Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

missä helkkarissa se hyvä mustikkasato muka on?

Vierailija
18.07.2016 |

Oon nyt neljä paikkaa käyny kattomassa. Niissä on ennen ollut marjaa.
Ei oo ja jos on, niin pieniä ovat!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaseporissa on mustikkaa ja kanttarelleja myös hyvä sato!

Vierailija
22/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hermot. Aina ennen oon löytäny mustikkaa ja myynyt parille ihmiselle.

Tänään en saanu kuin vajaan litran..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kiva mennä keräämään mutta pelkään astuvani maa-ampiaisten pesään. Tai jos karhu tulee.. hrr.

Karhut kyllä kiertää sinutkin kaukaa, ellet ihan ääneti ole, mutta niitä ampiaisia pirulaisia tuntuu tänä vuonna olevan vähän liikaakin.  Ja ne pahukset käy päälle, kun niitä vähän häiritseen.

Vierailija
24/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torilla oli ainakin tänään. Maksan mielelläni palvelusta, kuten mustikoiden poimimisesta. Jää itselle aikaa muihin hommiin.

Marjojen laatu vaan on itse käsin poimittuna ylivertainen.

Vierailija
25/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Karjalassa on paljon mustikkaa ja vattua myös. Kävin tänään keräämässä, isoja mustikoita ja vatuissa ei matoja. Njam.

Vierailija
26/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi kantarellit. En ole poiminut koskaan sieniä joten tyhmä kysymys: voiko kantarellin vahingossa sekoittaa johonkin myrkylliseen sieneen? 

Vierailija
27/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaalaiset marjanpoimijat on vissii ennättäneet ensin! :D

Vierailija
28/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mun paikkoja tiedä.

Vierailija
29/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22 kirjoitti:

Minua kiinnostaisi kantarellit. En ole poiminut koskaan sieniä joten tyhmä kysymys: voiko kantarellin vahingossa sekoittaa johonkin myrkylliseen sieneen? 

En oo varma mutta ehkä voi.

Vierailija
30/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruovesi nyt on aika kaukana Jyväskylästä :) Me käytiin täs Pirkanmaalla poimimassa tänään 20l niin oli jotenkin tosi paljon huonoja joukossa... Sadekesä lie vaikuttanut myös mustikoihin. Mutta kyllä niitä oli mun mielestä ihan hyvin. Löytyisikö Jyväskylässä esim Laajavuoren lenkkipolkujen tienoolta? Tai Keltinmäen metsistä...?

Vierailija
31/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mun paikkoja tiedä.

Hyvä niin! :) Ne pirulaiset monesta paikasta aina ryöstää suurimman sadon. :( multa meni hyvä marjapaikka pari vuotta takaperin.

Vierailija
32/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just poimin pari ämpärillist Espoos

Vierailija
33/49 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä Jyväskyläs oo.

Vierailija
34/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä näytti mahtavalta, oksat notkui raakileista mutta sade ja tuuli on riepotelleet puskia niin paljon että sato  on ainakin omassa pihassa niukahko. Viimevuonna poimin vain osan (50l) ja nyt toivoin että saisin20l

Vierailija
35/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee hermot. Aina ennen oon löytäny mustikkaa ja myynyt parille ihmiselle.

Tänään en saanu kuin vajaan litran..

Ap

Oudosti tuntuu vaihtelevan mustikan määrät pienilläkin alueilla. Mulla taas on niin päin, että pari viime kesää näin niitä suht vähänlaisesti, mut tänä vuonna niitä on näkynyt todella paljon :D Erityisesti juurikin siellä Korpilahdella, josta aiemmin mainitsin. Myös Korpilahti-Jämsä-Kuhmoinen akselilla näkynyt ihan hyvin.

Vierailija
36/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa pieniä raakileita puskissa. Jossain harvassa paikassa sitten paremmin.

Saa nähdä löytyykö tänään.

37/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin mennä tänään poimimaan mustikoita.käyn uimassa samalla. mökille siis menossa. sieniäkin ajattelin käydä kattomassa.

Vierailija
38/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N22 kirjoitti:

Ei oikein mihinkään myrkylliseen, mutta päältäpäin valevahvero on aika saman näköinen. Valevahvero on mitätön sieni, ei kannata poimia. Ei kuitenkaan myrkyllinen. Kun sientä katsoo alhaalta, keltavahveto on voimakkaammin suppilomainen, heltat lähtevät alhaalta jalansuuntaisesti. Valevahveron jalka on ohuempi ja heltat ja jalka enemmän eri osia. Katso kuvasta:

http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/keltavahvero-vai-valevahv…

Myös pieni rusko-orakas voi näyttää päältä aika samalta kuin nuori kantarelli, mutta sen erottaa alapuolelta piikkimäisistä heltoista ja erilaisesta jalasta. Se on sitäpaitsi samalla tavoin ilman esikäsittelyä käytettävä hyvä ruokasieni kuin kantarellikin, joten samaan koriin ne minulla menevät.

Vierailija
39/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kauhajoella Kalkunmäes pieni kaupunki ja paljon mettää nii eilen poimin 10 min tyhjän vesipullon täyteen tua lenkillä ku juomapullo oli 1,5 l jonka join loppuun niin aattelin poimii kun peukunpään kokosia olivat

Vierailija
40/49 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mustikoita on ollut paikoittain oikein hyvinkin, mutta ei samanlaista jättisatoa joka varvikossa kuin viime vuonna, jolloin niitä löytyi kuivilta kankailtakin, missä normaalivuosina varvut vain kasvaa kituuttavat.

Nyt olen löytänyt hyvin varjoisemmilta ja kosteammilta paikoilta. Pääkaupunkiseudulta ja Savosta olen poiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän