Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten todella likainen vessanpönttö puhtaaksi?

Vierailija
18.07.2016 |

Vessanpönttöni oli tullut kamalan likaiseksi "sieltä alhaalta" - ei siis siltä alueelta, jonka pesen viikottain. Likaa se saanut millään pois - ei harjalla, ei aineilla.

Sitten sain vinkin laittaa sinne etikkaa. Ostin pullon etikkaa (dunkki) ja kaadoin sen pönttöön lojumaan yöksi. Sitten harjalla lähti ihan paloittain.

Seuraavaksi etikkaa pesukoneeseen ja kone pyörimään. Mitäköhän sieltäkin irtoaa ihan itsenäisesti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooria.

Vierailija
2/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhahko kylpyamme. Olen pessyt sitä normipesuaineilla huonoin tuloksin. Sitten jynssäsin helahoidon sellaisella ihmesienellä. Amme muuttui kellertävästä valkoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka poistaa kivettyneen kalkin. Pesukoneeseen voit laittaa vaikka sitruunahappoa, jota saa apteekista annospusseissa. Sama menetelmä. Itse pesen ihan valtavasti pyykkiä suurperheessä, joten pesukone saa kerran kuukaudessa puhdistuspesun sitruunahapolla. Myös pyöritän sen tyhjillään 90 asteessa kerran kuussa.

Vierailija
4/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuolemalla kuten lambaat

Vierailija
5/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vanhahko kylpyamme. Olen pessyt sitä normipesuaineilla huonoin tuloksin. Sitten jynssäsin helahoidon sellaisella ihmesienellä. Amme muuttui kellertävästä valkoiseksi.

Sillä hankaa helposti pilalle myös emalipinnan. Ihmesieni on hienojakoinen "hiekkapaperi", siksi se himmentää myös maalipinnat.

Vierailija
6/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikka wc-pytyssä on "siellä alhaalla"? Nyt en ymmärrä alkuunkaan.

Vierailija
7/7 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodan ja etikka ovat molemmat tehokkaita, ja kylpyammeeseen kokeilisin ensin soodaa ja kuumaa vettä. Etikka liuottaa kalkin, ja sooda muutakin likaa. Pinttyneet teekupit voi puhdistaa ruokasoodalla, jota voi vaikka syödä.