Kysy vartijalta mitä vain
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa asut?
Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö päässyt poliisiksi?
En ole koskaan edes hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä unelma-alasi?
Ei, väliaikainen ratkaisu. Olen muuten opiskelija.
Onko sinulla koulutusta vartijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hankalin tilanteesi?
Myymälätehtävissä ollessani hankalimpia ovat olleet nistit sekä n.s normaali ihmiset kuten "hienot rouvat" jotka ovat jääneet kiinni varkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla koulutusta vartijaksi?
Lain edellyttämät kurssit käyty.
Vierailija kirjoitti:
Oletko paininut jonnien kanssa.
Suullisesti kyllä, en fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mies vai nainen?
Nainen.
Mistä tunnistat varkaan? Siis tällaisen ns."hienon rouvan" joka oosittautuukin varkaaksi? Mistä tietää ruveta seuraamaan jota kuta ja mikä herättää epäilyn?
Millaisessa kaupassa olet töissä? Ruokakaupassa vai esim.tavaratalossa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistat varkaan? Siis tällaisen ns."hienon rouvan" joka oosittautuukin varkaaksi? Mistä tietää ruveta seuraamaan jota kuta ja mikä herättää epäilyn?
En varsinaisesti ole myymälävartija mutta varkaan saa kaupassa usein kiinni sattumalta kameraa katsoessa ( esim. Meikkiosastolta usein). Pienemmissä kaupoissa usein samat henkilöt varkaissa, joten helppo alkaa seuraamaan kun tulevat myymälään. Kaupan henkilökunta myös usein vinkkaa epäilyttävistä henkilöistä joita sitten seurataan. Jonneja saa kiinni karkkihylyltä lähes päivittäin.
Tyyppi on joku kesävartija x) et sä ehkä vielä oo ihan hirveesti nähnyt... Mut kiva kun kuitenkin kerrot meidän pitkän uran tehneiden puolesta, mitä on olla vartija. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vuoroja oikeastaan kaikissa mahdollisissa kohdetyypeissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt vuoroja oikeastaan kaikissa mahdollisissa kohdetyypeissä. Pientä markettia, isoa markettia, Alkoa, suuren yrityksen respaa, teollisuusvartointia, palovartointia, liikenteenohjausta, kauppakeskusta..
Missä kaupungissa asut?