Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vaan epätäydelliseltä uskikselta! :)

Vierailija
16.07.2016 |

Vastailen jonkin aikaa hyväntahtoisiin/neutraaleihin ja ei-liian-henkilökohtaisiin kysymyksiin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asiassa erityisesti koet olevasi epätäydellinen uskis?

Vierailija
2/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 23 tulee täydellinen uskis, mä kyselen siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täydellisiä uskiksia?

Vierailija
4/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo: Olkaa täydelliset, niin kuin teidän Isänne on täydellinen.

Mites on, onko sinulla pyrkimys täydellisyyteen?

Vai oletko näitä "armo riittää kaikille" -uskonvesittäjiä?

:)

Vierailija
5/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet Tuksusta evankelistana?

Vierailija
6/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika arka tuomaan uskoani esille, en käy kovin säännöllisesti seurakunnan tilaisuuksissa, elän melko tavallista maallista elämää. Olen kyseenalaistanut asioita kristinuskossa, mutta päätynyt kuitenkin olemaan kristitty. Ym.

Ap

Vierailija
7/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 23 tulee täydellinen uskis, mä kyselen siltä.

Hih, kysele vaan. :)

Ap

Vierailija
8/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika arka tuomaan uskoani esille, en käy kovin säännöllisesti seurakunnan tilaisuuksissa, elän melko tavallista maallista elämää. Olen kyseenalaistanut asioita kristinuskossa, mutta päätynyt kuitenkin olemaan kristitty. Ym.

Ap

Minä olen samanlainen. Lähipiirini on täynnä uskovaisia, mutta jotenkin en koe kaikkia heidän hartaita menojaan ja keskusteluitaan omaksi. Rukoilen usein ja käyn joskus seurakunnan tilaisuuksissa. Raamattua luen joskus. Ja juu. Armo riittää kaikille, täydellisyydentavoittelusta minä en ota stressiä. Yritän kuitenkin tehdä hyvää toisille ihmisille.

Vierailija
9/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täydellisiä uskiksia?

Jeesus varmaankin on sitä, jos hänet voidaan laskea tähän mukaan. Ei oikeastaan muuten ole... mutta itseäni parempia varmastikin on. Noh, meillä on kaikilla paikkamme. :)

Ap

Vierailija
10/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat pullasta -uskis siis? Teitähän on suurin osa. Uskotko karmaan ja jälleensyntymiseen niin kuin ev.lutissa useat?

Vierailija
11/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoo: Olkaa täydelliset, niin kuin teidän Isänne on täydellinen.

Mites on, onko sinulla pyrkimys täydellisyyteen?

Vai oletko näitä "armo riittää kaikille" -uskonvesittäjiä?

Riippuu valitettavasti päivästäkin. Joissain asioissa pyrin nykyistä täydellisemmäksi, joissain asioissa jos yritän täydellisyyttä niin koen kuin itseni vangiksi ja tukahdetuksi ja on "pakko" ottaa tilaa ja elää rennommin ja turvautua armoon...

Ap

Vierailija
12/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Täälläkin joku jo arvostelee toisten uskoa ja vissiin kohta jakelee taivaspaikkoja. 

Ap, uskotko armon vesittyvän, vaikka tietääkin, ettei aina jaksa tavoitella täydellisyyttä?

Vierailija
13/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pidän hänestä kovasti evankelistana. Hän saattaa tavoittaa ihmisiä joita usko yleensä ei kiinnostaisi, kuten vaikka Seiskan lukijoita ;) tai vähän irstaita kaljasta nauttivia keski-ikäisiä Suomi-miehiä. Tuksu on semmonen ihan vaan ihminen ja hänkin on saanut armon olla uskossa. Hienoa ja lohdullista!

Ap

Vierailija
14/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusinat pullasta -uskis siis? Teitähän on suurin osa. Uskotko karmaan ja jälleensyntymiseen niin kuin ev.lutissa useat?

Varmaan jonkun määritelmän mukaan olen rusinat pullasta -uskoa ja varmasti monella muullakin tavalla monen mielestä "vähän huonompi uskis".

