G: Mitkä ovat olleet kaikista mukavimman tuntoiset lenkkarit/tennarit/streetkengät jalassa?
Haussa uudet lenkkarit kävelyyn. Merkillä ei väliä. Nyt ne näyttävät olevan todella IN joten vaihtoehtojakin löytyy enemmän kuin koskaan. Niin urheilu- kuin luksusmerkeiltä.
Kerro omista suosikeistasi ja että millainen jalka sinulla on (kapea, leveä, korkea, matala, esim. kantapäätä vinooon astuva, lyhyet varpaat, pitkät varpaat) johon ne sopivat.
Minulla on kapeat jalat mutta ongelmana on aina ollut matalissa kengissä tuommoinen lievä oikean kantapään vinoon/linttaan astuminen ja se on korjaantunut korkkareilla, ja siksi pitäisi saada hyvät kengät. Korkeat kiilakorkolenkkarit lienevät nyt vihdoin out muutenkin, joten niitä en harkitse ;)
Kommentit (31)
Mulla on kapea ja matala jalka, ja Reebokin Easytonet ovat olleet parhaimmat jalassa. Valitettavasti niitä ei enää valmisteta mutta hyvällä tuurilla niitä saattaa vielä löytyä liikkeistä. Noissahan on se "keikkukanta" eli selluliitit lähti pyllystä ja takareisistä aika tehokkaasti kun niiden lihaksia joutui jännittää tasapainoillessa vähän tehokkaammin :)
Itse olen viipottanut jo vuosia sekä Eccon lenkkareilla että tennareilla. Tukevat jalkaa siis ergonomisesti oikeaoppisesti, minullakin on kapeahko jalka ja toinen nilkka hieman lintassa. Eivät ehkä ne kaikkein trendikkäimmät ulkonäöltään (mikäli sellaista kaipaat), mutta tarpeeksi tyylikkäät, ettei niihin kiinnitä huomiota mitenkään negatiivisessa mielessäkään.
Minulle on joskus ulkomailla liikkeessä sanottu että uusimmat Niken ja Reebokin mallit sopisivat parhaiten sellaiselle kapealle, matalalle, lyhytvarpaiselle italialaistyyppiselle jalalle, ja Converset, Adidakset, Pumat ja New Balancet normaalirintavalle, normaalipituisille varpaille ja hieman leveähkölle tyypillisen pohjoismaalaiselle jalalle.
Entä Asics, kellään kokemusta niitä? Ne näyttävät jokseenkin leveiltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viipottanut jo vuosia sekä Eccon lenkkareilla että tennareilla. Tukevat jalkaa siis ergonomisesti oikeaoppisesti, minullakin on kapeahko jalka ja toinen nilkka hieman lintassa. Eivät ehkä ne kaikkein trendikkäimmät ulkonäöltään (mikäli sellaista kaipaat), mutta tarpeeksi tyylikkäät, ettei niihin kiinnitä huomiota mitenkään negatiivisessa mielessäkään.
En edes tiennyt että Ecco tekee tennareita. Löydätkö netistä mitään kuvaa vastaavanlaisista jotka sinulla on ja jotka olet hyviksi todennut?
Ostin vansin ultracush tennarit. Mukavimmat kengät mitä olen koskaan omistanut. Kengät eivät paina yhtään mitään, melkein kuin ilmaa. Lisäksi todella mukavat jalassa.
Converset sopivat kapeille nilkoilleni ja kapealle/normaalille jalkaterälleni :)
Scheckers. Mukavimmat lenkkarit ikinä.
Vannssin authentic malli on juuri sopiva leveähköön jalkaan. Pehmeät niin voi pitää ilman sukkiakin mutta pohja sen verran tukeva että pikkukivet eivät tunnu ja vaimentas asfaltilla kävellessä. Puman tennarit ovat myös hyvät astetta tukevampina. Nyt lämpimillä ilmoilla useimiten kuljen kyllä läpsyillä.
Vierailija kirjoitti:
Scheckers. Mukavimmat lenkkarit ikinä.
Memory foamit vielä niin melkein itkee kun niillä ei ihan joka paikkaan vaan voi mennä.
Adidas Gazelle. Mulla on kapea jalka.
Adidaksen Superstarit oli tosi mukavat kengät. Nyt Eccot olleet hetken aikaa käytössä, ihan okeit. Korkeahko leveä jalka kai.
Legeron tennarit ovat ehdottomasti mukavimmat, kävelin ekoilla muutaman vuoden ja ostin jo tokat samanlaiset varastoon.
Tämäntyyppiset (en muista onko just tuo malli vai ei): http://www.brandos.fi/tanaro-ocean.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että Ecco tekee tennareita. Löydätkö netistä mitään kuvaa vastaavanlaisista jotka sinulla on ja jotka olet hyviksi todennut?
En valitettavasti löytänyt (mahdollisesti nyt käyttämäni malli poistunut valikoimista, koska se viime syksyltä?), mutta Eccon nettikaupassa ainakin on aika paljon erilaisia malleja valittavissa. Varmaan ihan vain sovittamalla selviää, mikä itselle passaa. Koot ovat mielestäni aika reiluja, eli normaalisti koon 39 jalkani menee Eccolla hyvin koon 38 kenkään.
t. nro 3
Leggeron kengät on huippumukavat.
Vanssit ehdottomasti(se paksu pohjaisempi)sopii myös kapeaan jalkaan ja mukavan pehmeä pohja.
Mulla on kapea jalka ja pitkät varpaat, jalat kääntyy ehkä hieman sisäänpäin.
Nyt ollut vuoden käytössä Adidaksen boost lenkkarit ( pronaatiotuetut) continental-rengaspohjalla. Myyjä sanoi että lenkkarit hajoaa muuten ennen vaimennusten kuoleentumista ja vielä ovat huippukunnossa ( hinta n. 150€). Toiset hyvät ja tukevat on olleet Adidaksen superstarit, mulla taitaa olla lasten malli, ollut käytössä melko aktiivisesti 7 vuotta.
Asicsin lenkkareissa vaikuttaa olevan myös hyvät vaimennukset, mutta itselle en saanut edes nauhoja kiristämällä sopimaan jalkaan :(
Vierailija kirjoitti:
Asicsin lenkkareissa vaikuttaa olevan myös hyvät vaimennukset, mutta itselle en saanut edes nauhoja kiristämällä sopimaan jalkaan :(
Sama täällä, sovitin viikko sitten! Koko jalka hölskyi niissä kantapäätä myöten sen kengän oikeasta koosta huolimatta, vaikka nauhat oli kiristetty niin tiukalle kuin ne meni.
Minun suosikit ovat Niken Air Zoom-sarjan juoksulenkkarit. Nikeissahan on se, että joutuu aina ottaa yhden koon isomman kuin mitä jalan koko on.
Mitä eroa on Adidaksen Superstareilla, Stan Smitheillä ja niillä muilla vastaavilla klassikkomalleilla? Onko osa leveämpiä tai kapeampia kuin toiset?
Itselläni parhaat koskaan olivat tällaiset http://www.arkamix.com/var/arkamix/storage/images/media/images/nike-jou…
Moderneimmista olivat Clarksin jotkut streetkengät, mallia en muista, mutta hyväilivät jalkaa.