Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun en saa omia tavaroitani takaisin!?

mitä tehdä...
14.07.2016 |

Eräät 2 henkilöä pitää hallussaan mun tavaroita, joita olen pyytänyt takaisin itselleni mutta ne eivät niitä palauta. Toinen sanoo että lainaamansa tavarat ovat kadonneet ja toinen vaan tylysti ilmoitti ettei aio niitä palauttaa. Pahinta on että tällä toisella on mun asunnon vara-avain ja kun käskin tuoda sen takaisin niin ilmoitti vain ettei tuo!
Otin jo poliisiin yhteyttä netin kautta ja hänen ohje oli mennä tekemään tutkintapyyntö ja pyytää poliisia vaatimaan ne tavarat ja avain itselleni.

Ne ei aio antaa sitä avainta, koska sen ollessa niillä, ne voi paremmin uhkailla soittavansa mun luokse poliisit ym. Poliiseilla uhkailu on niille ihan päivittäistä, mut onneks kaikki siihen liittyvät viestit on tallessa, jos häkeen menevät soittelemaan. Ja aihetta niillä ei ole sinne soitella, mut ne sattuvat tietämään yhden ainoan pikkusanan, jonka avulla ne saa poliisit tulemaan mun luokse. Tätä on tapahtunut todella monta kertaa. Ja lähes joka kerta poliisit toteaa että täysin turha käynti! Esim jos en vastaa niille 2 päivään puhelimeen ja sitä ennen oon ilmottanu haluavani olla rauhassa, ni silti menevät soittelee hätäkeskukseen. Kiusantekoa.

Toisaalta en haluis tehdä rikosilmoitusta, mut en mä mitenkään muutenkaan saa tavaroitani ja avainta itelleni. Ja sen seurauksena saattaa mennä välit lopullisesti, mut en näe tässä enää muutakaan vaihtoehtoa. :( Mut jos tarkkaan miettii ni se toinen jatkaa kokoajan tota sen uhkailua "jos et tee tätä ja tätä ja tuota, ni soittelenpa häkeen." Kerran sanoin sille suoraan etten enää jaksa tota sen päänaukomista kokoajan ja katkasen välit jos se vielä jatkuu, ni se vaan sano, että "no kohta on poliisit oven takana."
Onko rikosilmoitus oikeesti ainoo keino saada omani takaisin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat lukot etkä vastaa heille enää ikinä puhelimeen. Unohdat tavarasi ja kärsit niiden tappion. Miten joku voi saada poliisit ovesi taakse ja silti poliisit totee käynnin turhaksi. Eikö hekin jo voi syyttää peröttömästä soitosta?

Vierailija
2/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet rikosilmoituksen vääristä ilmoituksista myös. Miksi et halua tehdä rikosilmoitusta? Ota oikeusaputoimistoon yhteyttä jos tarvitset neuvoa lainopillisissa asioissa. Onko sinulla todisteena vaikka tekstareita että heillä on tavarat eivätkä aio antaa niitä pyynnöistä huolimatta takaisin? Jos avainta ei löydy ilmoitat että asunto tullaan sarjoittamaan uusiksi ja vara-avaimen haltija sen tulee maksamaan.

Vierailija
4/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tai uudelleensarjoita lukot. Kallista, mutta henkisen hyvinvoinnin arvoista.

Vierailija
5/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol 😂

Vierailija
6/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sii en ymmärtänyt vielä, että mitä menetät jos katkaiset välit tuollaisiin ihmisiin? Voisi olla ihan terve vaihtoehto...

Vierailija
7/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väit poikki tuollaisiin ihmisiin ja lukkojen uudellensarjoitus. Jos ei nyt timanttikoruista ole kyse, niin pitäkööt kamat kun noin niihin kiintyneitä ovat. Ihan sama, uutta tavaraa saa aina mutta sinä tarvitset nyt pesäeron noihin hulluihin.

Vierailija
8/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi kukaan haluaa säilyttää välit tollasiin ihmisiin? Kai ne on jotain sukulaisia, mutta sitä paremmalla syyllä hommaudut eroon niistä. Onko sulla tekstiviestejä/maileja tallella? Mites puhelut? Noiden nauhottamiseen löytyy montakin appsia. Noi siltä varalta, että ne kieltää kaiken poliisille ja sulla on jotain millä todistat niille väitteesi. Ja sitten vaan pyytämään polliisilta apua. Jos niitä vituttaa tuo, niin oma on ongelmansa. 

Vierailija
9/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla huumehommia...

Vierailija
10/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet rikosilmoituksen vääristä ilmoituksista myös. Miksi et halua tehdä rikosilmoitusta? Ota oikeusaputoimistoon yhteyttä jos tarvitset neuvoa lainopillisissa asioissa. Onko sinulla todisteena vaikka tekstareita että heillä on tavarat eivätkä aio antaa niitä pyynnöistä huolimatta takaisin? Jos avainta ei löydy ilmoitat että asunto tullaan sarjoittamaan uusiksi ja vara-avaimen haltija sen tulee maksamaan.

Rikosilmoituksen takia saattaa mennä välit lopullisesti, eikä pelkästään niihin vaan moneen muuhunkin ihmiseen, koska noi puhuu ne puolelleen. Mä oon muuttamassa tästä talosta pois syksyyn mennessä, eli sillon viimeistään ne palauttaa sen avaimen.

Ja poliisit saa menemään toisen kotiin sillä, että soittaa hätäkeskukseen ja sanoo että henkilö x ei vaikka oo vastannu 2päivään puhelimeen ja sanoo olevansa huolissaan. Toi nyt oli esimerkki. Taikka jos sanoo hätäkeskukseen että henkilö SAATTAA olla itsetuhoinen. Sillon ainakii menee ambulanssi tai poliisit paikalle, koska eiväthän ne voi tietää totuutta... Ja se poliisi, jolta kysyin neuvoo, kehoitti myös tekemään ilmoituksen perättömästä ilmiannosta.

Sanoin tosta jatkuvasta haukkumisesta ja uhkailusta eräälle henkilölle joka on pisimpään tuntenut toisen noista, se sano että "kyllä minä tiiän että se uhkailee eikä se sitä tuu ikinä lopettamaan." Mut siltikin se olis itä mieltä, ettei kannattaisi rikosilmoitusta tehdä.

Vierailija
11/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi kukaan haluaa säilyttää välit tollasiin ihmisiin? Kai ne on jotain sukulaisia, mutta sitä paremmalla syyllä hommaudut eroon niistä. Onko sulla tekstiviestejä/maileja tallella? Mites puhelut? Noiden nauhottamiseen löytyy montakin appsia. Noi siltä varalta, että ne kieltää kaiken poliisille ja sulla on jotain millä todistat niille väitteesi. Ja sitten vaan pyytämään polliisilta apua. Jos niitä vituttaa tuo, niin oma on ongelmansa. 

Kaikki tavaroihin liittyvät viestit ja hätäkeskus-soitoilla uhkailuviestit on tallessa.

Sukulaisiahan ne -valitettavasti- on...

Vierailija
12/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla seurustelin erään miehen kanssa. Sitten heivasin hänet runsaan alkoholin käytön takia ja vaatteita ynnä muita tavaroita jäi hänelle. Eräänä iltana kävin soittamassa samassa talossa asuvan naapurin ovikelloa ja siellähän se sankari istui MINUN villapaitani päällänsä!

Erinäisten välien selvittelyjen jälkeen lähdin pois, mutta juttu ei jäänyt siihen. Toisena iltana tiesin hänen istuvan paikallisessa kuppilassa ja menin kämpilleen. Pyysin huoltoyhtiön miehen avaamaan oven (ihme kyllä hän suostui) ja keräsin muovikassiin kaikki tavarani: mankka, kasetit, vaatteet. Yksi tavara jäi, mikä harmittaa edelleen. Se neekeripoika tarjoilupöytä :(

Vierailija
13/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla huumehommia...

Missä vaiheessa normaalit tavarat on muuttuneet huumeiksi??

Vierailija
14/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyseessä ole ap:n äiti tai sisko, ja ap:lla taustalla vakava masennus ja itsemurhayrityksiä. Kyllä minäkin äitinä silloin haluaisin vaikka väkisin pitää avaimet lapsen asuntoon, jossa voin tarvittaessa käydä tarkastamassa, että kaikki on ok.

Vierailija
15/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyseessä ole ap:n äiti tai sisko, ja ap:lla taustalla vakava masennus ja itsemurhayrityksiä. Kyllä minäkin äitinä silloin haluaisin vaikka väkisin pitää avaimet lapsen asuntoon, jossa voin tarvittaessa käydä tarkastamassa, että kaikki on ok.

Masennusta ei kyllä ole, ahdistusta on, itsemurhayrityksiä ei, ajatuksiakin viimeks ollut 6kk sitten, mutta KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA pitää mun asunnon avainta itsellään ilman mun LUPAA!!!

Ja aiheettomista häkesoitoista voi myös tehdä rikosilmoituksen perättömänä ilmiantona ja sen varmasti teen jos tulee yksikin aiheeton soitto sinne. Ja kun ne ei tee niillä avaimilla mitään, muuta kuin uhkailee soittavansa häkeen ja sillonhan pitää olla joku iso hätä, että poliisit rupee mitään huoltomiestä kotiin soittelee. Helpomminhan ne tulee kun tietävät että on oven avaaja valmiina odottamassa.

Rikosilmoitus tehty, katotaan mitä tulee...

Vierailija
16/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään ei ole oikeutta mennä toisen asuntoon luvatta, vaikka avain onkin. Tää on fakta.

Vierailija
17/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat lukot etkä vastaa heille enää ikinä puhelimeen. Unohdat tavarasi ja kärsit niiden tappion. Miten joku voi saada poliisit ovesi taakse ja silti poliisit totee käynnin turhaksi. Eikö hekin jo voi syyttää peröttömästä soitosta?

Miks mun pitäs tavarani niille jättää? Ne on kuitenkin MINUN ostamat eikä niillä oo mitään oikeutta pitää niitä itellään. Etenkään sitä avainta. Toki jos ne maksaa tavaroiden arvon mulle ni ehkä sit.. Sellanen +50€.

Ap

18/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehdä... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tavaroihin liittyvät viestit ja hätäkeskus-soitoilla uhkailuviestit on tallessa.

Mee vierotukseen sekopää. Saat sieltä apua ongelmaasi.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
19/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IISAKSONNI kirjoitti:

mitä tehdä... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee vierotukseen sekopää. Saat sieltä apua ongelmaasi.

-IISAK SONNI

Kerro toki enempi että mihin vierotukseen pitää mennä kun haluaa tavaransa takas? :D Katos kun en mitään päihteitä tmv käytä että niistä pitäs vierottua. Kannattaisko sun vierottua vähän tästä palstasta ku tuntuu olevan ruuvit liian kireellä ?

Ap

Vierailija
20/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muutat pois syksyllä, niin vaihda lukot!!

Tee rikosilmoitukset häirinnästä ja uhkailusta, jos haluat.

Unohda tavarat, ja älä enää vastaa heidän puheluihin.

Vai onko sun vanhemmat kyseessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi