Pitäisikö Suomen luopua ns. hyvinvointivaltiosta?
Kommentit (14)
Kysymysosiosi on lähinnä tyyppiä " Joko olette lakannut lyömästä vaimoanne ?"
Sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa, joista kumpikin on huono. Tästä ei voi sentään syyttää kirjoitusvirhettä.
Tämä taitaa olla tyhmin kysely, jonka olen av:lla nähnyt. Onneksi olkoon, Lyydia.
Tuohon toiseen vaihtoehtoonhan kuuluisi samankaltainen. Kyllä vaihtoehtoon: orvot, sairaat ja muut heikot jätettävä kadulle ja oman onnensa nojaan, evoluutio korjaa ja vahvimman sana on laki.
PS. Tuonkaltaista liberalismia taidettiin harjoittaa jo viikinkiaikaan.
Lyydia kirjoitti:
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Tuohon toiseen vaihtoehtoonhan kuuluisi samankaltainen. Kyllä vaihtoehtoon: orvot, sairaat ja muut heikot jätettävä kadulle ja oman onnensa nojaan, evoluutio korjaa ja vahvimman sana on laki.
PS. Tuonkaltaista liberalismia taidettiin harjoittaa jo viikinkiaikaan.
Kukaan ei pakota sinua jättämään heikompiosaisia oman onnensa nojaan. Ilman hyvinvointivaltiota joutuisit vain auttamaan heitä ihan itse, ja sehän ei sosialistille kertakaikkiaan sovi. On helppo olla "köyhien asialla", kun homman hoitaa joku muu.
En ole sosialisti. Olen yrittäjä ja tottunut maksamaan kaikesta itse. Maksan myös veroni, jotta yhteiskuntarakenne pärjää. Lisäksi perusinfrastruktuuri on mille vaan yritykselle tärkeä ja siihen kuuluu mm. koulutus, sairaanhoito ja ihan perustarpeiden huolehtiminen, jolloin jokaisella yksilöllä on mahdollisuus kasvaa ja kehittyä palvelemaan yhteiskuntaa ja sen osana eläviä yrityksiä.
Minusta vaihtoehto veroille olisi lähellä anarkiaa, kun järjestystä ei ylläpidetä verovaroin. Ryöstöä verotus ei ole, koska verotus on demokraattisesti yhdessä sopimaamme infrastruktuurin rahoitusta. Ihan samalla tavalla se tukeminen ja rahoittaminen pitäisi sopia muulla keinoin. Jos järjestyksestä päätetään ja maksetaan yhdessä, silloin on jo sovittu verotuksesta.
Luulin että kyse oli tukien lakkauttamisesta, nehän ovat Suomen hyvinvoinnin perusta. Verotuloista maksetaan työttömien elämä. Kyllä sellainen pitäisi lopettaa jotta Suomen todellinen hyvinvointitila paljastuu.
miksu87 kirjoitti:
Tietty pitää ku meillä on jo aivan liikaa. Miettikää niitä kaikkia hädänalasia joilla ei ole yhtään mitään. otetaan tänne parimiljonaa arapia ja jaetaan niitten kanssa koko potti ni sit kaikilla on ihan yhtä vähän. Eiks se ollis reilua vai mitä häh? Sit meilläkin olis sitä ihkua kansain välistä meininkiä eikä tarttis tällasen vahävarasen hävetä kunei pysty matkustelemaan.
Öyh äyh röyh ryöks.
Äänestys:
Pitäisikö Lyydia ns. lopettaa?
Vaihtoehto 1: Kyllä.
Lyydia kirjoitti:
PS. Tuonkaltaista liberalismia taidettiin harjoittaa jo viikinkiaikaan.Kukaan ei pakota sinua jättämään heikompiosaisia oman onnensa nojaan. Ilman hyvinvointivaltiota joutuisit vain auttamaan heitä ihan itse, ja sehän ei sosialistille kertakaikkiaan sovi. On helppo olla "köyhien asialla", kun homman hoitaa joku muu.
Googleta "yhteismaan ongelma".
Vierailija kirjoitti:
Äänestys:
Pitäisikö Lyydia ns. lopettaa?
Vaihtoehto 1: Kyllä.
K: Pitäisikö Lyydian vaihtaa nimekseen Jorma 53-v, niin kuin hän todellisuudessa on?
V: Kyllä.
Lyydia kirjoitti:
PS. Tuonkaltaista liberalismia taidettiin harjoittaa jo viikinkiaikaan.Kukaan ei pakota sinua jättämään heikompiosaisia oman onnensa nojaan. Ilman hyvinvointivaltiota joutuisit vain auttamaan heitä ihan itse, ja sehän ei sosialistille kertakaikkiaan sovi. On helppo olla "köyhien asialla", kun homman hoitaa joku muu.
Kaikki sosiaaliapu pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, niin että ihmiset voivat valita mitä ja keitä haluavat tukea.
Vierailija kirjoitti:
Lyydia kirjoitti:
Kaikki sosiaaliapu pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen, niin että ihmiset voivat valita mitä ja keitä haluavat tukea.
Eli tarkoitat veronmaksua. Ei minuakaan huvita tukea jotain PK-seudun metrohankkeita tai pisararatoja saati eduskunnan humppakerhoja, mut elämä on ja näillä mennään.
Ei. "Varastaminen" on oikein, kun siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Mieluummin voitaisiin kieltää liika omaisuus.