Koen itseni valtavan isoksi ja rotevaksi
Olen kolmekymppinen nainen 164cm/60kg eli painoindeksini on 22,3. Vyötärönympärys on 70cm ja lantion 98cm.
Ongelmani on se, että koen itseni todella isoksi, rotevaksi ja painavaksi. Voiko tällainen johtua jostain kehonkuvan häiriöstä? Ymmärrän, että olen mitoiltani ihan normaali. Ehkä tästä vähän voisi kiinteytyä, minulla on pieni pömppömaha. Tämä painavuuden tunne vaan vaivaa ja se että fyysisesti koen itseni todella isoksi.
Mielestäni kuitenkin näen itseni melko realistisesti (en siis näe itseäni ylipainoisena tmv.)
Onko kukaan kokenut vastaavaa?
Kommentit (23)
Jaah, itse olen 162/60 ja 96/70/92 ja olen mielestäni pieni. Mulla on pienet kädet ja jalat (36-37) ja olen lyhyt vaikkakin kurvikas. Just hyvä näin, ja miestenkin mielestä kevyt nostaa ja siro halittava.
Niin se oma kehonkuva vaikuttaa oloon.
Joo, tuttu tunne. Omassa ajatustavassa se vika on.
Maisemanvaihto voisi toimia. Kun matkustat sanotaan nyt vaikka Singaporeen, tunnet itsesi pohjoiseurooppalaiseksi jättiläismäiseksi ja hikiseksi vaaleaksi valaaksi, kun ruuhkassa näet helposti väkijoukon yli kaikkien lyhyiden, sirorakenteisten aasialaisnaisten sipsutellessa ympärilläsi.
Yhdysvaltojen läskivyöhykkeellä saat päinvastaisen kokemuksen. Joka puolella istuskelee (ja satunnaisesti raahustaa eteenpäin) järkyttävän ylipainoisia ihmisiä. Vaatekaupoissa koet onnellisia hetkiä, kun rekistä ei löydy sinun kokoasi ja pienimmätkin vaatteet hulmuavat ylläsi kuin valtava purje.
Ap älä huoli. Vaikutat olevan ihannemitoissa. Pidän isopeppuisista naisista. Niin monet muutkin.