Olen pohtinut karmaa ja jälleensyntymistä elämäni aikana kyllä. En usko noihin niin kuin ne yleensä käsitetään. En usko siis voivani syntyä vaikka aasina tai eri ihmisenä ehkä usko eläneeni aiemmin tällä maapallolla. Uskon taivaaseen ja Jeesuksen ylösnousemukseen ja viimeiseen tuomioonkin ja taivaaseen. Uskon että taivas on niin ihmeellinen että sitä ei edes voi ihminen käsittää.

Ap

Vierailija
15/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pidän hänestä kovasti evankelistana. Hän saattaa tavoittaa ihmisiä joita usko yleensä ei kiinnostaisi, kuten vaikka Seiskan lukijoita ;) tai vähän irstaita kaljasta nauttivia keski-ikäisiä Suomi-miehiä. Tuksu on semmonen ihan vaan ihminen ja hänkin on saanut armon olla uskossa. Hienoa ja lohdullista!

Ap

Tuksu toivottaisi sinut helvetiin.

Vierailija
16/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa jotakin rukousvastauksia joita olet elämässäsi kokenut/joku lähipiirissäsi on kokenut? + voisitko rukoilla puolestani, minulla on paha sosiaalisten tilanteiden pelko ja tahtoisin päästä siitä vapaaksi ja elää normaalia elämää. Kiitos.

Vierailija
17/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet Mäkisestä ja Askolasta?

Vierailija
18/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmasta... Uskon että pahoista teoista voi seurata itselle pahaa ja hyvistä hyvää... Aina se ei kuitenkaan mene niin mutta aika usein. En kutsu sitä karmaksi vaan.... se on elämää ja Jumalakin luullakseni usein siunaa niitä, jotka kohtelee hyvin muita ja rankaisee niitä, jotka kohtelee muita huonosti. Monet Herran käskyt kun on ihan uskomattomankin ihmisen omatunnolla ymmärrettäviä. Ja kun kohtelet muita hyvin, hekin haluavat kohdella (usein, ei aina) sinua hyvin. Näin se mielestäni suunnilleen menee.

Ap

Vierailija
19/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Täälläkin joku jo arvostelee toisten uskoa ja vissiin kohta jakelee taivaspaikkoja. 

Ap, uskotko armon vesittyvän, vaikka tietääkin, ettei aina jaksa tavoitella täydellisyyttä?

Mun usko ei ole niin tarkkaa, että osaisin vastata tuohon. Mulla ei ole tarkkaa mielipidettä asiasta. Uskon Jeesuksen rakastavan kaikkia ihmisiä. Uskon myös, että synti erottaa ihmisen Jumalasta. Olen kuullut arvailuja taivaspaikkojen määrästä, jopa niin että "kaikki pääsevät taivaaseen" ja sitten taas "enää vain kourallinen ihmisiä pääsee taivaaseen". En lähde arvailemaan, kuka taivaaseen pääsee ja kuka ei. En osaa sanoa pääsevätkö lopulta (lähes) kaikki ihmiset sinne, vai pääseekö vain jokunen. Rukoilen, että Jumala johdattaisi minut ja läheiseni lempeästi perille taivaaseen asti, vaikka olemmekin varmaan "haastavaa savea", ainakin osa meistä, kuten minä. Mua lohduttaa ajatus, että Jumala on lopulta viisas, niiiiin paljon viisaampi kuin ihminen, ettemme voi edes käsittää ja kaikki menee lopulta juuri niin kuin kuuluukin.

Ap

Vierailija
20/23 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä olen samanlainen. Lähipiirini on täynnä uskovaisia, mutta jotenkin en koe kaikkia heidän hartaita menojaan ja keskusteluitaan omaksi. Rukoilen usein ja käyn joskus seurakunnan tilaisuuksissa. Raamattua luen joskus. Ja juu. Armo riittää kaikille, täydellisyydentavoittelusta minä en ota stressiä. Yritän kuitenkin tehdä hyvää toisille ihmisille.

Kauniita ajatuksia uskosta sinulla! Mullekin usko on enemmänkin sisäinen henk. koht. asia kuin ulospäin näkyvä, mutta näkyy se välillä vähän uloskinpäin... "Kiiltokuvausovaisia" löytyy omistakin piireistäni, mutta myös toisenlaisia uskovia ja ei-uskoviakin. Itse olen miettinyt, että oma hyvinvointi, armon kokeminen jne. toisaalta johtaa siihen, että jaksaa paremmin olla uskossa ja elää Jeesusta seuraten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi