Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKERTTUJEN tiistai

28.02.2006 |

Huomenta!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan ainutlaatuista, olen kerrankin koneella ensimmäisenä. Yleensä vetelen sikeitä tai touhuan muuta aamuisin... :-) Alkaa kyllä jo olla niin valoisaa, ettei uni välttämättä enää tule uudestaan, kun on muksut työntänyt ovesta koulutielle. Olisi kyllä uni vielä maittanut aamusella.

Mahdatteko lukea eilisen pinoa vielä? Kertoilin illalla vähän tympeästä lääkärikäynnistäni (peloteltiin infektioriskillä taas napakorun takia, mutten saanut mitään tarkempaa faktatietoa asiasta) ja kyselin, mistä kohti kelan sivuja löytyy uutta tietoa äitiyspakkauksesta, kun kuulemma jotain kuvailuja jo oli kerrottu.

Nyt aamusta kun olin noussut ja hiippasin ympäriinsä pelkkä paituli päällä, tuntui, että jotain meinaa valua reisiä pitkin... Olin jo käynyt aamupisuilla, joten tuntui vähän oudolta. Säikähdin jo, ettei kai lapsivettä sentään? Luulisi, että jos rakon sulkijalihas ei pidä, niin huomaisin sen kuitenkin. Esim. jos aivastaessa on lorahtanut, sen kyllä tietää. Harmillista tällainen vaiva muutenkin, vaikkei nyt taas vähään aikaan ole ilmennyt, pitäisi saada lantionpohjalihaksia vahvemmiksi. Mutta mistä tiedän, ettei ollut lapsivettä? Voisiko olla tavallista " nestemäisempää" valkovuotoa, joka sitten vaan poistuu ylös noustessa yön vaakatasossa makaamisen jälkeen? Tietääkö joku, minkä verran lapsivettä tässä vaiheessa on? No, toivottavasti oli vaan jotain muuta, en todellakaan haluaisi synnyttää alle 25 viikolla... Jos lapsivesi menee, ei synnytystä kai yleensä enää kovin kauan voi siirtää infektioriskin takia, ei varmaan ainakaan kuukausitolkulla.(?)

Nyt pitää saada jotain juomista. Hauskaa päivänalkua kaikille!

Summersnow rv 24+4

Vierailija
2/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulostaa harmilliselta toi napakoru juttu! Aikaisemmassa gallupissasi sai kyllä muilta vastaajilta sellaisen tuntuman, että korun voisi pitää loppuun asti.

Jos lääkäri nyt yleensäkään ei tykkää napakoruista, niin tuskin sillä on mitään positiivista mielipidettä asiasta..Tarvis kyllä saada jonkun asiantuntijan mielipidettä.

Ite kauhistelin myös, että entä jos se reikä repee korun ympäriltä, hui. Sairaalassa ajattelin ottaa pois kaiken varalta, jos menee sektioksi. En usko, että monien vuosien jälkeen koru sittenkään umpeutuu päivässä.

Toi tulehdus kyllä kannattais hoitaa. Oon ite samaa mieltä, että luulis korun oton pahentavan tilannetta, mutta se pohjatutuu ihan vaan omaan järkeen..

Siitä kelan uudesta ä-pakkauksesta oli juttu kelansanomissa, linkki oli jossain, mutta en löytänyt nyt sitä. Taitaa olla siinä pinossa, missä keskustelua uudesta ä-pakkauksesta.

Kiitos jazzmiinalle eilisestä vastauksesta, taidan mennä 3-4d ultraan lähiviikkoina :) alkaa toi sukupuolen tietäminen myös lisätä kuriositeettia. Siitä vois samalla tehdä dvd:n lapselle muistoksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow: Luulen, että se on vaan valkovuotoa. Mulla kävi kans kerran silleen kun kävin vessassa, olin jo pyyhkinyt ja nousin seisomaan, niin rupes tiploja valumaan emättimestä. Mulla iski kans heti huoli, että onko lapsivettä. Se oli kuitenkin hieman sameata nestettä, joten eiköhän se valkovuotoa ole. Tuntuu, että se on kyllä lisääntynyt ihan mahdottomasti näin raskauden aikana.

Ihanaa, sain eilen aloitettua opinnäytetyön tuloksien aukikirjoituksen. Pääsin tosi hyvään alkuun ja se oli kaiken lisäks vielä mukavaa. Teoriaosa oli mulle yhtä tuskaa, mutta tää tulosten aukikirjoitus on erittäin mielenkiintoista.

Vauveli piti eilen oikein kunnon bileet illalla. Mieskin ihan ihmetteli kun se venytteli mun mahaa aika lailla. Ei oo pitkästä aikaa ollut ihan noin vilkas vaikka paljon potkiikin.

Taidan tässä jatkaa sitä opinnäytetyötä, ei se ihmettelemällä valmistu.

Tytteli-83 rv 24+6

Vierailija
4/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnowlle ensin:

Mulla on ainakin ihan tyypillistä joka-aamuinen valkovuodon valuminen pitkin jalkoja. Tässä vaiheessahan valkovuoto lisääntyy hurjasti ja muuttuu yleensä todella ohueksi. Ei syytä huoleen siis - uskoisin! Nythän ne pitäisi alkaa hyvin liukkaat kelit parisuhteessakin... ;)))))

Äitiyspakkauksesta:

Esikoiselle otin äitiyspakkauksen ja se oli iso pettymys. Sain ihan näti toppapuvun kyllä ja peittopussi on vieläkin käytössä, mutta siihenpä ne jäikin. (Toppapuku ei kestänyt edes esikoisen ensimmäistä talvea.) Kaikki trikoovaatteet oli ihan hirveitä - ja ei oo kellään kolmella tullu käytettyä! Muutamat pesin ja yritin sinnillä käyttää, mutta laatukin oli pettymys. En sitten jaksanut koliikkivauvan kanssa alkaa siihen palauttelurumbaan, vaan survoin kaapin perälle. Jälkikäteen ajateltuna ois kannattanut ommella kaikki tarvittavat itse: Oisin saanu sillä rahasummalla vähintään yhtä paljon ja nätimpiä.

Kakkoselle otin pakkauksen rahana ja ostelin kaikkea kivaa + tein ite.

Kolmosen kohalla kaverit kehu pakkausta nätiksi ja minä hullu tilasin - ja sain latkunkeltaisen todella huonoista materiaaleista tehdyn puvun, tukun likaisenvärisiä vaatteita ja jotain " ´kokeilutumppuja" . Mies vitsaili, että ihovoide ja kortsut vaan pääsi käyttöön, muut siis jaoin puskin kirppareille, kun ei kukaan niitä halunnut ostaa. Enpä oo sen pakkauksen pukujakaan nähnyt kenenkään päällä.

Nyt en aio pelata ukhapeliä, vaan otan rahana ja ostelen mieluisia lastenvaatteita. Muutakin roinaa on näille muksuille tullut osteltua aivan tarpeeksi, joten sitä sälää siitä pakkauksesta en tarvi.

Huh! Tulipa vuodatus. :) Mutta pontti on siis tämä: Minun mielestä koko äitiyspakkaus on todella yliarvostettu. Raha on ihan ok ja summakin passeli. Joten innolla rahaa oottelemaan, että pääsee shoppailemaan! :))))

Tänään mies muisti jättää toppikset mulle, joten taidan postua takavasemmalle ja lähteä lenkille ennen työpäivää!

M 25+6

Vierailija
5/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksen kuva linkki:

http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/alias/11656_01i/$File/11656_01i…

tuun puuron jälkeen lukemaan paremmin kuulumiset...

oli muuten tuolla av-palstalla kiivasta keskustelua taas uuden pakkauksen väreistä :D

krisse rv 24+3

Vierailija
6/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä ihminen on niin laiska, ettei saa aikaiseksi koskaan kirjoittaa... Lukemassa pitää kuitenkin käydä useamman kerran päivässä...

Täällä kaakonkulmalla vietellään eskarin hiihtolomaa (4-vuotias onkin ollut kotosalla koko talven). Tarkoitus olis lähteä vähän hiihtelemään laavulle makkaran paistoon kunhan mies kotiutuu parturista.

Selkä rupes tykkäämään hiukkasen huonoa ja olen ollut nyt 1½ vkoa sairauslomalla tämän kanssa. Selkä oli todella " väsynyt" jo pienestäkin ylhäällä olosta ja se oli päästävä välillä aina oikaisemaan. No, nyt tilanne on jo paljon parempi, saa nyt kuitenkin nähdä jaksaako selkä nosteluita yms. töissä. Lauantaina pitäis lähteä kokeilemaan...

Vauvan lisäksi odotusta on myös muutenkin. Ollaan lähdössä reilun viikon kuluttua viikoksi Kanarialle. Ihanaa. Toivottavasti vaan sää suosii ja itsekin olisi kunnossa.

Ai niin yksityisellä käytiin ultrassa vkolla 21 ja kaikki oli kunnossa. Sukupuolta emme ehdottomasti halunneet tietää.

Lyydia 24+5

Vierailija
7/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin jopa koneelle kun mies on talvilomalla ja vei pojan mukaansa autopesulaan :)

Mies on nyt innostunut farmareista ja harkitsee sellaisen ostamista kun välirahakin jäisi pieneksi. Onkohan tämä nyt sitten miesten " pesänrakennusviettiä" kun pitää isompi auto ostaa? Mieheni kohdalla tuskin on, kunhan vain tahtoo uuden auton, hän ei ole kovin isällinen..

En pytynyt katsomaan uuden äitiyspakkauksen kuvia kun ne eivät lataudu meidän koneella.. Muuten kone toimii mutta nuo kelan kuva-sivut ei toimi??? No, mulle on jo 2005 pakkaus saapunut ja olen tyytyväinen. Joskin se harmittaa kun en saanut kestovaippaa :(

Joku valitteli jossain että miksi pakkauksissa on pastellisävyjä eikä kunnon perusvärejä. Minä taas tykkään murretuista ja pastellisävyistä, en kirkkaista ja perusväreistä. Esim. se 2005 pakkauksen haalari on kamalan kirkas vaikka onkin vaalea mintunvihreä.

Vatsa kasvaa nopeammin kuin esikoista odottaessa, onko muilla tälläistä huomiota? Esikoisen aikaan masu oli loppuun saakka pikkuinen ja nyt tuntuu että on jo samaa kokoa kuin sillon viim. viikoilla.

Supistuksia tulee säännöllisesti, yleensä rasituksessa mutta myös levossa. Kivuliaita eivät ole. Vauva potkii paljon mutta ei kivuliaasti, vatsa vaan heikuu välillä :)

Palaillaan

Rianna rv25+6

Vierailija
8/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siivoilut ja remppasuunnittelut jatkuu.Huomenna mennään katsastamaan värimaailmaa k-raudasta.

NAPAKORUSTA: minä pidin melkein loppuun asti korua,mutta otin sen pois lääkäri/neuvolakäynnin ajaksi.Reikä ei mennyt umpeen vaikka taisi koru olla pois muutamia viikkoja. Minulle aikoinaan annettiin ohjeeksi,jos tulehtuu pitää koru paikallaan ja putsata pari kertaa päivässä..

ÄIPPÄPAKKAUKSESTA: tällä kertaan en ota sitä. Esikoiselle otin,mutta paljon jäi käyttämättä. Ihmettelin myös laatua ja kokoja.Suurin osa vaatteista oli 70cm, kun pienille 56cm vaatteille olisi ollut käyttöä. Makuupussi,haalari ja bodyt tuli käytetyä..mitään potkareita en ole koskaan tykänyt pukea.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa..

Tuulia rv 22+3

Vierailija
9/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohdutuksista tuon aamulorauksen suhteen! Helpotus kuulla, et muillakin ollut...

No, aamupäivä onkin mennyt ton äitiyspakkauksen linkkien metsästyksessä, ja sit hoksasin, et avaan kuvalinkin, ja sit vaan vaihdan osoitteeseen seuraavan numeron, eli 01 02:ksi jne... Sain katsottua lähes kaikki vaatekuvat. Nyt on ihan vauvahöperöolo... Niin ihanan vauvamaisia vaatteita suurin osa...

Kuka nyt sanoikaan (tuulia?) et edelliskerralla liikaa 70cm vaatteita, niin nyt oli 60 cm kai suurin osa. Musta niin on hyvä, varsinkin sellaselle, jolla ei ennestään mitään, kun alussahan sitä pakkausta eniten tarvii. Isompia ehtii sit ostellakin.

Piti mun jotain muutakin kirjoittaa, mut unohdin jo.

Niin, napakorusta, aattelin, et mahdollisesti otan vaan käyntien ajaksi pois. Kun mun järkeen ei tosiaan mee, et mikäli reikä kuitenkin pysyy auki, niin mitä se korun pois ottaminen sitä sen hygieenisemmäksi tekee... Pitää tehdä sitä merisuolaliuosta (1rkl/1dl kiehuvaa vettä) ja kokeilla hautoa sillä, josko auttais. En usko, että ärtyminen liittyy raskauteen vaan korun vaihtoon(välillä oli ohuempi tappi käytössä). Mistähän tosta löytäis ihan asiatietoa. Pitää kokeilla google-haulla, löytyiskö jotain.

Niin hei! Kun alatte saada niitä pakkauksia, niin kerrottehan meille muille, miltä näyttää livenä! No, ehkä intoilen turhan aikasin, mut ehkä joku saa jo nyt maaliskuussa, huhtikuussa kai ne viimestään tulee meille kesäkerttusille, jotka se otetaan...?

Summersnow taas

Vierailija
10/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimpäs minäkin äkkiä koneelle käymään..Oltiin taas ulkona ja heppatallia siivoamassa :) Esikoinen on niin kovasti aina mukana, eikä pelkää heppoja yhtään. Otti muuten aika paljon selän päälle. Ne kottikärryt täynnä Pas... muuten painaa aika paljon. Mukavaa touhuamista. Nyt lähti esikoinen isin kanssa traktorilla ajelemaan..

Tuli äsken ovelle joku harjakauppias, ostin ison selkäharjan saunaan ja hinta oli 8e (sokeiden tekemiä). Päivän hyvä työ on tehty :D

Äitiyspakkauksesta: Oli ihan hauskan näköisiä vaatteita, mut aika paljon vaaleansinistä ja keltasta..esim. en laittais toppahaalaria tyttövauvalle (mikä oli sininen). Enkä pojalle välttämättä keltasia bodyja. Perusvärit olis aika hyviä..sini-punasia tai vihertäviä bodyja. Tykkään kyllä pastelleista, mutta sitten jotain vihertävää, et sopii molemmille ja valkoista tietty..vois olla beigeäkin ehkä. Enpä oikein tiedä..Mä itse otin rahana, kun esikoiselta jäi niin paljon vaatteita. Ja ostin jo viimeks paljon sellasia, et sopis molemmille..tytöille ja pojille.

Mä otin napakorun sillon pois, ku odotin esikoista ja se meni umpeen enkä sit laittanu uutta..Siitä jäi arpi muistoksi ja se arpi lähti repeämään raskausarveksi ylöspäin, kun maha kasvoi. Lääkäri ei sanonu napakorusta mitään, mut tiedän tuttuja joilla ei ole ollu mitään ongelmia napakorun kanssa raskaana ollessaan!

Nyt täytyy mennä sytyttämään puuhella, et saadaan joskus ruokaakin..ja laittamaan kanat uuniin. Vielä niitä uskaltaa syödä, mut kohta en kyl enää uskalla jos lintuinfluenssa tulee suomeen..aarggh!!

Masussakin potkitaan jo..ruokaa tänne tyyliin! :D Hauskaa päivää kaikille!!

Vierailija
11/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpähän uteliaisuuttani kurkkaamassa äippäpakkauksen kauvat. Olipahan melkoisen poikamainen!

Jäin miettimään, että miksi ne ei vois olla vaalea-beige-ruskea-tummansini-peruspunainen-sävyisiä jatkuvasti? Värit sopis niin tytölle kuin pojalle ja niihin voisi yhdistellä makunsa mukaan pastelleja tai perusvärejä.

En ole itse halunnut pukea poikiani mihinkään perus-vaaleansinisiin, vaan yhdistellyt esim vaaleansiniseen kirkkaanpunaista tai ruskeansävyihin turkoosia ja valkoista. Erisävyiset violetit mallattuina erisävyisiin ruskeisiin ja raikastettuna valkoisella ei myöskään olis mitenkään osoitteleva.

Nuorimmaiselle ompelin tumman puolukanpunaisesta ja tummansinisestä erissävyisin ruskein tehostein ja tummanharmaanruskealla turkisvuorella tosi kivan puvun. Huvikseni seurailin kommentteja, luullaanko vauvaa pojaksi vai tytöksi. Aika tasan meni arvailut. Sininen pipo tosin kavalsi lopulta aina pojaksi... :))) Halvat on kotiäidin huvit! ;))))

Tällä hetkellä mulla on vauvanvaatteiden hankintojen suhteen menossa joku ihmeellinen valkoinen kausi. En oo saanu ostettua mitään poikamaista, vaikka vauveli pojaksi tiedetään. Tuntuu, että kesävauva ois niin ihana pukea hehkuvan valkoisiin, korkeintaan vaaleaan beigeen. Mikähän hormooni nyt heittää? ;)))

M 25+6

Vierailija
12/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]kuopus päikkäreillä

toi lintuinfluenssa on inhottavan pelottava juttu :(

itse oon kyllä sillä mielellä että ei tuohon me tavalliset pulliaiset oikeen mitään mahdeta...muuta kuin pitämällä huolta hygieniasta...

ut silti tulee mietittyä kyllä kaikkea...lintujen lähelle en haluu enää mennä..kana ja kananmunat epäilyttää...

äippäpakkausta ei meille taaskaan oteta.en oo ikinä tykännyt noista vaatteista..on ne sitten olleet minkävärisiä tahansa.

esikoiselle se otettiin ja ainut mitä ollaan käytetty on haalari joka on vieläkin tallella haalean keltainen/valkoinen...niin ja lakanat+sideharsot

minä voisin kannattaa jotain kestovaippa pakettia vaikka enemmän!...ja sen tilalle vois halukkaat sitten ottaa vaikka tuollaisen vaatepaketin.

nyttekin olisin ottanut jos joku olisi tuollaisen vaippapaketin kehittänyt

kieltämättä kyllä haalari on nätimpi mun mielestä kuin viimevuonna...

omanapa: siellä se alien potkiskelee mielettömästi :D. nyt jos tulis sellainen päivä ettei tuntuis liikkeitä ollenkaan menisin varmaan heti tarkistamaan tilanteen...pelästyttäis kyllä niin paljon! liikkeitä kun tuntuu mun mielestä lähes koko ajan

" 7.6.06" minne katosit taas? kävit silloin aloittamassa keskustelun tupakasta mutta sen jälkeen ei susta oo kuulunut mitään?

-tulehan kertoilemaan kuulumiset :)

plääh...nyt täytyy mennä siivoomaan tuo himskatin akvaario loppuun...ei huvittais yhtään :(

meinaan nyt siivota sen oikeen kunnolla ja sitten laiten sen myyntiin huuto.nettiin. haluun päästä siitä nyt eroon! ei aika/kiinnostus enään riitä. harmittaa vaan sen takia kun tytöt tykkäävät kaloista...no mutta kai sitä voi ottaa lemmikin joskus myöhemmin taas

heikunkeikun taas

(jokohan tänään sais tehtyä sen päivityksenkin esittely pinoon :))

krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv24+3

Vierailija
13/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut napakoru (2 kertaa) ja molemmissa aiemmissa raskauksissa olen ottanut pois n. näillä vkoilla ja umpeen ovat menneet. Mulla tosin napa kääntyy nurin päin eikä se äitiysmallinen koru ole natsannut millään.

Mulle taas sanottiin että jos tulehtuu niin vkon pitää kokeilla hoitaa tulehdusta pois korun kanssa, jos ei auta niin koru välittömästi pois. Eipä tosin koskaan tulehtunut mutta kyllähän kaikissa tulehduksissa on tosiaan tuo infektioriski kuitenkin olemassa.

Ja samaa valkovuoto ongelmaa täälläkin podetaan. Välillä lorisee ihan reilustikin -> ilman pikkuhousua ei tulis enää mieleenkään olla.

Sekä aivastaessa/yskiessä on pientä karkailu ongelmaa havaittavissa =(

No, tämä on jo kolmas raskaus että kaipa ne hiukan saa ollakkin jo löysemmät. Esikoista ja kuopusta oottaessa ei tätä ongelmaa tosiaan ollut.

Mä tykkäsin kyllä tuosta uudestä äippäpaukkauksesta enemmän kuin vanhasta. Joten yritän taktikoida laittamalla hakemuksen vasta myöhemmin. Jos ei auta niin sitte tyydyn vanhaan malliin.

Täällä kans Krissen tavoin tuntuu et vauveli liikkuu koko ajan. JA tosiaan jos tulee taukoa niin huoli kasvais aivan varmasti.

Tänään sitte tunti pankkitilillä laihalta kun Vantaan kaupunki tosiaan poisti tuon kuntalisän kotihoidontuista -> tuli 100,- vähemmän rahaa kuukaudessa =((( On se kumma kun Suomi ym toivoo väkilukua kasvavaksi mutta sitte tuet vedetään pois -> tuskinpa noilla tuettomuuksilla lapsia enemmän tulee houkutelluksi väestönkasvuun?!! =O

Mutta pidemmittä löpinöittä pväunille pojan kanssa ;)

Marieela kera Paaperon 23+2

Vierailija
14/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua alun huuman jälkeen juuri lainkaan. Nyt tuntui aikaa olevan jopa kirjoittaa kuulumisiakin.

Eilen kävin yksityisellä ultrassa, viikkoja 26+3. Vauveli on ollut niskapoimu-ultrasta asti perätilassa. Ensin seisoskellen ja nyt istuskellen jalat ristikkäin. Toki yritetään kääntämistä jollei itse ymmärrä sitä tehdä, mutta kun kyseessä jo kolmas lapsi niin lääkäri puhui jopa perätilasynnytyksestä. Alkoi hivenen kauhistuttaa, mutta painoarviota tehdessä totesi, ettei näin isoa synnytetä perätilassa. Painoarvio oli nyt jo 1300g. Eli reilu 4kg tulossa, jos kasvaa samaan tahtiin loppuun asti. Sukupuolen kysyimme ja asennosta huolimatta se näkyikin selvästi, kolmannen pojan saamme! Onhan tässä vielä reilusti aikaa vaavin siellä masussa tehdä vaikka voltteja, mutta alkaa se pikku hiljaa ahtaaksi käydä. En sektioita haluaisi, mutten perätilasynnytystäkään! Toki on mentävä tilanteen mukaan, toivoisin kuitenkin normaalia alatiesynnytystä. Lääkäri puhui jotakin myös vauvan pään kasvamisesta perätilassa ollessa, että kasvaa erimalliseksi ja hivenen isommaksi kuin raivotarjonnassa olevien. Eli voisi olla synnytyksessä tukalaa, jos perätilassa olisi ja alakautta pitäisi synnyttää. Onko joillain kokemuksia kääntöyrityksistä, perätilasynnytyksestä jne.?

Vierailija
15/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM76: saakos teidän varman pojan lisäillä esittelypinoon? :)

Vierailija
16/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELI siis en voi oolla enään ilman pikkuhousunsuojaa, ei ilman pikkuhousuja, hah hahah hahaaaaa ;DDDD

Ettette nyt luule et tää mamma lampsii normaalisti ilman pikkareitaan, heh ;D

Vierailija
17/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakorusta en osaa muuta kommentoida kuin että itsellä OLI sellainen nuoruuden huumassa ~12 vuotta sitten mutta jouduin sen ottaan pois kun oli sen verran tiukkis vanhemmat :) Esikoista odottaessa vatsanahka sitten venyi sen verran, että haaleat reiän paikat nousivat vanhalta paikaltaan navasta pari senttiä ylöspäin!!! saa nähdä mihin ne siirtyy nyt pikkukakkosta odottaessa.. Että näinkin voi käydä!

Äitiyspakkausta en ota kun esikoisen tavarat on vielä tallella ja osa jäi tosiaan mullakin käyttämättä, koot oli jotenkin ihan hassut ja väritkään ei aivan ollut mieleiset.

Omaa napaa sen verran et tänään oli lääkärineuvola. Verenpaineet ok, hemppakin oli vihdoin lähtenyt nousuun, " huimat" 121 jo! Myöskin painoa oli tullut nyt vihdoin eli 3 kiloa edellisestä kerrasta, tosin ei sitä nyt tarvis tulla lisää mut huolestuttaa sekin jos paino ei nouse ollenkaan.. Sf-mitta oli vain 20cm eli kasvanut 1 cm edellisestä kerrasta mutta lääkäri meinas, että vauveli on poikittain vatsassa (siltä kyllä tuntuu ja näyttääkin..) joten mittaa on vaikea saada oikein. ja kun kävin viikko sitten ultrassa oli pikkuinen kasvanut hyvin ja vastasi täysin viikkoja joten ei kai syytä huoleen? Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta aikaisimmissa raskauksissa..?

Nyt esikoinen roikkuu lahkeessa sen verran usein, että pakko lopettaa.. Päivät on välillä aika tuskaa kun pikkuherralla (11 kk) tulee joko hampaita, flunssa vaivaa, on eroahdistusta tai sitten on muuten vaan uhmaa, että kiukuttaa noin puolen tunnin välein.. nyt todella tarvitaan sitä kuuluisaa äitiyden tuomaa kärsivällisyyttä!!!! Vai onko se myytti vain..? :)

MiljaMaaria 25 + 2

Vierailija
18/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun nyt poistumaan kesäkerttujen taustalta. Meille ei tule kesävauvaa, tuli pieni enkelipoika. :´´(

Ansu rv0

Vierailija
19/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä tapahtui? Aika pitkällä varmaan oli jo raskausviikoissa? (mulla on myös kaksi muuttanut taivaaseen vähän ennen puoltaväliä.) Koita jaksaa, ajan kanssa suru ei ole enää niin kipeä, vaan muuttuu kauniiksi muistoiksi! Ei varmaan lohduta nyt, mutta joskus on valoa vielä näkyvissä...

-MM76- Oon synnyttänyt yhden perätilassa. Kuvaavat tietenkin etukäteen kun laskettu aika lähenee. Mulla yritettiin kääntämistä, mut ei tuottanut tulosta, eikä kai yleensä tuotakaan. Mulle ´valehdeltiin´, että kyllä se siinä tulee kuin pääedelläkin, mut kyl ponnistusvaiheessa tuntui muulta... Mut eipä menny kuin 7minuuttia, kun sattu niin, että oli pakko saada se äkkiä pois... :-) Älä säikähdä tuota... Mieluummin synnytän vaikka perätilalapsen kuitenkin kuin menen leikkaukseen, eihän se oo kuin se ponnistusvaihe erilainen, eikä asentoa saa valita, kun ottavat lapsen pöydälle (selällään siis) kieputtaen jotenkin jänskästi. Repesin kuitenkin vähemmän kuin esikoisesta tuolloin! (leikkasivat kyllä välilihan, mut parantu ihan ok, varsinkin kun aloitti seksin hetimmiten - gyne sanoikin jälkkärissä, et edesauttaa paikkojen vertymistä ja paranemista, kun aloittelee mahd. pian).

Marieela ja muut koruinfoa antaneet kohtalotoverit, hyvä että edes jotain tietoa löytyy. Tuo viikon yritys tulehduksessa hoitaa korun kanssa ja jos ei auta pois - vinkki kuulosti järkevältä.

Voi mua, kun taas asun vähän väliä täällä koneella. Selkäkin jo kipee. Nyt taas poistun. :-)

Summersnow rv24+4

Vierailija
20/22 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansu73: Osanottoni ja ISO VOIMAHALI! Ikävää, että näin piti käydä :(

2 päivää pitäis vielä kitkuttaa töissä ja sitten pääsis vähäksi aikaa lomalle. Neiti 4 vee on lomaillu tän viikon jo iskän kanssa ja siit on tullu ihan isin tyttö. Aikoo olla äitin tyttö vasta kun äidillä alkaa loma.... No saanpahan istua rauhassa koneella työpäivän jälkeen:) Kiva Kiva, palkkapäivä, mutta eipä ole rahat tullu vielä tilille. Pomo (=palkanlaskija) on lomalla koko viikon. Tarvii varmaan huomenna soittaa sille, että etsii jostain pankin ja käy laittaan rahaa, jos meinaa että tuun takas töihin loman jälkeen... Kiva lähtee ite lomalle, jos tili näyttää tyhjää. Eipä oo ennen tällasta sattunu.

Mikki on taas vaihteeks kääntyny kolkuttelemaan tuonne alapäähän ja ei tunnu kivalta, varsinkaan kun alkaa potkuissa olla jo ihan reippaasti voimaa. Toisaalta, jos pysyskin noin päin niin sais sen sektionkin varmaan helpommalla... Tietääkö kukaan voiko nuo kohdunsuulle jatkuvasti osuvat potkut jotenkin pehmentää tai avata paikkoja? Ikäviltä ne ainakin tuntuu...

Muutaman viimepäivän pinon oon käyny lukemassa, mutta enpä nyt sitten enää muista mistä ootte jutelleet. