Olen puolivakavissani sitä mieltä, että mummoille voisi palkata terveyskeskukseen pitkäaikaistyöttömiä näyttelemään lääkäreitä
Sinne vaan valkoinen takki päälle "vanhuslääkäriksi". Saisivat työkokemusta ja vaivanpalkkaa, kun taas yhteiskunnan varoja säästyisi, kun ei tarvitsisi maksaa 6500 e/kk siitä, että joku vakuuttelee samalle mummolle kymmenettä kertaa puolen vuoden sisään, että kyllä se Panadol on ihan turvallinen lääke ja ei, ei ole mahdollista että sinulle tulee höpsö olo kun otat puolikkaan 500 mg:n parasetamolitabletin.
Kommentit (28)
99,9 pitkäaikaistyöttömistä on niin onnettomia, ettei niiltä onnistuisi edes tuollainen homma.
Vierailija kirjoitti:
99,9 pitkäaikaistyöttömistä on niin onnettomia, ettei niiltä onnistuisi edes tuollainen homma.
Hauku nyt vähän enemmän työttömiä. Onneksi ei tarvi paljon vaivautua. Juuri tuollaisen ylimielisen asenteen omaaville oli kiva antaa takaisin kierrätyksen orjana. Yksikin uhkasi hommata potkut kun en palvellut hänen korkeuttaan. Ikävä kyllä en saanut kenkää.
Kohta orjailu kutsuu taas, voin luvata että olen vielä vähemmän motivoitunut. Teen kaiken niin hitaasti kuin kehtaan ja minähän kehtaan. Ohjeiden antamisessa kannattaa olla todella tarkka. En varmasti käytä mitään järkeä. Vakaa aikomus on aiheuttaa vahinkoja niin paljon kuin voin. Orjana ei onneksi ole vastuuta.
Vai mummot ne taas?
Odotin tässä taannoin nelisen tuntia lääkärille pääsyä Haartmanin päivystyksessä, oli nenäverenvuoto, joka ei kotikonstein tyrehtynyt. Yhtään mummoa ei ollut odottamassa, vaikka odotustila oli täpötäynnä. Porukasta arvioin noin 70% olevan maahanmuuttajia. Tunnistin pukeutumisesta. Koko joukosta kokonaisuudessaan bongasin ainoastaan yhden ihmisen, joka näytti todella sairaalta. Loput juttelivat iloisesti ja pirteästi milloin keskenään, milloin puhelimeen. Meteli oli melkoinen. Yksi nainen, aina hoitajan ilmestyessä paikalle, vaati itkuisella äänellä päästä jonon ohitse, kun ei jaksa odottaa. Kun hoitsu häipyi, alkoi taas kailottamaan puhelimeensa täysin huolta vailla. Mikään kipu tai kolotus ei tuntunut vaivaavan.
Että osaa ne muutkin ...
En ole muuten koskaan nähnyt sellaista perinteistä eläkeläismummoa päivystyksessä sairaannäköisenä. :) Olen nähnyt kipua itkeviä lapsia, kätensä tai jalkansa teloneita aikuisia sekä nuoria, psykoosissa olevia mt-potilaita jne. mutta mummot vaan istuvat tyynenä ja kyttäävät vuoronumerokonetta. :D Sitten taas oikeasti vanhoja, heikkokuntoisia vanhuksia tuodaan paareilla samalle käytävälle jonottamaan, ei tunnu ihan kohtuulliselta. :/
Vierailija kirjoitti:
En ole muuten koskaan nähnyt sellaista perinteistä eläkeläismummoa päivystyksessä sairaannäköisenä. :) Olen nähnyt kipua itkeviä lapsia, kätensä tai jalkansa teloneita aikuisia sekä nuoria, psykoosissa olevia mt-potilaita jne. mutta mummot vaan istuvat tyynenä ja kyttäävät vuoronumerokonetta. :D Sitten taas oikeasti vanhoja, heikkokuntoisia vanhuksia tuodaan paareilla samalle käytävälle jonottamaan, ei tunnu ihan kohtuulliselta. :/
Oma 80-vuotias anoppi meni terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle. Oli siellä istunut ja jonottanut. Lääkäriin oli pitänyt lähteä, kun oli pihalla liukastunut ja kaatunut. Röntgenissä näkyi murtuma lonkassa. Ehkäpä ne muutkin mummot ovat tajunneet, että ulisemalla ei pääse sen nopeampaan sisälle.
Arvauskeskusten lääkärit on niin perseestä että työtön joka ei osaa olisi aivan sama. Toimivia lääkkeitä mitä aikaisemmin sai ei enää kirjoiteta. Onneksi ei unettomuutta pahempaa vaivaa.
Puhelimella ei koskaan pääse läpi ja sitten kun pääsee, saa vastaukseksi eioota. Monesti ajanvarauksessa laitetaan valmiiksi lähete verikokeeseen, joten sinnekin pääsee heti.
Itse en ole vielä mummoikäinen, mutta hankala perussairaus on. Silloin, kun siihen tulee pahenemisvaihe, joudun käymään lääkärissä usein.