Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien leikkivälineiden säilytys taloyhtiön pihalla, mielipiteitä?

Vierailija
16.04.2023 |

Asutaan kerrostalossa. Yksi perhe (ilmeisesti) on tuonut pihalle maalin ja sählymailoja, joita myös säilytetään ympäri vuoden leikkipihalla.

Mutta vissiin kukaan muu ei saisi niillä pelata, esim. tänään meidän lapset kavereineen pelasi (nätisti ja pelivälineet oli vapaat ja piha tyhjä), niin tämän perheen äiti tuli pihalle kiukkuisen näköisesti siirtämään maalia kesken pelin sivuun ja tiuskaisi että kaikki mailat paikoilleen. Sanoin lapsille että laittakaa mailat takaisin, jolloin hän tokaisi että sitten kun lopetatte. Jäin sanattomaksi, tekstistä ei ehkä välity se kuinka agressiivisen oloinen hän oli.. jäi vielä ovelta pitkään katsomaan meitä nenän vartta pitkin.

Itse olen sitä mieltä että henkilökohtaiset lelut joilla ei tahdo muiden leikkivän, myös säilytetään sitten henkilökohtaisissa tiloissa kun ei itse olla edes pihalla. Mitä muut on mieltä?

Tietysti tuli myös mieleen että ehkä voisin ehdottaa taloyhtiön kokouksessa että pihaan hankitaan ihan yhteiskäytössä olevat maalit ja mailat 🤔

Ja sanottakoon vielä että myös hänen lapsensa ovat leikkineet meidän lasten leluilla pihalla monet kerrat 😄 En tiedä, jäi vain tosi paljon harmittamaan tuo tilanne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää sanoa mammalle, että heidän pitää siivota tavaransa pois yhteiskäytössä olevalta pihalta. Jos säilytyspaikka on yhteinen piha, on myös käyttöoikeus jaettu.

Vierailija
2/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa yhteisiä leluja pihalle taloyhtiön budjetista.

Ei omia leluja jätetä yhteiselle pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää sanoa mammalle, että heidän pitää siivota tavaransa pois yhteiskäytössä olevalta pihalta. Jos säilytyspaikka on yhteinen piha, on myös käyttöoikeus jaettu.

No sitä mietin että ensi kerralla kyllä sanon takaisin..

Voitaishan mekin ostaa vaikka kaksi isoa maalia pihaan paraatipaikalle ja sit vaatia että kukaan ei leiki niillä kuin meidän mukulat 😄 Mutta ei tulis mieleenkään 😆

Vierailija
4/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pahastuisi jos joku lainaisi maalia, jota pihalla säilytetään, mutta en sitten taas kyllä antaisi omieni lainailla toisten tavaroita pyytämättä lupaa.  Kohteliaisuus on aina hyvä puolin ja toisin.

Vierailija
5/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sä ostaa sinne sellasen keinutuolin missä paistatella päivää ja kirjottaa siihen, että vain ostajan käytettävissä, ei muille.

Vierailija
6/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalle joku naapuri osti lapselleen maalin. Kyllä sitä saa kaikki vapaasti käyttää. Mailat ja pallot jokainen säilyttää omassa kodissa.

Vierailija
7/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse pahastuisi jos joku lainaisi maalia, jota pihalla säilytetään, mutta en sitten taas kyllä antaisi omieni lainailla toisten tavaroita pyytämättä lupaa.  Kohteliaisuus on aina hyvä puolin ja toisin.

Yhteisellä pihalla ei kyllä voi säilytellä sählymaaleja, trampoliineja, aurinkotuoleja, kahluualtaita ym ja sitten olettaa että kukaan ei niihin koske / saa koskea.

Vähän eri asia kuin se että leikitään hiekkalaatikolla ja yhdellä taaperolla on kivannäköinen hiekkamuotti ja sit oma taapero haluaa lainata ja sitten kysytään että saakos tuota lainata?

Vierailija
8/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa yhteisiä leluja pihalle taloyhtiön budjetista.

Ei omia leluja jätetä yhteiselle pihalle.

Miksi naapureiden pitää kustantaa pihan kersojen lelut?

Vierailija
9/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle jätetyt on kyllä kaikkien käytössä. Jos ei halua muiden käyttävän niin pitää viedä säilytykseen ulkoiluvälinevarastoon tai kotiin.

Vierailija
10/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin kerran jättämään lasteni leluja kerrostalon leikkipaikalle. Seuraavalla kerralla, kun menimme pihalle, oli n. 1/3 leluista kadonnut. Sen jälkeen keräsimme aina omat pois lähtiessämme. Ulkoiluvälinevarastossa huomasin, että osa kadonneista leluista oli naapurin lelukorissa. Nimi oli sutattu yli ja laitettu uusi nimi. Siinä vaiheessa kun sen huomasin, olin jo kerennyt hankkia uusia kadonneiden tilalle. Joten en niitä sitten enää takaisin ottanut, mutta meni luotto ko. perheeseen täysin.

Vierailija
11/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä taloyhtiössä on käyttörahaa yhteisille ostoksille.Niistä rahoista voi lasten käyttöön ostaa jotkakin yhteisjuttuja, ostetaanhan aikusten juttujakin.

Vierailija
12/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisellä pihalla ei kyllä voi säilytellä sählymaaleja, trampoliineja, aurinkotuoleja, kahluualtaita ym ja sitten olettaa että kukaan ei niihin koske / saa koskea.

Vähän eri asia kuin se että leikitään hiekkalaatikolla ja yhdellä taaperolla on kivannäköinen hiekkamuotti ja sit oma taapero haluaa lainata ja sitten kysytään että saakos tuota lainata?

Enhän sellaista väittänytkään, että olettaisin. Mutta itse kuitenkin käskisin kysyä luvan ,kuten kerroin. 

Vierailija
13/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän sellaista väittänytkään, että olettaisin. Mutta itse kuitenkin käskisin kysyä luvan ,kuten kerroin. 

Menisitte ovelle pimpottamaan ja kysymään luvan? Olettaen että edes tajuaisit, että se sählymaali on jonkun oma ostama eikä taloyhtiön? 😅 Niinkuin sanoin, pihalla ei ollut ketään ja maali ja mailat seisoo siellä aina, kesät talvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän