Labrassa voisi olla oma jonotusjärjestelmä
Työssäkäyville,ärsyttää kun kaikki eläkeläiset tunkee aamusta ja itsellä kiire töihin ja on jonon hännillä
Kommentit (25)
Hehheh, joskus miettinyt samaa siellä istuessa. Mutta millä sitä valvottaisiin? Ja taitaisi olla julkisella "laitonta"... vaikka meillä on kyllä oma jono lapsille.
Asia ratkeaa sillä että menet jonoon ennen eläkeläisiä.
Aikoinaan saatoin silloin vielä pientä lastani aamulla labraan muutaman kerran vuodessa. Häneltä otettavat kokeet vaativat nimenomaan aamulla tulemista, mitä en kaikista eläkeläisistä usko.
Jos olimme labrassa vasta 20 minuuttia sen avautumisen jälkeen, jouduimme odottamaan pahimmillaan 1,5 tuntia. Kivaa töissä käyvälle ja koululaiselle... Sitten aloimme mennä oven taakse jonoon mummojen kanssa etuajassa. Vartti ennen labraan avautumisesta oven takana oli jo monta mummoa ja pappaa kuulumisia vaihtamassa.
No kokeilepa näitä: varaa aika tai mene aikaisemmin. Niin helppoa se on!
Itte oon aina jonottamassa labran aukeamista ennen seitsemää, eikä oo mummoja vielä silloin, ne matalee paikalle vasta kun labra on auki. Eli meidän paikkakunnalla on ainakin hyvinkin helppoa päästä jonon ekaksi, jos vain jaksaa olla ajoissa paikalla.
Ap, aikaa siis ei voi varata, oletko yrittänyt? Netin kautta nykyisin.
Sinne ei kannata mennä ma- tai pe-aamuna, vaan ti-to. Jos menet ilman ajanvarausta, kannattaa mennä sinne reilusti ennen aukeamista. Näin pääset jonon etupäähän.
Itse varaan aina labra-ajan etukäteen netissä haluamallani terveysasemalle. Muutoin jonotusaika mummojen takia 3h päivästä ja kellonajasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, aikaa siis ei voi varata, oletko yrittänyt? Netin kautta nykyisin.
Toi ajanvaraus on kyllä hyvä, mutta ainakin täällä aikoja ei yleensä saa samalle tai edes seuraavalla viikolle eli toimii vain jos tietää hyvissä ajoin sen labran tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinne ei kannata mennä ma- tai pe-aamuna, vaan ti-to. Jos menet ilman ajanvarausta, kannattaa mennä sinne reilusti ennen aukeamista. Näin pääset jonon etupäähän.
Eli voit siis valita, vietätkö aikaa labrajonossa oven ulkopuolella ennen aukeamisaikaa vai oven sisäpuolella aukeamisajan jälkeen :-D
Meillä ainakin on aamuajat labraan seuraavat 2-3 viikkoa täynnä.
ei aina voi odottaa muutamaa viikkoa päästäkseen verikokeisiin... jos vaikka lääkärin soittoaika tai käyntiaika on jo viikon päästä labralähetteestä. Toki nämä päivystysluontoiset verikokeet on sitten eri juttu.
Näin Riihimäellä, ja uskon että näin on monessa muussakin pienemässä kaupungissa, joissa verikoeottopaikkoja on vähennetty..
On jo. Työterveyshuolto. Eipä ole tarvinnut jonottaa Mehiläisessä.
Ainakin sitä vois kehittää, että aamunäytteidenotto vaan aamulla 7-10 tms ja sillä välillä ei ollenkaan niitä näytteitä, jotka voi ottaa vaikka ois syöny yms. Niiden käskettäs tulla 10-->
Itse oon käynyt vaan kerran. Menin tasan 7 vai 8, kun se aukes. Paljon oli jo väkeä. Mutta ei siellä kuitenkaan mahdottoman kauaa mennyt. 45min päästä olin jo menossa töihin.
Mene puol8 ja labra aukeaa 8.00. Ei oo jonoa ja ei mielellään maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Virossa tämä ei onnistu, kun kertaakaan ei ole ollut jonoja labrassa käydessäni. Ensimmäistä kertaa labraan mennessä puhuin puolisolleni että kuinka aikaisin pitäisi sinne mennä odottamaan. Tämä ei ymmärtänyt lainkaan vaan sanoi että labra aukeaa klo 8.
Veljelläni oli venäläinen vaimo, kaikki meni hyvin, mutta kun vaimo vihdoin muutti Suomeen, niin yksi järkytys oli terveydenhoidon taso jossain pikkukaupungissa kuten Tampereella. Lapsi sairastui ja ensimmäinen järkytys oli se että lääkärit eivät tee ainakaan iltaisin päivystysluonteisia kotikäyntejä, vaan sairas lapsi piti viedä kauas päivystykseen ja siellä piti odottaa puoli yötä. Alle kaksi viikkoa vaimo viihtyi Suomessa ja palasi takaisin. Toinen syy oli että pikkukaupungista puuttuivat miljoonakaupungin muutkin palvelut.
Että se maailman parhaasta ja ilmaisesta terveydenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sitä vois kehittää, että aamunäytteidenotto vaan aamulla 7-10 tms ja sillä välillä ei ollenkaan niitä näytteitä, jotka voi ottaa vaikka ois syöny yms. Niiden käskettäs tulla 10-->
Itse oon käynyt vaan kerran. Menin tasan 7 vai 8, kun se aukes. Paljon oli jo väkeä. Mutta ei siellä kuitenkaan mahdottoman kauaa mennyt. 45min päästä olin jo menossa töihin.
Terveyskeskusten näytteenotoissa otetaan paljon hajautettuja näytteenottoja, jotka täytyy ottaa klo 10 tai klo 11 mennessä, riippuu kunnasta. Nämä näytteet lähtevät eri laboratorioon tutkittavaksi, siitä tuo määräaika.
Aamun ajanvaraukset menivät kuukauden päähän ja polilta tuli kiireellisenä lähete. Labra aukesi 7.15, olin siellä klo 7 ja mummoo ja pappaa oli piha täynnä. Toki he heräävät aikaisin ja jos pitää paastota monen vaikea odottaa pidempään, mutta osa heidän kokeistaan esim.marevan ei vaadi paastoa. Ap
Kävin tänään lääkärillä joka lähetti verikokeisiin. Menin varaamaan aikaa ja pääsin samantien. Taisin odottaa ehkä pari minuuttia. Tämä oli noin puoli yhdeksän aikaa aamulla.
Ainakin meidän sairaanhoitopiirin alueella kaikkiin näytteenottoihin on mahdollista varata aika. Muut pääsevät sitten vuorojärjestyksessä.