Merkkilaukuista...
Mieheni aikoo ostaa minulle syntymäpäivälahjaksi merkkilaukun, jonka saan itse valita. Budjetti on noin 1000-2000€. Suosittele merkkiä ja mallia!
Kommentit (46)
Ei kait se teiltä ole pois jos joku laittaa rahaa merkkilaukun ostoon ??
Samaa mieltä nro 18 kans, Versage ja Prada, ehdottomat suosikit !
Mulla tosin kopiot, mutta mielettömän hyvä laatuiset !! Ja makso vain 100 dollaria kpl !
Oikein aito VersaGe-kopio 100 dollarilla, vau!
että hyvästä laukusta pitäisi maksaa yli 1000 euroa. Totesin vain, että merkkilaukut ovat yleensä pitkäikäisiä. Näin ihan vain siksi, että heillä on maine suojeltavanaan, ei ole varaa laittaa sekundaa myyntiin. Ja laadukkaita merkkejä on tietenkin lukemattomia, ja hintahaitari vaihtelee paitsi merkistä myös laukusta riippuen.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos ap:n tekee onnelliseksi 1000 euron merkkilaukku, niin menee ja ostaa sellaisen. Ihan sama, onko se muiden mielestä tyhmää ja junttia ;)
Sama valinta on vähän tavarassa kuin tavarassa; Ostanko kalliimman vai halvemman taulutelevision/auton/astiaston/verhot/maton/asunnon/vaatteet/huonekalut ym.
Joskus voi olla fiksua ostaa se edullisempi tuote, joskus kalliimpi on hintansa arvoinen. Syy miksi haluan elämäni ensimmäisen kerran kalliin laukun on se, että minulla on uudessa työpaikassani paljon edustustehtäviä ja ajattelin, että siisti laukku toisi itselleni mukavaa mieltä ja olisi kiva lisä pukeutumiseen.
Mies sanoi, että haluaa ostaa minulle kerralla hyvän laukun, että siitä olisi iloa pitkään. Yhteisistä rahoistahan se ostetaan, joten jos en itse haluaisi laukkua niin sanoisin kyllä.
terv. chav-AP
tottakai ymmärrän, että haluatko ostaa hyvän ja kalliin laukun. Tottakai! onhan sulla siihen oikeus jne.jne. Mutta kyllä musta hieman huonoa makua osottaa tulla siitä puhumaan johonkin kotiäitien paratiisiin.
Mulla on itsellä lahjaksi saatu Louis Vuitton ja sitten yksi vintage (kirpparilta Italiasta ostettu) Prada ja hyviä ne on. Tosin tällä hetkellä edustan ihan H&M:ltä ostetussa laukussa. Ja ainakaan, meidän asiakaspiireissä suhtautuminen minuun ei muutu.
Kannattaisi varmaan opetella edes kirjoittamaan ne merkkien nimet, ettei tule vahingossa ostaneeksi Versagea Versacen sijasta.
tottakai ymmärrän, että haluatko ostaa hyvän ja kalliin laukun. Tottakai! onhan sulla siihen oikeus jne.jne. Mutta kyllä musta hieman huonoa makua osottaa tulla siitä puhumaan johonkin kotiäitien paratiisiin.
Mulla on itsellä lahjaksi saatu Louis Vuitton ja sitten yksi vintage (kirpparilta Italiasta ostettu) Prada ja hyviä ne on. Tosin tällä hetkellä edustan ihan H&M:ltä ostetussa laukussa. Ja ainakaan, meidän asiakaspiireissä suhtautuminen minuun ei muutu.
Kyllä täällä on myös äitejä, jotka tietävät jotain muodista. Itse suosittelen sinulle italialaista Pradaa, ap. Nettisivuilla on tosiaan uutuuksien ja klassikkojen esittelyä. Kyllä sinä löydät varmasti hienon laukun itsellesi.
Aika hyvä provo tämä ap. Tähän mennessä päivän makeimmat naurut. Ei kai ihminen, jolla on varaa jopa 2000 euron laukkuun, kysyisi neuvoa täältä ja aikoisi tuota laukkua käyttää arkena ja juhlassa. Kiitos, aika taidokas olet.
Jos ajatellaan ihmiskulttuureja kautta aikojen niin aina on ollut esineitä, joita on kunnioitettu ja palvottu yli niiden käyttöarvon. Merkkilaukku on toki usein käytännöllinen, laadukas ja kaunis, mutta ei 10-kertaisesti parempi kuin merkitön, hyvin tehty laukku.
Merkkilaukkujen tähtitieteelliset hinnat ovat aivan viime vuosien ilmiö - vielä 20 vuotta sitten, kun ostin ensimmäisen Longchampini, se maksoi vain muutaman kymmenen markkaa enemmän kuin aivan tavislaukku. Ostin sen vain siksi, että siinä oli kätevät sivutaskut ja sopiva koko. Ei tulisi mieleenikään ostaa enää edes Longchampia, vaikkei se edes ole missään top 5 merkkien listassa.
Kallista merkkilaukkua palvotaan ja siihen kohdistetaan tunteita kuin vaikkapa shamaanin rumpuun. Laukuista puhutaan ja kuiskitaan, kaikilla ei sellaista ole ja jos jollakin on, sitä katsellaan ja/tai hypistellään uteliaan kunnioituksen vallassa. Laukku tuntuu tuovan uusia ominaisuuksia kantajalleen aivan shamaanin rummun tavoin: laukun omistaja pystyy todistettavasti lähes mihin tahansa. Hän kuuluu kulttuurimme arvostetuimpien yksilöiden kastiin, onhan hänellä siitä merkkinä tämä harvinainen ja haluttu esine!
Merkkilaukun ostaja ostaa siis aivan jotakin muuta kuin laukun. Itselläni ei ole tarvetta panna rahojani sosiaaliseen arvostukseen, mutta ymmärrän, että jollakulla voi olla.
muoti on niin punainen vaate suomalaisille naisille ja ulkonakoon panostaminen aina ihan holmoa ja turhamaista mika on suomalaisten mielesta perisyntia.
Jos mulla olisi tuollainen budjetti nyt niin satsaisin johonkin seuraavista joista voi uskoa arvonkin sailyvan jos joskus haluat muuda laukun.
Fendi-baguette
Mulberry-Roxanne (nyt uusia suuria kokoja)
Dior-saddle bag
Hermes-Kelly
Marni-Balloon bag
Italialista varmaan Marni, Prada ja Gucci ovat varmoja investointeja, jos olette Milanon lahistolla niin katsasta outlet paikat, hienoja loytoja edullisesti nain aleaikohin.
Ala masennu saamasi kommenteista, kaikki eivat saa elamaan sisaltoa suuresta taulutelkkarista tai Unikkoverhoista....:)
Kaikki ihmiset ovat jossain määrin materialistisia, turha muuta väittääkään.
Aika hyvä provo tämä ap. Tähän mennessä päivän makeimmat naurut. Ei kai ihminen, jolla on varaa jopa 2000 euron laukkuun, kysyisi neuvoa täältä ja aikoisi tuota laukkua käyttää arkena ja juhlassa. Kiitos, aika taidokas olet.
Merkkilaukku on toki usein käytännöllinen, laadukas ja kaunis, mutta ei 10-kertaisesti parempi kuin merkitön, hyvin tehty laukku.
Keksittekö mitään tavaraa/palvelua, jossa luxustuotteen ja bulkkikaman välillä ei olisi 10-kertainen ero? Pizza, auto, asunto, laukku, kännykkä, hiusten värjäys, tv... Miksi vain miesten hankinnoissa on järkevää ostaa 10x kalliimpaa luksusta?
Miksi kaikki ei aja Ladalla, osta Euroshopperia ja puhu 90-luvun halko-malliseen kännykkään? Ja syö Atrian einespizzaa?
Ehkä Longchampin hinta ei ole noussut, rinnalle vaan on tullut H&M:n halpakasseja, niin näyttää suhteessa kalliimmalta. Ja Longchamp ei liene mitään älytöntä luksusta? Sain lehden tilaajalahjaksi ko käsilaukun (en tarkoita shopperikassia) ja ihan olen pitänyt farkkujen kanssa arkikäytössä. Enkä koe omistavani luksuslaukkua.
Mitä ihmettä se teille kuuluu vaikka ap ostaisi kymmenen 2000e laukkua?? Oikeasti, toihan on jo naurettavaa! Ettekö ymmärrä miten hölmöiltä vaikutatte noilla kateellisilla kommenteilla?? Turha selitellä mitään muuta, tuollaiset kommentit ei ole mitään muuta kuin kateutta!!
Olisi kyllä rahaa ostaa Prada, Vuitton tai mikä tahansa noista, mutta ihmettelen vain suuresti tätä viimeaikaista hössötystä laukuista. Nuoret tytöt jo kasvatetaan haaveilemaan omasta arvolaukusta (esim. erään radioaseman laukkuarvonnat). Ja sitten ostetaan kopiolaukkuja kiskurihinnoilla, kuten eräskin tässä ketjussa.
Materialismista emme varmasti pääse täysin eroon, mutta ihan tervettä aina välillä herättää keskustelua aiheesta.
[i25, kylläpä olet tehnyt oikein huippulöydöt :-DD]Oikein aito VersaGe-kopio 100 dollarilla, vau!
[/quote]
Lueppa nyt hellanlettas uudestaan
"MAINITSIN KYLLÄ KOPIO-SANAN !! ja kehuinko huippulöydöillä ???
Kyllä teitä ihan originelleja idiootteja löytyy joka paikassa...
Ja anteeksi nyt IHAN hirveesti kun tuli g ton c:n paikalle, eli arvon neidit " Versace" joko NYT kelpaa...
voi helvetti mitä sakkia
Kannattaisi varmaan opetella edes kirjoittamaan ne merkkien nimet, ettei tule vahingossa ostaneeksi Versagea Versacen sijasta.
Hanki elämä.
Olisi kyllä rahaa ostaa Prada, Vuitton tai mikä tahansa noista, mutta ihmettelen vain suuresti tätä viimeaikaista hössötystä laukuista. Nuoret tytöt jo kasvatetaan haaveilemaan omasta arvolaukusta (esim. erään radioaseman laukkuarvonnat). Ja sitten ostetaan kopiolaukkuja kiskurihinnoilla, kuten eräskin tässä ketjussa.
Materialismista emme varmasti pääse täysin eroon, mutta ihan tervettä aina välillä herättää keskustelua aiheesta.
Laukku on kuitenkin aitoa nahkaa ja euroiksi muunnettuna maksoi siis 66 eur..joten..
Totta kai jokainen voi ostaa minkähintaisen laukun haluaa, mutta naurettavaa väittää, ettei hyvän tai kestävän laukun saadakseen pitäisi maksaa 1000€ tai yli. Siinä on jo vähän selityksen makua.