Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan ihan pakko kysyä ensimmäisenä synnytyksen jälkeen

Vierailija
28.02.2006 |

että mites imetys, tuleeko maitoa,joudutko antamaan pullosta??Voi hel***,eikö mikään muu kiinnosta??Esim.äidin jaksaminen?Seuraavalle kysyjälle aion sanoa että, joo kävin tuossa mäyräkoiran vauvalle ostamassa niin saa pelkästään pullosta:)Mutta ihan tosissaan ÄLKÄÄ ensimmäisenä alkako imetyksestä vouhkaamaan,se voi olla kipeä asia jos ei suju!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se kurjaa sanoa, että joo, ollaan annettu myös tuttelia. Mutta kun aika kuluu, niin huomaa ettei tuokaan asia ole mikään maailmanloppu. Synnyttänyt on niin hormonipöllyissä, ettei varmaan ole sellaista aihetta mistä ei voisi loukkaantua.

Itse loukkaannuin ehkä eniten siitä, että kukaan ei kysynyt miten itse voin. Kaikki hösöttivät vain vauvasta ja vauvan voinnista, vaikka itsellä oli niin räjähtänyt olo. Väsymys painoi, jälkivuotoa tuli, epparihaava kiristi ja peräpukamat vaivasivat, pissa karkaili, rinnoissa oli tukoksia jne. Olisin kaivannut hieman enemmän huomiota, vaikka tuskin olisin noista vaivoistani lähtenyt kenellekään sen tarkemmin raportoimaan.

Vierailija
2/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn aina " miten teillä menee" tai " miten on lähtenyt elämä äitinä (tai kahden lapsen äitinä jne.) sujumaan" .

Monesti äiti itse ottaa imetyksen puheeksi, koska tietää, että minä tiedän siitä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri tunki väkisin vaimonsa kanssa käymään ja se vaimo rupesi HETI tivaamaan miten imetys onnistuu. Ja siitä vasta soppa syntyi kun sanoin ohimennen että iltaisin saa osittain tuttelia kun ei maito riitä. " KYLLÄHÄN SE MAITO RIITTÄÄ!!!!" , oli vastaus.

Unohdinko mainita että tämä kyseinen rouva on oikea hörhöjen hörhö ja imetti/imettää (?) yli 2 vuotista lastaan...

Vierailija
4/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaveri tunki väkisin vaimonsa kanssa käymään ja se vaimo rupesi HETI tivaamaan miten imetys onnistuu. Ja siitä vasta soppa syntyi kun sanoin ohimennen että iltaisin saa osittain tuttelia kun ei maito riitä. " KYLLÄHÄN SE MAITO RIITTÄÄ!!!!" , oli vastaus.

Unohdinko mainita että tämä kyseinen rouva on oikea hörhöjen hörhö ja imetti/imettää (?) yli 2 vuotista lastaan...

Vierailija
5/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin minäkin nuorinta melkein 3-vuotiaaksi enkä silti mikään hörhö ole. Toisten imetykset eivät minulle kuulu, mutta neuvon kyllä kykyjeni mukaan, jos neuvoja kaivataan.

Vierailija
6/15 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin jaksamista kyselen ja antaako vauva yhtään nukkua. Tietysti myös tiedustelen koska vauvan saa hoitoon : )

Vierailija
7/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan väärä tekniikka... Olen siis kiitollinen tämän kysymyksen kysyneille kavereille

Vierailija
8/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin kysyn yleensä tyyliin " syökö lapsi hyvin" tai " miten on syöminen lähtenyt käyntiin" niin tuore äiti saa valita keskustelun intiimiyden tason - alkaako puhua rinnanpäistään vai ohittaako aloituksen kommentilla " ihan hyvin" .

Vierailija
9/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko verinen jälkivuoto jo loppunut

onko vuodon seassa hyytymiä

kärsiikö istua

onko kohtu supistunut

Vierailija
10/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mitä ihmisiä.

Vierailija
11/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" et oo vielä laitokselle lähteny,ei oo vielä syntyny,joko kohta syntyy,tuntuuko että syntys kohta" jne..

Vierailija
12/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko verinen jälkivuoto jo loppunut

onko vuodon seassa hyytymiä

kärsiikö istua

onko kohtu supistunut

ketä sun pilluveret kiinnostaa ja istumisenhan näkee. Ja kohdusta viis..

Vierailija
13/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, vitsihän se oli. Ajattelin, että kaikki sen ymmärtää sanomattakin.

Vierailija
14/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkään itse imetti, olikohan se 6 kk vai vuoden ja maitoa tuli niin hirveesti!

Vierailija
15/15 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- repesitkö pahasti, onko tikkejä?

- miten sä nyt sektion otit?

- mites seksielämä, annatko pikkukakkosta vai odottaako miehesi?

- miten sä olet vieläkin noin paksu, maha ihan pallo?

- eksä ehtinyt meikata?

- eikö ne päästänyt sua vielä kotiin?

- onko sosiaalitoimiston lastenhoitaja jo käynyt?