Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

piiiiitkä vuoto km:n yhteydessä

28.02.2006 |

Sain keskenmenon 29.1.2006 (rv 6-8) ja vuodan verta edelleenkin päivittâin eli kohta tulee jo viisi viikkoa vuotamista täyteen... kaksi ensimmâistâ viikkoa vuoto oli todella runsasta (side vaihdettava tunnin tai parin vâlein), sen jâlkeen niukkaa, mutta kuitenkin joka pâivâ vuodan ihan selkeââ verta ainakin jonkin verran. Olen perjantaina menossa ultraan eli sitten varmasti selviââ, mikâ tâssâ hommassa mâttââ ja miksei keskenmenoni ole normaali (kuulemma normaalisti vuoto kestââ noin viikon). Mutta olisi rauhoittavaa lukea, jos jollakulla olisi ollut samanlainen kokemus, ettâ mistâ se johtui ja miten sitâ hoidettiin. Olen nimittâin aika huolissani asiasta ja muutenkin melkoisen aneeminen vuodettuani nâinkin pitkäân. Lâmmin KIITOS jo etukäteen, jos joku osaisi kertoa, mikâ minussa on mahdollisesti vialla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuulimunaraskaus syksyllä, josta keskenmenovuoto alkoi spontaanisti itsestään. Seuraavana päivänä sain sairaalassa vielä cytotec-pillerin tehostamaan vuotoa, jotta kaikki varmasti tulisi ulos. Mutta mutta... kaikenkaikkiaan vuosin 7 viikkoa putkeen.

Jälkitarkastuksessa kävin 4 viikkoa keskenmenosta, jolloin yksityinen gyne ultrasi ja sanoi kohdun olevan tyhjä. Hän myös epäili, että kuukautiset vain puskevat päälle.

Vuoto vaan jatkui ja jatkui. Sitten otettiin HCG-verikoe ja se oli vielä selvästi koholla, laskemaan päin tosin. Naistenklinikalla ultrattiin uudestaa 5 viikkoa keskenmenosta ja siellä lääkäri totesi, että kohdussa on vielä " ihan vähän" raskausmateriaalia ja sekin on kohdunsuulla ulos tulossa. Sain kuitenkin muista syistä lähetteen sairaalan gynekologiselle poliklinikalle, jossa minut sitten ultrattiin 6,5 viikkoa keskenmenosta. Siellä lääkäri katsoi 3D-ultralla ja sanoi, että kohdussa on vielä 1cmx1cm kokoinen möykky raskausmateriaalia. Kohdunlimakalvo oli sen verran paksu, että lääkäri arveli kuukautisten alkavan parin viikon sisällä ja möykyn tulevan kuukautisten mukana pois. Eli vuoto kesti kaikenkaikkiaan 7 viikkoa ja siitä kahden viikon päästä alkoi kuukautiset ja sen jälkeen kierrot olleet melko normaalit.

Minulle kaikki lääkärit sanoivat, että näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut parempi tehdä kaavinta. Mutta he ovat kuitenkin myös painottaneet, että kuitenkin vaikka vuoto kesti niin pitkään se oli minun itseni ja tulevan raskauden kannalta parempi, ettei kohtua menty mekaanisesti tyhjentämään.

Kuitenkin kannattaa muistaa, että jos kohtu ei tyhjenny kunnolla, niin aina on kohtutulehduksen vaara, joten kannattaa tarkkailla oireita. Silloin kaavinta on välttämätön

Niin ja kun nyt olet menossa lääkärille, niin vaadi HCG-verikoe, jos raskaushormoni on koholla, niin voi olla, että kohdussa on vielä jotakin. 3D-ultralla näkee ainoastaan kaikista varmimmin kohdun tilan.

Niin ja voihan olla, että sulla tulee oikeesti nyt kuukautiset siihen samaan syssyyn.

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

Muistatko vielâ omia HCG-arvojasi? Minulla arvo oli vuorokausi keskenmenon alkamisen jälkeen 668 mUI/mL ja viikkoa aikaisemmin (kun siis vielâ olin raskaana) VAIN 1143 mUI/mL, mikâ siis oli todella alhainen arvo, kun minun olisi pitânyt olla raskausviikoilla 6-8, mutta gynekologini ei silloin asiasta ollut huolissaan, sillâ kiertoni ovat aina olleet epâsâânnolliset ja niinpâ raskauden alkamisaikaa ei voitu varmasti vielâ tuossa vaiheessa mâârittââ. Mutta siis kiinnostaisi tietââ, oliko sinullakin arvot alhaiset tuulimunaraskauden takia?

Mutta nyt siis tuota HCG-arvoa ei ole minulta testattu neljâân viikkoon eli tâytyy todellakin pyytââ, ettâ katsoisivat senkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla