Palautetta anna minun olla nainen blogiin
Blogi, jossa käydään keskustelua, on kiinnostavampi kuin yksinpuhelu. Kristityillä on eri näkemyksiä. Blogisti pitää raamatullisena lieden lämmössä olevaa vaimoa joka alistuu miehelle.
Tämä koti/uraäitikeskustelu on voimakasta, vaikka lähes kaikki suomalaiset äidit saavat käydä/joutuvat käymään töissä jossain vaiheessa. Eikö perhe voi itse valita mikä sille sopii? Kotiäitiydessä on paljon hyviä puolia. Se on itsenäistä ja voi tarjota lapsille kodin ideologian, lämpöä ja turvan. Mies voi hyvin keskittyä työhönsä. Eräs ystäväni pitää kotikoulua. Jos mies perheenpäänä ja minä haluamme minun olla kotona, hyvä juttu. Hyvässä kotiäitiperheessä mies maksaa vaimolleen vapaaehtoista eläkettä muutamia satoja euroja/kk, jotta kotivaimokin saa joskus eläkettä. Tai voisivatko uraäidit maksaa kotiäideille jotain Smile.
Monelle perheelle sopii kuitenkin äidin työura, jolloin voi yhdistää naiseuden kaksi puolta. En ole töissä arvostuksen takia. Kotonakin ollessa tarvitaan monen työäidin palveluja. Ei yhteiskuntamme toimi pelkällä miesvoimalla ilman naisia.