kun hiukan asiaa miettii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä