Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi häpeän aina itseäni, tekisi mieli kuolla kun teen virheen.

Vierailija
14.07.2016 |

Onko normaalia? Miten te muut koette sen, että teette virheitä, käyttäydytte tökerösti tai "nolosti"?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kulttuuri on häpeäkulttuuri. Lapsesta asti opetetaan, jos ei kotona niin kodin ulkopuolella, miten yrittäminen ilman onnistumista on häpeällistä, pitää aina miettiä mitä muut ajattelevat,ei saa olla ylpeä eikä mitään.

Kaikkea muuta arvostan suomalaisessa kulttuurissa (kuten rauhallisuutta, luotettavuutta, tasa-arvoa), mutta tuo kaikesta läpi tunkeva häpeä on kammottavaa. Aina luullaan julkisestikin, että muualla maailmassa osataan ja tiedetään paremmin eikä olla ylpeitä omista hyvistä puolista.

Eli et todellakaan ole ainoa.

Häpeän lävistämä

Vierailija
22/25 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on hyödyksi silloin kun se kohdistuu yksittäisiin virheisiin ja ohjaa vastaisuudessa toimimaan oikein. Minulla häpeä on kasvanut persoonallisuuteni hallitseva tekijäksi, joka ei enää riipu sitä mitä teen. Häpeän olla minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi häpeäjä. Itsellä auttoi psykoterapia ja oman itsen hyväksyminen. Myös hyväksyvän parisuhteen luominen auttoi.

Vierailija
24/25 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asiaan liittyy tarkistamispakkoa.  Katson monta kertaa, että hella on pois päältä jne. Pelkään mokaavani. En ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia. Olen yli nelikymppinen mies.

Vierailija
25/25 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torjutuksi tai hylätyksi tulemisesta aiheutuva häpeä on kaikkein vaikeinta kestää. Se kun ei kohdistu mihinkään helposti yli päästävään mokaan, vaan koko persoonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän