Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset etsivät nykyään todella nopeasti uuden kumppanin - Olenko ainoa, josta tuntuu tältä?

Vierailija
14.07.2016 |

Minä tunnun jossain kohtaa tippuneen kyydistä. Olen seurustellut ikävuodet 15-25 koko ajan, sen jälkeen pari vuotta sinkkuna. Jotain tässä ajassa tuntuu tapahtuneen..
Ennen puhuttiin paljon siitä, että edellisestä suhteesta pitäisi päästä kunnolla yli, käsitellä asiat jne. Että se ottaa aikansa eikä uuteen suhteeseen kannata hätäillä, ettei vedä niitä edellisen suhteen haavoja ja ongelmia perässään uuteen suhteeseen. Että olisi hyvä oppia tuntemaan myös itsensä ja opetella olemaan myös yksin.

Nykyään mikään ei vain tunnu pätevän. Ihmiset ovat tinderissä jo kuukausi erosta, tai korkeintaan muutama kuukausi.
Eräs ihminen johon tutustuin, oli ollut siinä vaiheessa kuukauden sinkkuna. Minä pidin aikaa todella lyhyenä, ja aloin vähän varovaiseksi etten joudu laastariksi. Hänelle tuo ei tuntunut olevan juttu eikä mikään.

Myös eräs muutama kuukausi sitten eronnut blogisti on jo tinderissä, vaikka heidän eronsa oli niiiiiiiiin kova paikka. Nyt se kaikki tuntuu unohtuneen näin nopeasti.

Tämä tapailukulttuuri on myös itselleni vieras. Tuntuu että ihmisillä on koko ajan "verkot vesillä" vaikka ihan varmuuden vuoksi, tapaillaan useita ihmisiä. Kaikki vain tapailevat, eivät seurustele- nykyään aika tapaamisesta seurusteluun on venynyt pitkäksi, kuukaudesta toiseen vain tapaillaan ihmisiä.
Itse koen tämän ahdistavana, kaikkien kanssa ei toki voi alkaa parisuhteeseen eikä pidäkkään, mutta en myöskään tahtoisi olla jatkuvasti jossain "kilpailuasetelmassa" jossa tapailemani henkilö tapailee ties kuinka montaa muutakin, harrastaa ehkä seksiäkin, ja valikoi meistä kulloinkin mieleisensä.

Ehkä minun täytyy vain suosiolla jättäytyä tästä leikistä pois..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat ne sitäkin harrastaa. Kannattaa jättäytyä suosiolla pois, elämässä on niiiiiin paljon parempiakin asioita.

Vierailija
2/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä sitä jarruttelemaan tässä lyhyessä elämässä. T. Parisuhteesta toiseen hypännyt, Sen Oikean löytänyt, onnellinen yksilö.

Jos kumppani tosiaan on sopiva, voi suhteessa kasvaa myös yksilönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaat ne sitäkin harrastaa. Kannattaa jättäytyä suosiolla pois, elämässä on niiiiiin paljon parempiakin asioita.

Nussiii joka ilta uuden tyypin kans, se on elämääääääääää!

Vierailija
4/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tapaillaan, harrastetaan seksiä ja ei olevinaan seurustella.

Onhan tuo nyt ihan vitun naurettavaa ja absurdia.

Kaverille tuli tuossa hetki sitten ero, kun muija oli toisessa kaupungissa "äitinsä" luona käymässä. Eipä sattunut aloitteleva pettäjähuora tietämään, että kaverilla oli tuossa toisessa kaupungissa muutama kaveri, joista yksi oli sitten nähnyt tämän daamin toisen jätkän seurassa.

Mitä näiden "ihmisten" päässä oikeen liikkuu. Kuvittelevatko he, että he pystyvät omimaan eri ihmisistä vaan ne parhaat puolet omiin tarpeisiinsa silloin kun he jotakin tiettyä asiaa kaipaavat.

Siis hyi helvetti miten SAIRASTA touhua.

Vierailija
5/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan, että kaikki maailman 7 miljardia ihmistä ei ajattele täysin samoin kuin sinä?

Vierailija
6/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan miehen piti odottaa 6 kk ja naisen 12 kk ennen uutta avioliittoa, jos ei painavasta syystä ollut kiire naimisiin uuden kanssa. Nykyään ollaan hitaita.

Vierailija
7/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä muuta kuin kumppanit ovat nykyään vain hyödykkeitä. Ei ole vaikea erota jos ei mitään vahvoja tunteita ole ollutkaan.

Vierailija
8/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuten olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta itsekin kyllä tällä hetkellä olen tuossa tapailurumbassa mukana. En todellakaan halua heti aloittaa seurustelua, vaan haluan edetä siinäkin suhteessa varovasti. Olen liikkeellä lähinnä sillä asenteella, että tutustun ihmisiin ja katson, voisiko jokin edetä seurusteluun asti. En siis lähtökohtaisesti ajattele jokaista treffikumppania potentiaalisena seurustelukumppanina ja "arvioi" heitä sillä silmällä. En myöskään näitä uusia tuttavuuksia halua kokonaan unohtaa, mikäli ei natsaakaan, vaan toivon, että voidaan jatkossakin olla ihan kaverillisissa väleissä.

Vierailija
9/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole olemassa oikeaa ajankohtaa, jolloin olisi lupa tavata tai kohdata uusi kumppani sen jälkeen kun edellinen suhde on päättynyt, - Tietysti on harmillista, jos toinen joutuu tahtomattaan laastariksi, kun joskus tuntuu, että osa ihmiitä ei saa olla lainkaan yksin vaan aina täytyy olla vierellä, joku toinen. - Joskus olen ollut ehkä jopa hieman mustasukkainenkin näille "aina seurusteleville" - siinä, missä itse olen ollut useamman vuoden sinkkuna kohtaamatta tai tapaamatta ketään, jonka kanssa meistä olisi tullut pari, niin osa tutusitani on samassa ajassa ehtinyt seurustella -erota löytää uuden erota ja taas "löyttää" uuden kumppanin. Tai sitten heille, jotka ovat löytäneet sen kumppanin hyvin varhain ja ovat olleet vuosia yhdessä, eivätkä voi ymmärtää, että miten "Sen" oikean löytäminen on joillekin vaikeampaa... 

Vierailija
10/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä. Onnistuin saamaan eroni jälkeen uuden kumppanin vasta 12 vuoden päästä, vaikka olen käsittääkseni ihan ok näköinen ja kokoinen, ja keskipalkkainen vakityökin löytyy. Ehkä johtuu siitä, että olin niin ujo (ja säikky ensimmäisen väkivaltaisen miehen takia). Ne tyrkymmät ja vähemmän ujot, jotka antavat ymmärtää ja ymmärtävät antaa, löytävät niin paljon helpommin seuraa.

Vierailija
11/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättäytynyt pois koko touhusta...ahdistaa ihan helvetisti. Mieluummin yksin. JOku ihan ystävä kelpais kyllä.

Vierailija
12/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tapaillaan, harrastetaan seksiä ja ei olevinaan seurustella.

Onhan tuo nyt ihan vitun naurettavaa ja absurdia.

Kaverille tuli tuossa hetki sitten ero, kun muija oli toisessa kaupungissa "äitinsä" luona käymässä. Eipä sattunut aloitteleva pettäjähuora tietämään, että kaverilla oli tuossa toisessa kaupungissa muutama kaveri, joista yksi oli sitten nähnyt tämän daamin toisen jätkän seurassa.

Mitä näiden "ihmisten" päässä oikeen liikkuu. Kuvittelevatko he, että he pystyvät omimaan eri ihmisistä vaan ne parhaat puolet omiin tarpeisiinsa silloin kun he jotakin tiettyä asiaa kaipaavat.

Siis hyi helvetti miten SAIRASTA touhua.

Niin siis oliko tässä nyt kyse seurustelusta ja pettämisestä vai päällekkäisestä deittailusta?

Vierailija
13/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on sellaisia, jotka eivät juuri pysty/halua olla yksin, ja joille ilmestyy eron jälkeen uusi kumppani viikossa. Kiinnitin tähän huomiota jo vuosikymmeniä sitten. Sitten taas olen minä ja kaltaiseni, jotka emme ikinä seurustele - vaikka haluaisimme.

Vierailija
14/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu, että pitää olla fuckbuddy tms. eikä siinä mitään. Seksi on kiva juttu sitä en moralisoi ollenkaan. Eikä siinäkään mitään väärää ole, jos tutustuu uusiin ihmisiin esim. Tinderin kautta. Se mikä mua henkilökohtasesti ärsyttää nykyajassa, ettei kerrota toiselle mikä on homman nimi. Kaikki tuntuu pelaavan jotain peliä. Onko tämä seurustelua, tapailua, seksiä vai parisuhdetta, olenko sun ainoa vai kuulunko johonkin haaremiin...

Sen olen myös huomannut, että monet hyppäävät uuteen suhteeseen hyvinkin nopeasti. Serkku erosi alkutalvesta yli 5 vuoden suhteesta ja parin kuukauden päästä molemmilla oli jo uusi. Mut en sitten tiedä onko se oikein vai väärin, jokainen on oman elämänsä asiantuntija, ehkä.

Vierailija
16/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut näitä liukasliikkeisiä ihmisiä, mutta somen myötä tämä touhu vain on kaikkien nähtävillä. Nykyään ei myöskään tarvitse ulkopuolisten vuoksi salailla vuoden verran, jos on jo uusi tyyppi kierroksessa.

Kuitenkin ennenkin on ollut ihmisiä jotka nopeasti vaihtavat uuteen, se vain on ollut peitellympää. Nykyäänkin on ihmisiä, jotka toimivat hitaammin, mutta tahtovat jäädä vähemmälle huomiolle ja vaikuttaa siltä kuin kaikki olisivat heti tinderissä.

Vierailija
17/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä someaika on aivan soopaa.

Kuulemma jo Saarikoski sanoi einiinkauniisti, että ´vittu pesee´. Tarkoitti ilmeisesti tällä sitä, että jahka entinen nainen lähtee, niin uuden selkään vain mahdollisimman nopeasti.

Tämähän pesee vain haavat päälisin puolin.

Olen ollut laastari ja olen hommannut laastareita. Yhtäkään en ole kuitenkaan vedättänyt. Mua on kyllä vedätetty.

Aivan sama ottaako naiset tästä nokkiinsa, niin te olette kyllä tässä hommassa yleensä se avuttomampi osapuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja poislukien.

En käsitä sitä ajatusmallia, että uudella vanha poistuu?!? Millä maailman järjellä?

Avuttomat ihmiset tekee avuttomia ratkaisuja palatakseen lähtöruutuun.

Olkoon ajan henki mikä on, ihmissuhteet eivät muutu. Ne vaativat kaiken. Niistä ei pääse yli helposti. Oikoteitä ei ole.

On sulaa tyhmyyttä hakeutua uuteen suhteeseen tuosta vain. Se on myös äärimmäisen loukkaavaa sitä uutta kumppania kohtaan.

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Joskus kannattaa odottaa aivan rauhassa. Yksinäisyys on aivan tervettä välillisesti.

Tinder yms...täyttä soopaa. Ihminen tulee kohdata ensimmäisen kerran kokonaisuutena. Todellisena. Olemus, ääni, käytös, tapa keskustella, kaunistelematon ulkonäkö jne..

Kuinka moni on Tindereissä ja muissa vikoineen päivineen?

Olen ehkä reliikki. Väljähtynyt muisto aidommista ajoista.

Olkoon niin. Olen mielelläni.

Tsemppiä ketjun aloittajalle!!

Vierailija
18/21 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on sellaisia, jotka eivät juuri pysty/halua olla yksin, ja joille ilmestyy eron jälkeen uusi kumppani viikossa. Kiinnitin tähän huomiota jo vuosikymmeniä sitten. Sitten taas olen minä ja kaltaiseni, jotka emme ikinä seurustele - vaikka haluaisimme.

Läheisriippuvuus on sairaus.

Vierailija
19/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hurjaa menoa nykyään. Hyvä kun erosta sovittu, niin Tinder jo paukkuu. Todella ajattelematonta käytöstä ex kumppania kohtaan.

Vierailija
20/21 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa entinen poikaystävä, joka aina hyppää suhteesta toiseen. Se on aina sinkkuna ehkä kaks viikkoa ja sit pam heti vakavaan suhteeseen. Sillä on pari lasta ja nyt se on eronnu niiden lapsien äidistä ja pam taas uudessa suhteessa. Kannattais varmaan miettiä niitä lapsia ku tää nykyinen suhde kaatuu, koska ei nekään varmaan tykkää, että äitipuoli vaihtuu lennosta parin vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme