Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urpot "lahjoittajat" hyväntekeväisyyskirppiksillä

Vierailija
13.07.2016 |

Oon tässä nyt pidempään ihmetellyt, mitä liikkuu - vai liikkuuko mitään - sellaisten ihmisten päässä, jotka kantavat suoranaista roskaa hyväntekeväisyyskirppiksille. Vanhoja vhs-nauhoja (jopa vuokraversioita!), Valittujen palojen kirjavalioita, iänikuisia mikrokeittokirjoja ja toisaalta atk-käyttöoppaita, nuhjaantuneita alusvaatteita, itsetehtyjä tauluja ja ala-asteikäisten lasten tekemiä savitöitä. Lasten pureskelemia kuvakirjoja ja täyteenväritettyjä värityskirjoja....
Joskus tuntuu, että mä en kestä näitä "anteliaita lahjoittajia"!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väristyksiä aiheuttavat myös venäläiset puna-mustat puuesineet. 

Oi, nämä ovat ihania. :) Olen metsästänyt tuollaisia blinikattauksiin. Jos siis tarkoitat tällaisia:

http://cdn3.volusion.com/guzzm.okwcg/v/vspfiles/photos/cds87000-2.jpg

Vierailija
42/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisittepä mitä kaikkea paskaa UFF:in laatikoihin työnnetään...

- Kuollutta eläintä/ eläimen osia

- Rikkinäisiä ja likaisia vaatteita

- Kahvipaketteja, kuivamuonaa ym.

- Roskapusseja

- paskaa, ihan ehtaa ihmisen ulostetta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kuka viekään myyntiin bengalintiikeri -dvd:n?

Vierailija
44/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ärsyttävää lahjoittaa rojua, mutta kun rahanahneet vievät samalaista rojua kirpparille ja lätkäisevät sellaisen hinnan, että taatusti roju ei liiku hyllystä minnekään. Ehjät, puhtaat, maltillisesti hinnoitellut menevät nopeasti kaupaksi. Tein pari päivää sitten kirpparikierroksen ja hämmästelin taas korkeita hintoja. Esimerkkinä vaikkapa karahvin mallinen mehukannu / vaasi, josta vaadittiin useampaa kymppiä. Jos kyse olisi ollut Iittalasta, olisin hinnan ymmärtänyt, mutta kun oli tusinatavaraa made in ulkomailla. Minulla on samanlainen kannu ja olen miettinyt, ilkeänkö pyytää edes viitosta. Eikä se Iittalakaan ole tae korkeasta hinnasta. Jos kipon reunassa on kolhu tai astia muuten kulunut, niin ei sillä ole enää juurikaan rahallista arvoa sen enempää kuin antiikkiarvoakaan. 

Vierailija
45/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kirjastojen kierrätyshyllyt on kyllä todella loistava keksintö. Mut joillakin on ihme mania viedä niihinkin hyllyihin kannettomia, teipattuja tai sotkettuja kirjoja. Tai homehtuneita. Miks yleensä nähdä se hyllyyn raahaamisen vaiva?

Vierailija
46/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tajua enää mikä on roskaa. Kierrätys on hyvä idea, mutta käyttökelvoton tavara kuuluu roskiin eikä kirpputorille.

Vierailija
47/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole palkattu työntekijä, vaan näitä vapaaehtoisia. Joskus kun ihmiset tuo tavaraa, näkee heti päältä, että koko lasti on käyttökelvotonta roskaa. Jätesäkeissä voi olla sekaisin esim. irtonaisia väriliituja, vaatteita, paperiroskaa, kynttilänpätkiä, johdonpätkiä yms. Kuitenkin asiakkaalle on pakko hymyillä ja kiitellä "lahjoituksesta". Jätekulut on kuitenkin aika kovia näillä kirppareilla, joten suoranainen roskakin pitää yrittää sitten esim. silputa, ettei pieni jäteastia täyty. Tai viedä oman kodin roskikseen.

Kirjoista esim. kaikki dekkarit ja osa harrastekirjoista tekee muuten kyllä hyvin kauppaansa. Mutta ei kukaan osta vaikkapa vanhoja oppikirjoja, joita ihmiset erittäin mielellään lahjoittavat...

Tarkoitathan omakotitalosi roskasäiliöitä? Vaikka jätemäärä olisikin pieni, ajatuksen tasolla on epäreilua maksattaa kirpputorin jätteenkäsittely oman kerros- tai rivitaloyhtiön asukkailla.

Olet kyllä täysin oikeassa, väärinhän sekin on. Mutta niin kuin epäiletkin, kyse on pienistä jätemääristä ja toki vain silloin, kun kirppiksen jäteastia on täynnä tyhjennystä odottaen. Kompensoin sen sillä, että koska itse en osta pakattuja ruokatarvikkeita ja lajittelen kaiken mahdollisen jätteeni, itseltäni tulee vain vajaa hedelmäpussillinen jätettä viikossa, jos sitäkään.  ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme