Kysy mitä vaan epätäydelliseltä uskikselta! :)
Vastailen jonkin aikaa hyväntahtoisiin/neutraaleihin ja ei-liian-henkilökohtaisiin kysymyksiin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa jotakin rukousvastauksia joita olet elämässäsi kokenut/joku lähipiirissäsi on kokenut? + voisitko rukoilla puolestani, minulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko ja tahtoisin päästä siitä vapaaksi ja elää normaalia elämää. Kiitos.
Rukoilin puolestasi. Itsellenikin sosiaalisten tilanteiden pelko on jossain määrin tuttua. :(
Olen saanut ja lähipiirini on saanut paljonkin rukousvastauksia, osa on ihan pieniä ja osa on valitettavasti unohtunutkin ajan kuluessa.
Yksi rukousvastaus oli sellainen, kun jokunen vuosi sitten olin aika hukassa elämässäni ja uskonikin oli todella hämärtynyt heikoksi ja epämääräiseksi. Rukoilin, että Jumala auttaisi minua. Sain elämääni ihmisiä, joiden avulla (ja pienten mielestäni yliluonnollisten merkkien) uskoni taas selkiytyi. Olin jossain vaiheessa siinä tilassa, että oli ihan hilkulla, etten olisi jo lakannut pian kokonaan uskomasta tai sitten uskonut enää vain epämääräisesti johonkin epämääräiseen suurempaan. Nyt taas uskon selkeämmin ja jotkut asiat Jeesuksesta oivallan nyt selvemmin kuin koskaan ennen ja koen, että tämä on rukousvastaus ja johdatusta.
Olen saanut rukousvastauksia myös ihmissuhteisiini. Rukouksiin on mielestäni vastattu selkeästi ja olen saanut apua ihmissuhteisiini, joissa aina en ole ollut kovin taitava.
Lapsena uskoin Jumalaan ja kerran olin valehdellut äidille eräästä asiasta. Valehtelua oli kestänyt melko pitkään siitä asiasta, kuukausia ainakin. Olin hirveissä omantunnontuskissa ja rukoilin, että valheeni tulisi ilmi. Pian sen jälkeen, samana päivänä, äitini tuli luokseni vihaisena ja kertoi xxx:n soittaneen ja siten saaneen selville mun valehdelleen. Olin helpottunut asian tullessa ilmi, vaikka äiti oli todella vihainen.
Erään ystäväni sairas ja kipeä raaja parantui, kun parantumisen puolesta rukoiltiin seurakunnassa.
Tuossa muutama.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet Mäkisestä ja Askolasta?
Hmm... Olen miettinyt heitä paljon. Mietteeni on sellaista toisaalta-toisaalta-toisaalta-tyylistä heihin liittyen.
Ainakin he ovat lempeitä ja rakkaudentäyteisiä ihmisiä. Monella saattaa olla kova ja tuomitseva kuva uskovaisista ja Mäkinen & Askola saattavat osaltaan pehmentää sitä kuvaa, se on hyvä puoli. Joissain asioissa ehkä armo ja sallivuus korostuu heillä mielestäni liikaakin, siis kun ovat kuitenkin aika suuressa ja esimerkkiä antavassa roolissa Suomen uskoville. :)
ap
Noista taivaspaikkojen jakelemisista:
Raamatussa sanotaan kutakuinkin näin: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut"
Ja mitä tuo uskominen tarkoittaa? Luullakseni sitä, että ihminen uskoo, että Jeesus on kuka hän sanoi olevansa eli Jumalan poika, joka kuoli ihmisten syntien tähden, jotta me saisimme elää vapaina. Ja että hän nousi kuolleista ja palaa kerran takaisin kun viimeinen päivä koittaa.
Kukaan ihminen ei voi ketään toista ihmistä tuomita kadotukseen. Se valta on Jumalalla ja Jumala on antanut lupauksen ettei yksikään joka uskoo Jeesukseen joudu kadotukseen:
Joh 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
- toinen (erittäin) epätäydellinen uskova, joka toivoo tapaavansa jokaisen, joka tämän lukee, kerran taivaassa
PS. Jos olet joskus tosi pahassa tilanteessa niin huuda Jeesusta avuksesi! Hän on luvannut auttaa!