Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko poikaystäväni väkivaltainen minua kohtaan?

Vierailija
18.07.2016 |

Keskusteluni oli toisella sivustolla mutta laitan sen myös tänne.

Jos kerran riidellessämme, vihaisena veti minut jaloista sängystä lattialle? Kysyi jälkeen kyllä että sattuiko, väitin että ei. Satutin selkäni hieman ja minulla oli koskettaessa kipeä kohta alaselässä pari päivää, ei kuitenkaan mitään mustelmia tmv. Myös riidellessämme on painanut minua sänkyä vasten kovaa, se ei kyllä satu erityisen paljon. Olen vain ruvennut miettimään, että onko tuo väkivaltaista käytöstä? :/ olin nuorempana väkivaltaisessa suhteessa ja tämä ei tunnu väkivaltaiselta siihen verrattuna enkä haluaisi ajatella että olisi. Olemme molemmat parikymppisiä.

Olemme siis olleet yhdessä melkein kolme vuotta ja tällainen käytös on alkanut vasta viimeisen puolen vuoden sisällä. Näissä tilainteissa olen itse aina aloittanut riidan, yleensä olen suuttunut jostain asiasta niin paljon että olen sanonut haluavani erota, ja olen ollut haluamaton puhumaan. Olen vain sanonut haluavani olla yksin ja ollut vastaamatta hänen kysymyksiinsä, jolloin hän on suuttunut noin paljon. Välillä hän on ollut päälläni sängyllä raivoissaan ja sanonut että haluaa lyödä minua, mutta ei kuitenkaan ole tehnyt mitään.

En ole näissä tilanteissa ollut peloissani, koska luotan häneen ja siihen ettei hän satuttaisi minua. Olen vain ollut hieman pettynyt. Hän kysyy aina jälkeenpäin että satuttiko minua kun piti minusta kiinni esim, mutta sanon aina että ei, jostain syystä. En ole kokenut tilannetta erityisen väkivaltaisena. Vasta nyt jälkeenpäin tuli jostain mieleen että onko tuo väkivaltaista käytöstä, enkä haluaisi millään uskoa että tämä ihminen olisi väkivaltainen parisuhteessa, hän on niin huolehtiva, kiltti ja rakastava.

Olemme muutaman kerran eronneet aloitteestani (vain muutamaksi päiväksi kuitenkin) eikä hän ole näissä tilanteissa ollut väkivaltainen mitenkään tai noin raivoissaan, kun olen selittänyt asian hänelle, ja hän on hyväksynyt asian. Vain tilanteet ja riidat jolloin en puhu mitään ja vastaa hänelle saavat hänet noin vihaiseksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun poikaystävä (lähes kolmen vuoden ajan) tekisin minulle noin niin ensin keskusteltaisiin vakavasti, jos ei loppuisi niin ero. Jos pystyy satuttamaan rakastaan noinkin, niin miksi se ei siitä pahenisi?

Minulla on matala sieto millekään väkivallalle. Lapsuudenkodissani koin väkivaltaa monta vuotta. Enää en alistu siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on väkivaltaa. Älä alistu tuollaiseen, tuo jaloista sängystä alas vetäminen olisi voinut tuottaa pahojakin vammoja jos olisit lyönyt vaikka pääsi. Lähde, tuo voi pahentua.

Vierailija
4/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORVOOOOOO

Vierailija
5/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uhkailla erolla, se on myös henkistä väkivaltaa. Eli muuta tapaasi riidellä. En sano, että mies toimii oikein!! Mutta asetat hänet puun ja kuoren väliin, jolloin keinot loppuu.

Vierailija
6/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väkivaltaa. Olette nuoria mutta asiat pitäisi pystyä tuossa iässä kuitenkin hoitamaan jo sivistyneesti keskustelemalla. Ikinä väkivaltaa ei haluaisi uskoa rakkaastaan mutta luulen että tuo vain pahenee.

Vierailija
7/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa ja sano, että sinuun on sattunut niissä tilanteissa, vaikka aluksi sanoit ei. Jos se vielä jatkuu, niin ehdottoman tärkeää sinun on opetella sanomaan, että sattui.

Eikä tuommoinen käytös saa enää jatkua.

Mieheni ei ole koskaan käynyt minuun käsiksi kovakouraisesti. Häviäisin sen, jos niin olisi, koska tiedän hänen olevan minua voimakkaampi.

Vierailija
8/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teille tulisi lapsia ja hän vetäisi pienen lapsen lattialle niin, että selkä kipeytyisi? Tai vaikka ravistelisi itkeävää vauvaa vähäsen...

Lähde. Väkivaltainen mies ei muutu.

Vierailija
9/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoa vastauksista. Tiedän että oma käytökseni riitatilanteissa on myös tosi huonoa koska en keskustele. En tiedä miten voin lopullisesti erota hänestä, pelkään tekeväni virheen jota kadun loppuelämäni. En usko että koskaan löydän toista ihmistä joka olisi minulle yhtä hyvä kuin hän. Järkevintä olisi kuitenkin kai erota, sillä tämä on ehkä pienin ongelmistamme.. :/ tuntuu vain etten voi elää ilman häntä.

Vierailija
10/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoa vastauksista. Tiedän että oma käytökseni riitatilanteissa on myös tosi huonoa koska en keskustele. En tiedä miten voin lopullisesti erota hänestä, pelkään tekeväni virheen jota kadun loppuelämäni. En usko että koskaan löydän toista ihmistä joka olisi minulle yhtä hyvä kuin hän. Järkevintä olisi kuitenkin kai erota, sillä tämä on ehkä pienin ongelmistamme.. :/ tuntuu vain etten voi elää ilman häntä.

Väkivaltaiset kumppanit eivät todellakaan ole hyviä uhrilleen, vaikka välillä sellaista esittävätkin. Se "hyvyys" vain liittyy käyttäytymismalliin, jonka tarkoituksena on saada sinut riippuvaiseksi ja sekaisin tilanteesta, mitä valitettavasti saatat jo olla tekstisi perusteella.

Väkivaltainen kumppani voi myös yrittää provosoida tilanteesta sekaisin olevaa uhria, niin kuin esim sinua niin pitkälle, että tuntuu että haluat eron ja sanot sen ääneen, ja sitten väkivaltainen kumppani voi syyttää sinua henkisestä väkivallasta koska sanoit haluavasi eron, vaikka on pelkästään itse väkivaltainen.

Googlaamalla löytyy enemmän tietoa. Väkivaltaiset kumppanit ovat usein niin kieroja, että niitä käyttäytymismalleja ei voi terve ihminen käsittää ennen kuin lukee niitä listattuna ja osaa yhdistää käyttäytymistä lukemaansa. Se selkeyttää.

Vierailija
11/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS!

Vierailija
12/14 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen tarjosi Unioni?