Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mennä töihin..

Vierailija
13.07.2016 |

Olen kesätöissä hoitoalan paikassa. Noin viikko sitten töihin palasi vanha tekijä (ollut talossa yli 10 vuotta), jonka jälkeen töissäkäynti on alkanut ahdistaa. Olen saanut kuunnella miten minut on perehdytetty aivan väärin ja en osaa tehdä töitäni oikein. Muilta työkavereilta olen saanut hyvää palautetta, vaikka alussa mokailinkin välillä. Alussa tämä vanha tekijä arvosteli vihaisen sävyyn koko työporukkaamme, mutta pikkuhiljaa hän on alkanut ilkeillä minulle henkilökohtaisesti. Olen saanut kuulla olevani epäilyttävä koska en ole jatkuvasti näkyvillä (syön joskus eri aikaan kun muut jos ei ole nälkä). Meillä on lupa käydä lähikaupassa ostamassa eväät tauolla ja niin olen tehnyt, niin tämäkin on epäilyttävää. Karkailen kuulema tupakoimaan ja venytän taukoa tahallaan. Olen selittänyt miksi teen miten teen, mutta tämä on johtanut siihen että kyseinen nainen on alkanut pari kertaa huutamaan puheeni päälle. Olen ollut melko hiljainen viimepäivinä etten saa taas huutoja, ja sehän se vasta onkin kamalaa. En tiedä mitä tehdä. En jaksaisi millään mennä huomenna taas töihin vähäteltäväksi. Mietin yhdessä vaiheessa että onko vika minussa etten osaa ottaa palautetta vastaan, mutta en jaksa uskoa siihenkään. Varsinkin kun hän on jo pariin kertaan huokaillut miten hyvä on että työni loppuvat jo elokuussa että saadaan takaisin oikea työntekijä.

Huoh, päätinpä avautua. Helpotti vähän.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Printtaa toi sun äskeinen teksti ja jätä kahvihuoneen pöydälle.

Vierailija
2/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan kateellinen sulle? Aika törkeeltä ihmiseltä kuulostaa ja vielä hoito alalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus-hoitoalasettii! Alavalintakysymys! Ja tämä ei ollut ilkeilynä vaan itsekin ex-sairaanhoitajana tiedän, mitä naisvaltaisella hoitoalalla ne työpaikan elämäänsä vttuuntuneet eukot saavat aikaan! Saat kovettaa itseäsi kovastikin jos meinaat selvitä eläkeikään :( koita jaksaa!

Vierailija
4/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos sitten menet töihin. Mikään ei ole mennä, joten tuollainen valitus on tahattoman koomista.

Vierailija
5/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Printtaa toi sun äskeinen teksti ja jätä kahvihuoneen pöydälle.

Katsii jättää vastaa viimeisenä päivä kun lähtee pois, jos ei ole koskaa ko. paikkaan menossa.

Vierailija
6/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus-hoitoalasettii! Alavalintakysymys! Ja tämä ei ollut ilkeilynä vaan itsekin ex-sairaanhoitajana tiedän, mitä naisvaltaisella hoitoalalla ne työpaikan elämäänsä vttuuntuneet eukot saavat aikaan! Saat kovettaa itseäsi kovastikin jos meinaat selvitä eläkeikään :( koita jaksaa!

Tämä on ihan arkipäivää hoitoalalla, valitettavasti:( mua niin säälittää ne nuoret opiskelijat ja kesäsijaiset, kun joskus näkee keiden kanssa joutuvat samaan vuoroon :(

Vierailija
7/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko puhua tästä esimiehelle? Voisko hän laittaa kaakin ruotuun. Se on hänen tehtävä.

Tsemppiä :)

Vierailija
8/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuakos sitten menet töihin. Mikään ei ole mennä, joten tuollainen valitus on tahattoman koomista.

Öö, menen töihin koska olen siellä töissä? Elän tukien varassa taa syksystä lähtien kun opinnot jatkuu, niin tuntuu ihan hyvältä tienata edes näin kesäaikaan omaa rahaa. -ap

Vierailija
9/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi olet joutunut työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Ja muu työyhteisö ei auta sinua asiassa, vaan siellä suljetaan silmät ja korvat. Sairas työyhteisö. Mikäs tuossa muu auttaa kuin pitää omasta ihmisoikeudestaan kiinni, puolustat itseäsi, jämäkästi ja asiallisesti. Tiedän että se on vaikeaa ja on epäreilua, e ttä tuollainen ikävä kiusaaja on osunut kohdallesi. Koska sinussa ei ole kuitenkaan vikaa eikä työpanoksessasi, toivottavasti kestät viimeiset viikot ilman että kiusaajan sanomiset vaikuttavat itsetuntoosi tai ammatilliseen minäkuvaasi. Tuollaisille haaskoille ei kelpaa mikään eikä kukaan, joten yritä olla ottamatta itseesi. Tsemppiä!

Vierailija
10/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rehellisestä kommentista! Äiti ja isosisko ovat myös hoitoalalla ja muistan miten pari kertaa sisko tuli kotiin työssäoppimispaikalta itkien, kun joku työkaveri oli haukkunut pystyyn. :-/ Onneksi hänellä on nykyisin vakkaripaikka tosi ihanassa päiväkodissa. -ap

Vierailija
11/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko puhua tästä esimiehelle? Voisko hän laittaa kaakin ruotuun. Se on hänen tehtävä.

Eipä kuule auta! Tämä vanha kaakki on usein esimiehen ylin ystävä. Muodon vuoksi voi ottaa asian puheeksi, mutta siihen se sitten jää. Kokemusta on!

Vierailija
12/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuule auta! Tämä vanha kaakki on usein esimiehen ylin ystävä. Muodon vuoksi voi ottaa asian puheeksi, mutta siihen se sitten jää. Kokemusta on!

Riippuu esimiehestä. Hyvä esimeis ottaa kiusaamisväitteet vakavasti, etenkin jos samasta tyypistä on aiemminkin valitettu. 

Vierailija
13/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tekstiä, ja en kyllä muuta voinut ajatella, kuin "jaa, taas hoitoalalta". Pahoittelut, se on kyllä hirveää. Toivottavasti nuorempi sukupolvi ei ala samanlaisiksi, niin ehkä noista lehmistä päästään vielä eroon tässä joskus.

Vierailija
14/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu esimiehestä. Hyvä esimeis ottaa kiusaamisväitteet vakavasti, etenkin jos samasta tyypistä on aiemminkin valitettu. 

Juu, tottakai näinhän se pitäisi olla! Mutta... Olen huomannut, että miltei jokaisessa paikassa tämä kiusaaja, törkyturpa, "osaston vahvin" on ollut juurikin esimiehen kanssa niin hyvää pataa, ettei käytökseen olla puututtu. Kerran olen itse puhunut pomolle tällaisesta kiusaajasta ja hän kyllä näytti ymmärtäväiseltä, voivotteli, lupasi keskustella ko. henkilön kanssa asiasta, mutta ei niin ei... Sama meno jatkuu!

Vierailija
15/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ottaa asian puheeksi kun olen lopettamassa. Esimies on aika kylmänviileä kesäsijaisille, enkä halua että asia räjähtää käsiin kun en ole töissä kun sen puolitoista kuukautta enää. Mietin jos jaksamiseni kärsii vielä tätäkin enemmän, puhun tästä ainakin työterveydessä kun menen sinne ensiviikolla. -ap

Vierailija
16/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ehdottomasti huonoa palautetta kyseisestä paikasta!

Vierailija
17/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sinä menet niille tupakkitauoille muulloin kuin virallisilla tauoilla? Ihan oikein on, jos niistä huomautellaan. Olisi myös hyvä, että (varsinkin aloittelijat) pitävät ruokatauon sillä määrätyllä alalla. Näpräätkä puhelinta näillä omaottamilla tupakkitauoilla tai muuten työpäivän aikana?

Vierailija
18/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa niin tutulta.. Olin muutamia vuosia sitten töissä yhdessä vanhainkodissa jossa oli myös samanlainen riivinrauta. Kukaan ei osannut tehdä mitään oikein paitsi hän, jopa joulukoristeet laitettiin väärin. Tällä haaskalla oli myös tapana tauolla puhua miltä vessassa aina haisee kenenkin jälkeen ja mitähän ihmettä oikeen syö kun haisee niin pahalle. Listat teki aina niinkuin halusi ja jos sattui olemaan huonoissa väleissä tämän tädin kanssa listan teon aikoihin niin sen kyllä huomasi sitten nahoissaan. Eikä esimies tehnyt asialle yhtään mitään kun olivat hyviä ystäviä.

Vierailija
19/24 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sinä menet niille tupakkitauoille muulloin kuin virallisilla tauoilla? Ihan oikein on, jos niistä huomautellaan. Olisi myös hyvä, että (varsinkin aloittelijat) pitävät ruokatauon sillä määrätyllä alalla. Näpräätkä puhelinta näillä omaottamilla tupakkitauoilla tai muuten työpäivän aikana?

Siis ruokatauolle määrätyllä ajalla.

Vierailija
20/24 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erittäin tutulta. Tuollaisia eivät ole pelkästään vanhemmat työntekijät vaan nuoremmatkin. Jo opiskeluaikana huomasi ketkä ovat tulevia työpaikkakiusaajia. Jotkut esimiehiksi päässeet tuntuvat sitäpaitsi oikein pitävän tällaisista ihmistyypeistä. Röyhkeyttä, tylyyttä ja kovaäänisyyttä pidetään reippautena ja napakkuutena. Samat ihmiset ovat ilkeitä myös potilaille. Kumma ettei tähän asiaan pystytä puuttumaan jo opintoihin valittaessa. Soveltuvuuskokeet eivät todellakaan mittaa yhtään minkäänlaista soveltuvuutta.

Terv. Ex-hoitaja, nyt eri alalla jossa tuollaista käytöstä ei ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme