Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen fiksu ihminen?

Vierailija
28.02.2006 |

Hyvän ystäväni mies on älykäs ja korkeasti koulutetussa ammatissa.

Hänen kanssaan on kuitenkin mahdotonta jutella mistään, kun he käyvät kylässä. Häntä kiinnostaa urheilu, ja hän tietää siitä kaiken. Mistään muusta hän ei sitten mitään tiedäkään, eli mitään puheenaiheita ei oikein ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun miehen kavereista on tollasia. Eli taitaa olla hyvinkin yleistä heikomman sukupuolen edustajille.

Vierailija
2/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja urheilusta toki voi puhua, mutta ei kai se voi seurassa olla ainoa puheenaihe. Eihän me seurassa puhuta vain ja ainoastaan klassisesta musiikistakaan, vaikka se minua kiinnostaakin, toki teidän kaikenlaista ja puhun kaikesta mahdollisesta muustakin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä sopeutua.. Ei minulla ole ollut juuri sanottavaa miehen ja hänen kavereidensa välisiin keskusteluihin osakkeista, osakkeista ja aina vain osakkeista. Toisaalta eipä miehellänikään ole paljon mitään sanottavaa ystävilleni eikä kavereidensa vaimoille..

Sama on miehen suvun kanssa.. jos tykkää puhua vaatteista ja meikeistä sekä muusta ulkonäköön liittyvästä niin hienosti menee. Lopulta tähänkin vain kyllästyy ja en halua että suku samaistaa minut kaltaisikseen kuten he tekevät jos smalltalkin omaisesti ja kohteliaisuuden nimissä näistä heidän kanssaan keskustelen.. JOskun on vain parempi olla hiljaa..

Toisaalta niitä yhteisiä puheenaiheita saattaa kuitenkin ajan kanssa kehittyä

Vierailija
4/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän yhteisiä puheenaiheita löytyy ihan ajankohtaisisista asioista, lasten kasvatuksesta, kaikenlaisista harrastuksista, musiikista, tv-sarjoista, kirjoista, erilaisista lehdistä, lukemattomia. Sellainen ihminen ei ole fiksu, joka osaa puhua vain yhdestä asiasta ja todellakin puhuu vain siitä luullen, että muitakin kiinnsotaa. Tuntosarvet tulisi olla seurassakin.

Vierailija
5/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää, että meitä ihmisiä on monenlaisia. Ihmisiä ei pitäisi koskaan arvostella tuollaisten irrallisten seikkojen perusteella. Henkilökohtaisesti muuten viihdyn ennemmin sellaisten aitojen, pohjavireeltään hyvien ihmisten seurassa, vaikka jutustelu ei olisikaan sujuvaa ja salonkikelpoista. Saa olla vaikka " kiusallisia taukojakin" . Ehkä nyt sorrun itse " syrjimiseen" , mutta minä en viihdy lainkaan sellaisten ihmisten seurassa, jotka joka tilanteessa ovat niin edustavia, mukafiksuja, seurustelutaitoisia jne. Ovat jotenkin niin epäaitoja ja kylmiä. Mutta en yleistä...

Tunnen monia ujoja ihania ihmisiä.

Vierailija
6/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se, että osaa jutella seurassa ole mitenkään epäaitoa...

Vierailija
7/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei myöskään ole todellakaan ujosta ihmisestä, vaan rohkeasta ja todella itsevarmasta tyypistä, josta välittyy ajattelutapa, että kun häntä ei satu kiinnostamaan muu kuin urheilu, niin ei sitten tarvitse muusta puhuakaan, koska vain urheilu on tärkeää, muu vähempiarvoista. ap

Vierailija
8/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoudesta omakohtaisesti aika paljon tietävänä voin kyllä tunnistaa tuosta AP:n kuvailemasta miehestä kenties sen ujoudenkin. Ujous nyt ei välttämättä ole sitä, että ei mistään puhuisi seurassa. Kenties on joku aihe, josta on helpompi puhua.

Tarkoitin sillä epäaitoudella sentyyppisiä seuraihmisiä, jotka on ovat ns. supliikkeja. Kokemukseni mukaan ovat useinkin sietämättömiä moottoriturpia, jotka haluavat kaiken saatavilla olevan huomion itseensä ja haluavat aina esiintyä. Mutta tottakai jotkut osaavat jutskata mukavia ja saavat kivan olon kaikille seurassa olijoille. No ihmisiä tosiaan on monenlaisia, eikä voida yleistää, mutta omien kokemusteni pohjalta tässä puhun. Se täällä tarkoituskin taitaa olla.

Vierailija
9/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen parikin sellaista, jotka ajattelevat vain oman kiinnostuksen kohteen olevan oikeasti tärkeää, ja jos joku ei juuri siitä osaa keskustella, on tietämätön tai tyhmä.

Vierailija
10/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kuulun siihen joukkoon, jonka suu käy tarvittaessa vauhdikkaastikin, enkä pelkää myöntää olevani jonkun sortin narsisti nauttiessani huomiosta, mutta olen kuullut monelta ystävälstäni myös kiitosta kuuntelukyvystäni ja siitä, etten hölöttele asioita pitkin kyliä. Tunnistan viestistäsi kuitenkin sen ihan oman lajinsa ihmisiä, jotka paasaavat show päällä joka tilanteessa - ja pahimmassa tapauksessa vielä uusintana seuraavalla tapaamiskerralla :P