Miksi mulla on maha täynnä ilmaa kokoajan??
Olen yrittänyt ruokavaliolla vähentää, mikään ei auta. Ensin jätin pois vehnän ja rukiin. Ei tulosta. Sitten sokerin. Ei tulosta, Maitotuotteet - ei tulosta. Hedelmät, ei auta. Punainen liha - ei mitään tehoa. Kahvi jäi jo ajat sitten. Tuntuu että ainoa tapa olla ilman jatkuvaa ilmankiertoa mahassa on olla syömättä mitään. Niinä päivinä kun en syö mitään, ei myöskään mahassa myllerrä.
Tässä esimerkki eilisen ruokavaliosta, illalla oli maha kuin ilmapallo ja pierua pukkas.
aamulla:
cashew pähkinöitä n. 10 kpl
mansikka-soijajogurtti-chiansiemen smoothie 2,5 dl
lounas jäi väliin, korvasin 2 persikalla ja proteiinipatukalla.
Iltapäivällä kotona
salaatti jossa tonnikalaa, jokirapuja, porkkanaa, salaattia, kurkkua, pinaattia, kastike soijajogurtista tehty.
Edellisenä päivänä söin
aamulla:
cashew pähkinöitä n. 10 kpl
mansikka-soijajogurtti-chiansiemen smoothie 2,5 dl
Teetä
lounas
kaurapuuro mantelimaitoon tehtynä, mukana kauraleseitä ja mustikoita.
Välipalana mansikoita ja manteleita
Päivälliseksi kanan rintafilee kookosöljyssä paistettuna, täysjyväriisiä, soijajogurttiin tehty currykastike, 2 porkkanaa ja pinaattia
iltapalana appelsiini ja persimoneja
Auttakaa, mikä täistä voi ärsyttää suolistoani?? Soijamaito/tuotteet se ei ole koska maitotuotteita käytäessäni vatsa reagoi ihan samalla tavalla.
En ole nälkäinen misään vaiheessa ihmeemmin, enkä laihdu (saan energiaa noista pähtkinöistä ja täysrasvaisista tuotteista).
Hedelmät otin takaisin ruokavalioon koska niiden poisjättäminen ei auttanut mitään.
Kommentit (42)
Ei siellä mitään ilmaa ole, vaan kyse on suoliston paskakaasuista.
Vierailija kirjoitti:
Raaka porkkana voi aiheuttaa, itselläni ainakin turpoaa siitä.
Mitä nuo naisten myyttiset turvotukset ovat?
Tuolla voi olla fodmap tuotteita/tuote, joita just sun elimistö sietää huonosti.
Yksi tuttu tykkäsi avokadoista, mutta maha aina sekaisin. Syys oli avokadon huono sulavuus. Itse en voi syödä kickherneitä eli jäi ihanat falafelit.
Ne tavalliset pahikset vehnä, sokeri, maito ja punainen liha ei ole aina se syyllinen. Tai vaikkapa viaton gluteeni.
Olisi upeaa, jos joku pystyisi pieraisemaan molemmista rei'istä yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin kokeilla 🌬
Luolamiesaikaan pierevä nainen oli syönyt ja siksi siitoskelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Pierettää!!!
Ap
Piere paskakaasut ulos. Varo, ettei tule varren kanssa. M
Tuskin on este suhteelle, kun on kasvisruokavaliota ja suolistovaivoja, niin kaikki naisetkin paukuttelevat kuin sarjatuliase. Syön kipulääkkeitä ja pieren isoon ja tiukkaan ääneen, se pelasti minun ja mieheni seksielämän. Olemme nykyään vain panokoneita.
Minun vatsani haluaa ajoittain perunapitoista ateriaa, esimerkiksi keitettyä perunaa, viilikastiketta ja kanaa. Kuuleminen rauhoittuu heti.
Itse pieraisin treffeillä ja poikaystävä ja mies jonka kanssa menimme naimisiin ollaan edelleen naimisissa.Testi jonka tein johtui entisestä poikaystävästä joka oli niin hieno omasta mielestään ettei kestänyt joskus pieruja.
Ne on nuo pähkinät!!!! Itse ostin eilen pitkästä aikaa cashewpähkinöitä ja jestas olin illalla turvoksissa...
Saako nainen pieraista treffeillä?
Mulla kauhea paine
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raaka porkkana voi aiheuttaa, itselläni ainakin turpoaa siitä.
Mitä nuo naisten myyttiset turvotukset ovat?
Huonon ravinnon aiheuttamat elimistön reaktiot.
Vierailija kirjoitti:
Juotko kaloritonta mehukeittoa? Se on paha. Entä turvotatko tarpeeksi kauan chiasiemeniä? Kahvin laatu?
joo, nää makeutetut ja kalorittomat mehukeitot on zaatanasta
Vierailija kirjoitti:
Uuh
Se tunne kun päästää ja mahaa ei enää purista
Vierailija kirjoitti:
Niin 🥵
Vien naisystäväni tänään syömään ja elokuviin. Haluaisin niin ehdottaa sitä illan päätteeksi, mutta en tiedä kehtaanko. Kaluun piereskely. Nainen, suostuisitko?
Aika harmitontahan tuo on, ei luulisi olevan iso ongelma kenellekään. Toki jos hän on kovin estoinen pieremisen suhteen muuten niin sitten ei ehkä onnistu. On se kieltämättä aika seksikästä katsoa, kun nainen pyllistää ja pieru tulee ulos. Toivon, että tänään naisystäväni pylllistelisi ja piereskelisi edessäni. Uskallanko ehdottaa? Siitä on tullut sellainen pakkomielle ja haluaisin kokea sen. Pelkään, että muuten katkeroidun tai petän. Tai en petä mutta harmittaa.
Minulla soijatuotteet tekevät nuo oireet. Jätäpä vielä ne pois.