Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos kadulla tulisi vastaan huumatulta ihmiskaupan uhrilta vaikuttava tummaihoinen nainen epäilyttävän oloisen ulkomaalaisen miehen tukiessa / kantaessa häntä?

Vierailija
14.07.2016 |

Itse törmäsin tällaiseen Hämeenkadulla Tampereella tänään matkallani töistä kotiin. Kaksikko kiinnitti valtavasti huomiota, koska nainen oli _todella_ huonossa kunnossa. Kyseessä oli siis nuori / nuorehko, niukasti pukeutunut tummaihoinen nainen, joka oli täysin velton oloinen, eikä pysynyt pystyssä. Häntä tuki / kantoi lyhyt, kireän oloinen (ja suoraan sanottuna nilkiltä näyttävä) tumma, ulkomaalainen mies pukeutuneena mustiin suoriin housuihin ja mustaan pikkutakkiin tms. Ensin ajattelin naisen olevan humalassa, mutten rehellisesti sanottuna ole koskaan nähnyt ketään tuossa kunnossa, ja jälkikäteen tuli olo, että siinä parittaja taluttaa huumattua, Afrikasta tänne tuotua prostituoitua keskellä kaupunkia.

Hävettää / kaduttaa valtavasti, etten osannut reagoida tilanteeseen oikein mitenkään. Mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa? Voiko tilanteesta ilmoittaa poliisille, sillä mitään rikostahan ei todistettavasti ole tapahtunut? Poliisi voisi ehkä selvittää maassaolon edellytyksiä, vaikkei tätäkään ilmeisesti saa tehdä vain "ulkomaalaiselta näyttämisen" vuoksi? Huonontaisiko poliisille ilmoittaminen naisen tilannetta vain entisestään? Koko tapauksesta tuli todella paha olo, valitettavasti vain tuntuu, että tällainen tulee yleistymään Suomessa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan tulkinta. Kuulostaa ihan mun ja muijan juhannukselta paitsi ollaan vaaleita

Vierailija
2/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Se on viranomaisten homma tutkia kaikkien tänne tulevien paperit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava tilanne sinänsä, koska paritusta on vaikea todistaa. Silmien ummistaminen on huonoin vaihtoehto, mutta mitä tuollaisessa tilanteessa voi oikeasti tehdä. Ottaisin itse ehkä poliisiin yhteyttä, mutta epäilen että he tekevät valitettavasti yhtään mitään asian eteen. Eurooppa on täynnä surullisia ihmiskaupan uhreja. Ongelmana on nämä asiakkaat, jotka ylläpitävät bisnestä. Mielestäni prostituution laillistaminen vähentäisi ihmiskauppaa. Se voi tosin olla vain minun naiivi kuvitelma.

Vierailija
4/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin 112:een. On poliisin asia selvittää eteenpäin, mistä on kyse, ei minun.

Vierailija
5/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkisin perään.

Vierailija
6/6 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuosta tilanteesta ottaa kuvan (jos pystyy ottamaan sen salaa ja huomaamattomasti) ja toimittaa poliisille. Ehkä vähän seuratakin tuollaista kaksikkoa jos sen kykenee tekemään luontevasti ja huomiota herättämättä.

Tuollaiseen ihmiskauppaan ym. liittyy yleensä aika vakavaa järjestäytynyttä rikollisuutta eli en tahtosi itseäni asettaa vaaraan, mutta jos jotenkin vaivihkaa pystyisi asiaan puuttumaan niin tekisin sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme