Mitä kaikkea tilailette ebaysta?
Mä en oo vielä keksinyt hakea kuin kakkujuttuja, mitä ostelette sieltä?
Kommentit (23)
tilailen vaatteita, tekoripsiä ja jotain meikkejä
Myyjän palauteprofiilista (palautteiden määrä, aikaväli millä palautteet on annettu, positiivisten palautteiden osuus jne., palautteen antajien palauteprofiilit myöskin jos haluaa tarkemmin tutkia) voi päätellä paljonkin asioita. Samoin voi päätellä siitä minkälainen se myyntilistaus on, vähän hankala nyt sanoa ihan suoraan miten erottaa jyvät akanoista mutta tottunut silmä oppii näkemään kyllä aika luotettavasti. Jos on todella laadukas merkkituote kyseessä, hinta ei missään nimessä saa olla ylihalpa, silloin kyse on lähes aina huijauksesta. Joku -40% Suomen hintaan verrattuna vielä menettelee esim. elektroniikassa, mutta sitä alempi hinta alkaa jo epäilyttää, vaatteissa tosin voi joskus olla luotettavallakin myyjällä joku -70% ja silti tuote on aito. Myyjät jotka ovat saaneet maininnan Top rated seller, ovat yleensä hyvin luotettavia, joskus heillekin voi sattua huolimattomuusvirheitä mutta ei tahallista kusettamista. Itse olen kerran langennut totaaliseen kusetukseen kun ostin jonkin uuden iphonen ja macbookin johonkin puoleen hintaan verrattuna normaaliin ja se oli tietysti täysi huijaus. Paypal palautti kyllä maksun myöhemmmin. Omat varoituskellot soivat jo ostosta tehdessä mutta silti vain oli jostain syystä pakko ostaa.....
Olen tilannut merkkivaatteita ja asusteita (esim laukkuja) eurooppalaisilta myyjiltä ja aitouttanut jälkeenpäin, ovat olleet aitoja. Hinta antaa osviittaa onko aito, mutta suomessa käytetystä merkkitavarasta maksetaan ylihintaa vaikka olisi uudenveroinen.