Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino noussut yllätäen, miten äkkiä 10 kiloa pois.

Vierailija
19.07.2016 |

Työkiireiden ja epäsäännöllisten syömisten ym stressin takia paino noussut huomaamatta. Miten saada mahdollisimman nopeasti 10 kiloa pois? Karppaus? Pisteiden lasku? Vai mikä? En ole ennen laihduttanut. Hidastaako laihtumista jos alkaakin syödä vahingossa liian vähän?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket kaloreita ja syöt vähemmän mitä kulutat. Ei tarvitse karpata eikä turvautua mihinkään ihmedieetteihin. Äkkiä paino ei poistu mutta se ei olisi terveellistäkään jos poistuisi äkisti.

Vierailija
2/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sais äkistä pois viisi kiloa vaikka epäterveellisesti ja loput viisi hitaammin ja terveellisemmin? Olen epätoivoinen. En ole syönyt mitään karkkeja tai pullia tai sokerilimuja, eli ei ole mitä jäättää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama homma, luin että naisella ainakin alle 1200 kcl päivässä aiheuttaa ongelmia. Enkä itse halua ylipainon lisäksi vielä liutaa hormoni- ja hivenainepuutoksia joista moni lisää sitä painoakin. Eli 10 kg pudottaminen vienee suurin piirtein 3 kk jos haluaa että se ei tule takaisin heti sen pussikeittokuurin jälkeen..

Vierailija
4/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään juo alkoholia kuin pari lasia viiniä parin kuukauden välein. Painon nousu yllätti koska en ole mässäillyt herkkuja, salaattiakin olen syönyt jo vuosien ajan joka päivä.

Vierailija
5/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan joku ikäjuttum täytin nelkyt äskettäin. Olen siis tavallisella terveellisellä ruoalla mutta syömällä epäsäännöllisesti ja ilmeisesti ihan liikaa ja pahalla stressillä saanut painoni nousemaan. Olin kuvitellut että lihoisi vain herkuilla mutta ei. Ap,

Vierailija
6/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kiloa läskiä ei lähde alle kuukaudessa. Mutta mulla viljojen syömättömyys vähentää turvotusta mikä jo auttaa ulkonäköön.

Vierailija
7/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuluttaa päivässä esim 2000 kcl ja syö vastaavasti 3000 kcl niin paino nousee vaikka kalorit koostuisi marjoista ja vihanneksista.

Vierailija
8/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pussikeittoja koska luulen että lihon niiden jälkeen heti takaisin vaan jotain normaalia ruokaa mitä muu perhe voisi syödä siten että heille tekisi enemmän kuin itse syö ja lisäksi heille olisi jotain lisukkeita mitä minä en vaan ota. Onko joku toimiva dieettiohjelma tms? Myöskään kaalikeittokuurit ei nyt onnistu muun perheen ja kiireisen elämän takia. Zone? Atkins? Painonvartija? Vai mikä?

Vierailija
9/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kiloa läskiä ei lähde alle kuukaudessa. Mutta mulla viljojen syömättömyys vähentää turvotusta mikä jo auttaa ulkonäköön.

Hyvä, jätän heti viljat pois. Sitten kun paino on alempana voi taas ruisleipää ottaa.

Vierailija
10/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaihdevuosi-iässä? Hormonitoiminnalla on osuutensa painonhallinnassa, kannattaa huomioida. Oletko milloin viimeksi mitannut veri- ym arvosi?

Vierailija
11/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuluttaa päivässä esim 2000 kcl ja syö vastaavasti 3000 kcl niin paino nousee vaikka kalorit koostuisi marjoista ja vihanneksista.

Totta, mutta se tapahtuu huomaamatta kun kuvittelee että ei syö mitään lihottavia suklaita ja pullia. Suututtaa aika paljon että näin kävi. Töiden takia lounaat olleet usein ravintolassa jne ja tiedättehän millaista se sitten on, rasvaista ruokaahan ne laittaa koska se on hyvää. Ap.

Vierailija
12/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Mulla nousi paino 10 kg kun kuukautiset loppui. Yhtäkkiä reisiin ja käsivarsiin tuli muhkuraista selluliittia. Samoin kävi mun äidille saman ikäisenä. Muistan, kun en ollut nähnyt häntä puoleen vuoteen, ja siinä ajassa oli lihonut mummomaiseksi. Olin järkyttynyt, ja nyt itsellä sama.

Tässä käyn just hirveetä läskisotaa; jumppaan, pyöräilen, en syö herkkuja mutta selluliitti on ja pysyy. V****!

Vierailija
13/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vaihdevuosi-iässä? Hormonitoiminnalla on osuutensa painonhallinnassa, kannattaa huomioida. Oletko milloin viimeksi mitannut veri- ym arvosi?

Olen nelkyt, eikä merkkiäkään vaihdevuosista. Veriarvot mitattu pari vuotta sitten. Ehkä pitäisi katsoa kilpirauhanen vaikka muita oireita ei kyllä ole. Ap,

Vierailija
14/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: Mulla nousi paino 10 kg kun kuukautiset loppui. Yhtäkkiä reisiin ja käsivarsiin tuli muhkuraista selluliittia. Samoin kävi mun äidille saman ikäisenä. Muistan, kun en ollut nähnyt häntä puoleen vuoteen, ja siinä ajassa oli lihonut mummomaiseksi. Olin järkyttynyt, ja nyt itsellä sama.

Tässä käyn just hirveetä läskisotaa; jumppaan, pyöräilen, en syö herkkuja mutta selluliitti on ja pysyy. V****!

Voi ei. Pakko saada siis paino alas jo ennen kuin kuukautiset loppuu, toiset kymmenen kiloa tähän lisää olisi ihan kamala.

Vierailija
15/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työstressi tehdä sen että paino nousee paljon? Paha itseinho ja itsesyytös iski päälle. Ap,

Vierailija
16/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Pakko saada siis paino alas jo ennen kuin kuukautiset loppuu, toiset kymmenen kiloa tähän lisää olisi ihan kamala.

Joo, mulle kuukautisten loputtua kasvoi rinnat ja mikään ei ärsytä enempää. En ikinä ole halunnut isoja rintoja, ovat tiellä kaikessa ja selkään sattuu. Jalat yllättäen solakoituivat, mutta osin vatsa ja rinnat, apua. Ihan kuin kropalla olisi oma ohjelmansa, rintaa pukkaa. Varsinainen vyötärönympärys on sama kuin ennen.

Vierailija
17/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paino nouse yllättäin eikä huomaamatta:D Edes vv ikäisellä

Just olin reissussa muutaman viikon ja söin 3x aamiaisen normaaliin verrattuna, 2 ravintola-ateriaa (2-3 ruokalajia + lasi viiniä + jäätelötötterö ja leivonnainen ) päivässä ja huomasin kyllä hyvin että reilu kilo oli tullut lisää.

No, sekin on jo lähtenyt kun palasin kotiin ja normaaliin ruokavalioon. Eli läskin keräämiseksi täytyy syödä jatkuvasti se 1000 kaloria ylimääräistä päivässä!

Vierailija
18/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä stressaa nyt ainakaan noin hirveästi, jos kerran stressiä on jo ennestään!

Tässä aika takuuvarma resepti kevyempään oloon: joka päivä liikuntaa (esim. Puolen tunnin kävelylenkki käy päivinä joina ei ole aikaa eikä energiaa muuhun, jotain rankempaa silloin kun fiilis on sen mukainen!), kasviksia joka aterialla :) ota ravintolassa aina salaatti tai keitto, jos lämpimät ruoat ovat liian tuhteja. Kuulostaa siltä että ehkä se ravintolaruoka liian usein on ollut yksi iso syy painon nousuun. Nuku hyvin, älä juo alkoholia ainakaan turhan usein, nauti hyvästä olosta vapaa-aikanasi (lue vaikka kirjoja!) eli ÄLÄ STRESSAA!

Takuuvarmasti paino putoaa ja olo kevenee.

Vierailija
19/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkoi eilen ja takana kuukausien työputki ilman taukoja, tullut kai suoritettua työtä ja arkea kun ei ole peilistä tajunnut että painoa on näin paljon ja siis kymmenen kiloa enemmän kuin viime kesänä. Paha kriisi kun loman aluksi tajuaa tämän. Outoa on että en ole joutunut sitten viime lokakuun ostamaan uusia vaatteita, en ymmärrä miten samat voi edes mahtua päälle vaikka kymmenen kiloa siis enemmän. Siksikään en tajunnut että kävi huonosti, ap.

Vierailija
20/41 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vielä sitten sitä miesten haluttomuus keskustelua eilen kun loman alettua oli aikaa surffailla netissä ja siinä on ihan kamalaa naisten syyllistämistä. Tuntuu kuin olisin nyt suunnilleen vielä tuhonnut meidän seksielämän tällä, ja ihan vahingossa. Voi itku. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän