Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun en saa omia tavaroitani takaisin!?

mitä tehdä...
14.07.2016 |

Eräät 2 henkilöä pitää hallussaan mun tavaroita, joita olen pyytänyt takaisin itselleni mutta ne eivät niitä palauta. Toinen sanoo että lainaamansa tavarat ovat kadonneet ja toinen vaan tylysti ilmoitti ettei aio niitä palauttaa. Pahinta on että tällä toisella on mun asunnon vara-avain ja kun käskin tuoda sen takaisin niin ilmoitti vain ettei tuo!
Otin jo poliisiin yhteyttä netin kautta ja hänen ohje oli mennä tekemään tutkintapyyntö ja pyytää poliisia vaatimaan ne tavarat ja avain itselleni.

Ne ei aio antaa sitä avainta, koska sen ollessa niillä, ne voi paremmin uhkailla soittavansa mun luokse poliisit ym. Poliiseilla uhkailu on niille ihan päivittäistä, mut onneks kaikki siihen liittyvät viestit on tallessa, jos häkeen menevät soittelemaan. Ja aihetta niillä ei ole sinne soitella, mut ne sattuvat tietämään yhden ainoan pikkusanan, jonka avulla ne saa poliisit tulemaan mun luokse. Tätä on tapahtunut todella monta kertaa. Ja lähes joka kerta poliisit toteaa että täysin turha käynti! Esim jos en vastaa niille 2 päivään puhelimeen ja sitä ennen oon ilmottanu haluavani olla rauhassa, ni silti menevät soittelee hätäkeskukseen. Kiusantekoa.

Toisaalta en haluis tehdä rikosilmoitusta, mut en mä mitenkään muutenkaan saa tavaroitani ja avainta itelleni. Ja sen seurauksena saattaa mennä välit lopullisesti, mut en näe tässä enää muutakaan vaihtoehtoa. :( Mut jos tarkkaan miettii ni se toinen jatkaa kokoajan tota sen uhkailua "jos et tee tätä ja tätä ja tuota, ni soittelenpa häkeen." Kerran sanoin sille suoraan etten enää jaksa tota sen päänaukomista kokoajan ja katkasen välit jos se vielä jatkuu, ni se vaan sano, että "no kohta on poliisit oven takana."
Onko rikosilmoitus oikeesti ainoo keino saada omani takaisin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka muutat pois syksyllä, niin vaihda lukot!!

Tee rikosilmoitukset häirinnästä ja uhkailusta, jos haluat.

Unohda tavarat, ja älä enää vastaa heidän puheluihin.

Vai onko sun vanhemmat kyseessä?

Rikosilmoituksen tein avaimesta ja tavaroista ja siihen kirjotin että eivät palauta avainta koska kun avain on niillä, ni voi helposti päästää ulkopuolisia sisälle. <- kuten toinen niistä viesteissä uhkaili. Ja kirjotin rikosilmotukseen lisätietona sen että on tekstiviestit tallessa jossa ne uhkailee soittavansa poliisit tmv.

En oo vastannut niiden puheluihin ja eilisen jälkeen eivät ole olleet millään tavalla yhteydessä.

Toinen vanhemmista on se joka laittoi viestin ettei palauta avainta koska voi päästää ulkopuoliset sisälle. Onneks ees toinen vanhemmista on järkevämpi eikä tollanen joka uhkailee virkavallalla ym...

Kai rikosilmotuksen teon perusteella on mahdollista saada se avain takas? Mä en rupee niiden takia maksamaan lukkojen vaihtamisesta! Paitsi sit tietty varmaan pakko jos ne ei muuttoon mennessä palauta sitä avainta...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla