Mitä sellaista on kotisi sisustuksessa, jota monilla ei ole ja jota kehutaan?
Meillä on kuulemma hyvin sisustettu ja omaperäinen koti. Erilaisia pintoja, ei mitään standardi juttuja.
Kommentit (37)
ihan vaan kohteliaisuudesta, koska arvaan, että odottavat siitä kehuja. Oikeasti saatan pitää sitä tapettia tai telakuvioitua seinää tai valokuvaseinää tai lamppua ihan kamalana...
Se vihreä vihtalamppu oli kyllä magee.
Kuulostat itodella ihanalta ystävältä ja kovin vilpittömältä ja aidolta ihmiseltä. Hyi yök.
t. 5
Artekin huonekaluja 60 vuoden ajalta, tauluja enemmän kun seinille mahtuu, valaisimia yli 40, ja kaikki säilytystilat avolundiaa. Kirjoja 70 metriä, ja astioita usealle ravintolalle. Päädesignerina aktiivinen 4 vuotias, joka tekee kotialttareita ympäriasuntoa.
Aluksi luulin, että se on vain kohteliaisuutta, mutta nyt tajusin, että ydtävilläni on yksinkertaisesti KAUHEA ja todella tylsän yksinkertsinen maku.
Pitävät upeana sitä kun on yksi ruma sohva ja aivan eriparinen nojatuoli sekä tv olohuoneessa, että kun on niin ikea-tyylinen upea.. Yyh, eikö kukaan enää arvosta kodikkuutta vaan pitää olla pati muovi hyllyä seinillä ja neonvärejä.
Mulla on tuttavapiirissäni kaikilla aika lailla samanlainen maku, ei tarvi väkisin kehua tai jättää kehumatta kenenkään juttuja.
Mulla on esimerkiksi työkaveri, joka pukeutuu aina ihan kamaliin riepuihin, siis oikeasti, kirppikseltä hankittuja kamalia kolttuja, eikä kyseessä ole mikään nuori tyttö joka pukeutuu retroon...
Sitten kun sillä on kerrankin jotain vähän siedettävämpää päällä, niin kyllä täällä töissä useampi kehuu sen vaatteita. Musta se saa eniten kehuja vaatteistaan vaikka pukeutuu kamalimmin! Jos joku pukeutuu joka päivä nätisti, niin eihän sitä voi joka päivä kehua ja ihastella (enemmänkin sanoo joskus, että kun sulla on aina niin ihania vaatteita). Tätä yhtä melkein kuin palkitaan niistä " siedettävien" vaatteiden käytöstä. Kaiken lisäksi kontrasti normaaliin on sillä suurin.
Vähän samaa asiaa siis tarkoitin kun sanoin (provosoiden tietenkin) että kehun jotain joka on kamalaa. Eihän se välttämättä ihan kamalaa ole, mutta ei aina oikeasti niin ihanaa, että ansaitsi suuret kehut...
Ja väitän kyllä että kaikki tekee samaa, ette vaan myönnä sitä!
t. 32
- 40 neliön keittiötä, joka on ultramoderni ja selkeä
- 55 neliön olohuonetta, jossa mm. Eero Aarnion uniikki ja upea divaani
- kotiteatterihuonetta, jossa kaikki toimii kaukosäätimellä (ovet, valkokangas jne)
- takkahuonetta, josta on kaunis koko seinän ikkunanäkymä sisäpuutarhaan
Kodikas, avara ja valoisa.
Valkoisia kuluneita huonekaluja, tassuammetta, pariovia, saunan lasiseinää, vanhanaikasia hanoja ja takkaa...
Päin vastoin musta on varsin ystävällistä, että ihastelee, vaikkakin teennäisesti, sellaista asiaa, minkä tietää ystävälleen tärkeäksi.
Mun mielestä on ärsyttävää sellaiset ihmiset, joiden nyrpeästä ilmeestä huomaa, ettei jokin asia itseään miellytä. Ei sitä tarvitse mielin kielin valheellisesti kehua, mutta miksi minun pitäisi pahoittaa ystäväni mieli tuhahduksillani, jos mieluummin voin sanoa, että onpas erikoinen ja kiva idea.
Mun mielestäni se on silkkaa kohteliaisuutta, ei niinkään valehtelua. Ei minun tarvitse ystävieni ratkaisuista pitää, mutta voin kai sanoa siitä jotain positiivista, jos tiedän sen olevan ystävälleni tärkeä asia.
Ystäväpiirissämme on viime vuosina rakennettu paljon uusia taloja. Suurin osa niistä on sellaisia, joita en itse todellakaan olisi tehnyt. Ystäväni ovat uurastaneet vuoden talonsa eteen, tehneet siitä itselleen mieluisan. Pitäisikö siis olla hiljaa ja tuhahdella heidän valinnoilleen kun he ylpeänä uutta ja rakasta kotiaan esittelevät? Ei, vaan mieluummin sanoa, että oikein kiva ja juuri teidännäköinen koti. Oikein paljon onnea uuteen kotiin!
Siis " kevytremontoitiin" se eli tasot, pari kodinkonetta ja vetimet puisista metallisiksi. On aivan ihana ja halvalla tuli. Vieraat tietää sen ja ihmettelevät, kuinka pienelläkin rahalla saa ihan erilaisen ilmeen koko keittiöön. Erityisesti tasoja on useampi ensin katsonut kivitasoiksi, vaikka ovatkin tasokasta laminaattia.
Eteisen ja saunan välissä on lasitiiliä.
Keittiössä paljon pöytätilaa ja vielä kivipöytää. Yht. n.5 metriä. Itse olen kova leipomaan.
Meillä on ihailtu avaruutta ja kodikkuutta. Kotimme ei kylläkään ole mikään sisustuslehtien ihanuus, tavallinen rivitalon pätkä. Liekö ihailun syynä, että se on uusi ja yksitasoinen, ja meillä ei ole kauheasti tavaraa?
Emme omista yhtään mitään desingnia tai arvokasta, ei sellaiseen ole varaa. Ihailen kyllä itse, jos kohdalle sattuu kyläpaikassa jotakin kivaa. Keittiö ja kylppäri ihan tavalliset, jotkut tykkää, että kiva, toiset ovat sanoneet suoraan, että eivät tykkää väreistä. Sama meille, ei olle itse päästy valitsemaan.
Itse tykkäisin tosi modernista keittiöstä, vaan maksavat maltaita...
Ja keittiön puuhellaa on moni ihastellut.
haluaa kuitenkin sanoa jotakin ystävällistä.
Vierailija:
Päin vastoin musta on varsin ystävällistä, että ihastelee, vaikkakin teennäisesti, sellaista asiaa, minkä tietää ystävälleen tärkeäksi.Mun mielestä on ärsyttävää sellaiset ihmiset, joiden nyrpeästä ilmeestä huomaa, ettei jokin asia itseään miellytä. Ei sitä tarvitse mielin kielin valheellisesti kehua, mutta miksi minun pitäisi pahoittaa ystäväni mieli tuhahduksillani, jos mieluummin voin sanoa, että onpas erikoinen ja kiva idea.
Mun mielestäni se on silkkaa kohteliaisuutta, ei niinkään valehtelua. Ei minun tarvitse ystävieni ratkaisuista pitää, mutta voin kai sanoa siitä jotain positiivista, jos tiedän sen olevan ystävälleni tärkeä asia.
Muutama ystävä ja vanha mummoni on sanonut, että kylläpä teillä on hienoa. Meillä paljon avaraa tilaa, aitoja mattoj, isoja tauluja ja massiivisia huonekaluja, ei mitään pikkusievää..
Kylpyhuone harmaa-valkoinen, jossa viininpunaista piristeenä tekstiileissä. Monet tekee kylppäristä sinisen tai vihreän joten harmaa yllätti monet ja olivat positiivisesti yllättyneitä.
Ei käynyt mielessäsi, että jos oviaukko on iso, on ovenkin oltava iso? Isosta ovesta voi kulkea pienikin ihminen.
Ookoo, sanajärjestys vastauksessani oli huono. Mutta meidän saunan ovi on sellainen ei-ihan-normi-ovi, ja se kyllä herättää ihastusta. Normaalikokoinenhan tuo on.
t. 5