missä helkkarissa se hyvä mustikkasato muka on?
Oon nyt neljä paikkaa käyny kattomassa. Niissä on ennen ollut marjaa.
Ei oo ja jos on, niin pieniä ovat!
Kommentit (49)
Keski-Suomessa myös hyvin. Joissakin paikoin tuli pari viikkoa sitten mustikoita vastaan jopa "aivan älyttömästi".
Torilla oli ainakin tänään. Maksan mielelläni palvelusta, kuten mustikoiden poimimisesta. Jää itselle aikaa muihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa myös hyvin. Joissakin paikoin tuli pari viikkoa sitten mustikoita vastaan jopa "aivan älyttömästi".
No vähän niinku Keski-Suomessa oon nyt.
Ootko Jyväskylän lähistöltä?
Meidän pakkasesta löytyy osa siitä sadosta. Alkaa olla jo ahdasta, puolukoiden pitäisi vielä mahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko Jyväskylän lähistöltä?
Korpilahti on se, missä oon nähnyt tosi paljon niitä. Itse asun vielä etelämpänä. :)
Lahdessa myös! Valitettavasti ovat vaan 100% mauttomia.
Voi voi. Ei oo autoa. Muuten lähtisin Korpilahdelle.
Etelä-Savon eteläosissa marjastin viime viikon ja hyvin löytyi mustikkaa, tosin kaikki eivät olleet kypsiä vielä. Sieniä oli myös mukavasti, ja metsävadelmaa.
Itse olen nähnyt ainakin Sippulanniemessä (Jkl) jonkin verran mustikkaa. Oli sitä mun mielestä "paljon" mutta en osaa sanoa, kun en kovin aktiivinen poimija ole.
Tänään poimin viisi litraa anoppilan metsästä, enkä todellakaan montaa tuntia kykkinyt.
Kanta-Häme
Porissa on hyvin mustikkaa, mutta eivät ole mitään jättisuuria vaan semmoisia keskivertokokoisia. Puskissa on kuitenkin ihan hyvä määrä, joten kunnon saalis saadaan.
Oot myöhässä, etelä-suomessa meni ohi jo.
Mun mies kävi tänään keräämässä ison ämpärillisen, oli n. tunnin metsässä. Ja siis Jyväskylän seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko Jyväskylän lähistöltä?Korpilahti on se, missä oon nähnyt tosi paljon niitä. Itse asun vielä etelämpänä. :)
Minä oon Vaajakoskelta ja Oravasaaresta poiminut runsaasti (siihen nähden, että yleensä kyllästyn parin litran jälkeen)
En mä nyt hyvästä tai parhaasta tiedä mut jos parin viikon ajan käy lasten kaa metsässä tunnin päivässä itä-suomessa niin hyvin saa pakastimeen mustikkaa.
Mustikat on aina helpoimpia kun niitä voi poimia tosi monesta helposta paikasta lasten kaa. Tänä vuonna vattu-sato ajaa edelle kun ne on harvinaisempaa herkkua (monta huonoa vuotta takana) ja hitaampaa poimia eikä ees niin pienten lasten kanssa kovin onnistuvaa..
Oispa kiva mennä keräämään mutta pelkään astuvani maa-ampiaisten pesään. Tai jos karhu tulee.. hrr.
Oisko Ruovedellä hyvin mustikkaa?
Onko kellään tietoa mitä poimijalle maksetaan mustikasta tällä hetkellä?
Meillä ainakin on, menen viikolla keräämään, kunhan ehdin.
Etelä-Karjala