Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasen liikatoiminta

Vierailija
18.07.2016 |

Mitä sanotte arvoista? Tsh 0.9 tv4 vajaa 22. Oireita on...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole liikatoiminta koska liikatoiminnassa tsh on mittaamaton. Mitä oireita sulla on?

Vierailija
2/9 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäoireet pahimmat, kutina silmien takainen kipu ja turvotus. Väsymys, sydämen syke yli 100. Jano, hikoilu ym.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri tsh 0.74 ja tv4 14. Lääkärin mielestä arvot näin raskaana olevalle oli erinomaiset.

Vierailija
4/9 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäoireet pahimmat, kutina silmien takainen kipu ja turvotus. Väsymys, sydämen syke yli 100. Jano, hikoilu ym.....

Silmäoireet kuuluu basedowin tautiin, ei varsinaisesti liikatoimintaan. Väsymys, syke, jano ja hikoilu voi liittyä ihan mihin vain. Lääkärisi varmaan olisi ottanut basedowin taudin ilmaisevat vasta-aineet jos katsoisi sen aiheelliseksi. Mitä lääkärisi on sanonut?

Vierailija
5/9 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tsh 2 ja t4v 28 oireita on...

Vierailija
6/9 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aikamoinen viikko. Todettiin kilpirauhasen liikatoimintaa ja listatut oireet löytyvät melkein kaikki. Silmäoireita ei ole enkä ole laihtunut.

TSH on <0,01 eli mittaamaaton ja äsken selvisi että TV4 on 65 eli melkoisen korkea.

Pari viikkoa mennyt melkein sängyn pohjalla. Töissä olen jaksanut ihan vain sen tähden, että minulla on istumatyö ja oloni on juuri istuessa kaikkein paras. Mutta pelkkä kävelykin hengästyttää, puhumattakaan jos täytyy nousta pienikin mäki. Minä auttamaton vilukissa kärsin tällä hetkellä kuumasta. Aamuisin hiki nousee pintaan. Yöllä nukun alasti ikkuna auki ja ohut peitto päällä ja silti välillä on liian kuuma. Janottaa ja väsyttää. Jalat ja jalanpohjat ovat kipeät ja kädet tärisevät silloin kun yritän esim. kuoria hedelmää. Pulssi on korkea mutta verenpaine on pysytellyt normaalina.

Eilen sitten aloitin lääkkeet ja pulssi tuntui tasautuvan jo puolikkaasta propralista. Nyt sitten odottelen tuon tyrazolin vaikutusta. Siihenhän menee muutama viikko. 

Vierailija
7/9 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH on aivan toissijainen mittari niin liika- kuin vajaatoiminnankin suhteen. Kilpirauhashormonit ovat ratkaisevia ja niistäkin nimenomaan aktiivisen hormonin pitoisuus. Onhan tuo ap:n t4-v ihan viitteiden ylärajalla, ei se mahdotonta ole, että on liian korkea hänelle.

Vierailija
8/9 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tsh 2 ja t4v 28 oireita on...

Onhan tuo t4-v tosi korkea. Eikö lääkäri ole huolestunut asiasta.

Vierailija
9/9 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lääkkeillä vajaatoiminta liikatoiminnaksi. Huimaus, puutuminen, näköhäiriöt, ajatuksen hitaus, paniikkikohtaukset, tuntui, että jalat menee lattian läpi.

Sydän hakkasi ja pisti kipu.

Niin sumea olo, että menin väärältä puolelta bussiin. En muista arvoja, mutta liika toiminnalla oli. Ja voin kertoa vajaatoiminta mukavempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi