Mihin käytätte kreikkalaista jogurttia
Ihmiset raahavat kaupasta partaäijää ja Lidlin kreikkalaista jogurttia suurissa pöniköissä, mutta mihin sitä käytetään? En ole vielä kokeillut muita kuin Fagen 0 % (ostaisin sitä usein mutta se on niin kallista eli ei ole mahdollista) ja sitä Fagen kreikkalaista hunajan kera. Fagen 0 % olen syönyt vadelmien, agavesiirapin ja mantelien kanssa aamupalaksi ja sitä hunajajogurttia jälkiruoaksi. Olen myös valion Eila kreikkalaisia jogurtteja (rasvaisempia ja enemmän sokeria) ostanut välillä jälkiruoaksi kokeilumielessä. Mitkä ovat hyviä kreikkalaisia jogurtteja ja miten voin niitä tuunata jos ostan sellaisen 1 kg pönikän.
Kommentit (36)
Turkkilaisen jogun kanssa sopii myös hillot. Ja sellaisenaan laitan myös esim. kebabin päälle(ilman hilloa siis).
Marjojen, hedelmien tai hillon kanssa syön. Pirkan viikunahillon kanssa on tosi hyvää.
Aseltahydiä muodostuu vain maustettuihin jukurteihin, ei maustamattomiin kuten kreikkalainen tai turkkilainen.
Teen tsatsikia, syön marjojen kanssa, laitan kastikkeisiinja lusikallisen keittoon..
Toinen suosikki on virokauppojen muovipussissa myytävä smetana. Herkkuruokiin, leivonnaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa, että joku kysyy mitä jogurtilla tehdään :)
Ei olisi saanut kysyä. Olisi ensin pitänyt kysyä sinulta lupa kysymykseen.
Mä syön turkkilaista jugurttia joka aamu aamupalaksi. En ymmärrä, miten joku ehtii kyllästyä kilon jugurttipönikkään... Sellainen ihminen ilmeisesti syö joka aamu ihan erilaisen aamiaisen ja olisi kauhistus syödä esim. 5 aamua peräkkäin jugurttia marjojen, siementen, myslin, hillon, hunajan, pähkinöiden jne kanssa?
Vielä edellisten lisäksi käy hyvin myös smoothieen.
Ja usein, kun laitan broileria ja riisiä, niin siihen kastikkeeseen tai lautaselle annoksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön turkkilaista jugurttia joka aamu aamupalaksi. En ymmärrä, miten joku ehtii kyllästyä kilon jugurttipönikkään... Sellainen ihminen ilmeisesti syö joka aamu ihan erilaisen aamiaisen ja olisi kauhistus syödä esim. 5 aamua peräkkäin jugurttia marjojen, siementen, myslin, hillon, hunajan, pähkinöiden jne kanssa?
Vai että 5 aamua.. Eikös maitotuotteet yleensä säily avattuina 3-4 vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että 5 aamua.. Eikös maitotuotteet yleensä säily avattuina 3-4 vuorokautta.
Hapanmaitotuotteet säilyvät kauan, eikä se päivämääräkään mitään merkkaa.
Teen tsatsikia jota syön leivän päällä. Sellaisenaan lusikoitavaksi liian kitkerän makuista, hunajankin kanssa. Paksummista parasta on Mövenpickin mansikka-kermajogurtti, jota tosin syön harvoin. Nami :)
Valion kreikkalainen on aivan parasta. Ihanan paksua. Harmi vaan kun on niin kallis, siksi joutuu ostamaan Lidlin rasvatonta tai vähärasvaista, joka paljon epäterveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Valion kreikkalainen on aivan parasta. Ihanan paksua. Harmi vaan kun on niin kallis, siksi joutuu ostamaan Lidlin rasvatonta tai vähärasvaista, joka paljon epäterveellisempää.
Miksi joudut ostamaan rasvatonta? Lidlissä kreikkalaisessa on 10% rasvaa.
Liiterin kreikkalainen 10% onkin parasta.
Mustikoita, ripaus sokeria ja kreikkalaista tai turkkilaista.
Se on parasta!