Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppulomalle syksyllä yksin, mikä kohde Euroopassa olisi kiva?

Vierailija
16.07.2016 |

Syys-lokakuussa ajattelin mennä. Kiinnostaa joku kaupunkikohde, jossa olisi hyvät taidemuseot ja galleriat, edulliset lennot, ja siedettävät ilmat tuolloin. Olisiko suosituksia ja kokemuksia yksin matkustamisesta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Eurooppa on edullinen, rauhallinen, turvallinen ja hieno. Tulee mieleen Puolan Krakow, Tsekeissä on myös mahtavia paikkoja, esim. pikkuinen Cesky Krumlov josta voi jatkaa Prahaan.

Vierailija
2/20 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona? Lissabon tai joku muu Portugalin kaupungeista? Dubrovnik? Wien? Salzburg? Firenze?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, Lissabon voisikin olla kiva. Lisää vinkkejä? Ap

Vierailija
4/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabon on kiva

Wien myös

Edinburgh

Vierailija
5/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest

Lontoo

Praha

Vierailija
6/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza

Vierailija
7/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabon, Praha.

Vierailija
8/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza. Sinne tuskin isketään heti uudestaan.

Vierailija
9/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha!

Vierailija
10/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Zürichiin. Erittäin turvallinen yksin matkustavalle naiselle, turvallinen muutenkin. Paljon nähtävää, erittäin hyviä museoita ja gallerioita. Loistavat vaihtuvat näyttelyt monessa eri taidemuseossa.

Sijaitsee tarpeeksi etelässä, jotta on syksylläkin miellyttävä.

Monipuolinen kaupunkikohde, kuitenkin kompaktin kokoinen. Kaunis kaupunki.

Erittäin hyvä julkinen liikenne, turistikortilla pääsee liikkumaan julkisilla + suurin osa museoista ilmaisia.

Monipuolinen ravintolatarjonta, ei edes kallis, jos ei ihan kalleimmalla kävelykadulla syö. Ei toki kuitenkaan se halvin Euroopan kohde, lentoja saa kuitenkin edullisesti. 

Vierailija
11/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna, Kouvola, Sortavala, Haaparanta.

Vierailija
12/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös lähdössä syyskuussa, kohdetta en ole vielä lyönyt lukkoon.

Joko Lissabon, Istanbul tai Venice.

Vierailija
13/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdam. Siellä oli joulukuussakin kiva sää.

Vierailija
14/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid on upea kaupunki, täynnä hienoa arkkitehtuuria. Monta hienoa taidemuseoa, esim. Del Prado, Thyssen-Bornemisza, joissa maailman kuuluisimpia taidetoeoksia esim Dalia, Picassoa, Pizarroa ym. ja iltaisin vapaa pääsy. Edullinen hintataso, myös matkat edullisia, ystävällisiä ihmisiä ja hyvä ilmasto. Kun käyt kerran, haluat mennä uudelleen. Joten sinne!

Vierailija
15/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdam :)

Vierailija
16/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Wieniä, ihana kaupunki ja helppo kulkea yksinkin, turvallisen tuntuinen. Sää miellyttävä, paljon nähtävää. Itse olen menossa Venetsiaan jo kolmatta kertaa, koska siellä ei muutamassa viikossa ehdi nähdä lainkaan tarpeeksi. Tykkään nimittäin historiasta.

Vierailija
17/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabonille ääni, ja lisäksi ehdotan Dublinia. Lokakuussa voi olla märempää, mutta tavallista on että Irlannissa satelee silloin tällöin. Omalla Irlannin-matkallani sateet osui sopivasti iltoihin kun oltiin jo hotellilla tai kun istuttiin bussissa. Lämpötila ei muuten koskaan laske alle 10C.

Irkut itse muuten vitsailevat säällään kahdellakin eri tavalla. Ensinnäkin kun kuvaavat vuodenaikojaan, niin kaikki näyttävät samalta. Toisekseen vitsailevat että Irlannissa vuodenajat voi kaikki kokea samana päivänä. Ensin on 20C, sitten tulee pikakuuro, jonka jälkeen taas 20C.

Vierailija
18/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa on paljon nähtävää ja raitiovaunulla pääsee kätevästi liikkumaan. Pari vuotta sitten käydessäni Van Goghin museo oli jonain iltana myös ilta-aikaan auki. Muitakin museoita kuten Rijksmuseum ja Stedelijk Museum on lähistöllä. Rembrantin talo on myös kiinnostava kohde.

Toinen hieno kohde nähtävyyksien suhteen on Lontoo, jossa metrolla pääsee helposti paikasta toiseen. Omat suosikkini ovat National Gallery ja Victoria & Albert -museo. British Museumissa saisi käytettyä vaikka monta päivää. Lisäksi Lontoon museot ovat pääosin ilmaisia.

Itse olen matkustanut myös yksin. Olen pyrkinyt aina saamaan hotellin mahdollisimman läheltä metroasemaa tai ratikoiden kulkureittejä.

Hankin ennen reissua jo jonkun kartan sisältävän opaskirjan kohteesta, jolloin voin paremmin suunnitella päivien ohjelman ja löydän sieltä muutenkin hyviä vinkkejä vaikkapa ravintoloista. Kysyn myös tarvittaessa neuvoa ja ihmiset ovat mielellään neuvoneetkin.

Vielä se, että monesti museot ovat kiinni maanantaisin eli jos olet reissussa vaikka to-ma, niin viimeiselle päivälle kannattaa suunnitella muuta nähtävää.

Vierailija
19/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere.

Hienoja museoita, hyviä teattereita ja ravintoloita, turvallinen kaupunki yksin matkustavalle naiselle. Ei aikaero-ongelmaa, ei ongelmaa vieraasta kielestä.

Vierailija
20/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi