En hanki enää koskaan kissaa tai mitään muutakaan, inhoan siivoamista muutenkin!
Kissanhiekat leviää ympäri kämppää, karvaa o joka puolella eikä sitä saa helvetilläkään irti tekstiileistä, paskoja saa siivota joka päivä, oksennuksia etenkin sängyn alta on vaikea putsata tai edes HUOMATA ajoissa.
Kämpässä lentelee vaatekoita.
Tiedän kyllä etten siivoa tarpeeksi usein mutta asun isossa kämpässä (5 h plus k) enkä muutenkaan tykkää siivota, käytän vapaa-aikani mieluummin ulkoilemalla.
olen kurkkuani myöten täynnä kissan aiheuttamaa likaisuutta. Kissa itsessään on ihana kiltti ja söpö, kyse ei ole siitä etten pitäisi hänestä.
En vaan jaksa näitä paskojen siivoamisia enää.
Älkääkä kysykö miksi hankin kissan ylipäätään - En hankkinut, sain sen "lahjaksi" (en todellakaan hyväksy lemmikkejä lahjatavarana, mutta minun oli pakko ottaa kissa, sillä sen antaja ei pystynyt pitämään sitä enää).
Avauduin vaan, kun ottaa niin paljon pattiin.
onko muita joilla vastaavaa tilannetta? Vertaistuki ei olisi pahitteeksi.
Kommentit (4)
Jos on laiska siivoamaan, niin paskaista on vaikka puolityhjässä kämpässä. Itse koettu juttu :D Kissan harjaus, kuivausrumpu, päivittäinen imurointi. Ja tuskin se kissa joka päivä oksentaa? Niin kakkakikkareita ei varmasti ole mukava siivota, mutta siihenkin tottuu. Nakitat lapsille ja miehelle omat siivousvastuut tietenkin (vai yksinkö siinä 5 h:ssa asut).
Vaatekoista ei kannata kissaa syyttää.
Laita kissanhiekka-astian eteen sellainen kuramatto, johon jää suurin osa hiekasta. Meillä useamman kissan taloudesssa jaloissa kulkeutuva hiekka väheni olennaisesti.
Hiekan laatuun kannattaa kiinnittää myös huomiota; mikrohiekka on oman kokemukseni mukaan paras ja tykätyin kissojen mielestä. Eläinkaupasta saa laadukasta.
Hiekan siivoaminen vie minuutin; paakut pussiin ja pussi roskikseen. Yksi minuutti kaksi kertaa päivässä ei voi olla liian raskasta tai velvoittavaa, kenellekään.
Jos kissa oksentelee usein, kannattaisi kiinnittää huomiota ruokavalioon. Terve ja sopivaa ruokaa saava kissa ei oksentele usein. Jotkut kissat ovat herkkävatsaisia, yllättävän useat allergisia kalalle.
Karvoja leijailee vähemmän, kun harjaa kissan turkin säännöllisesti. Vie aikaa muutaman minuutin ja ainakin meillä toimii yhtenä keinona kissojen saada huomiota, eli tykkäävät.
Kissoilla on taipumus palkita hyvä hoito. Vaiva on mielestäni sen arvoista:)
Miksi alapeukku?
Ap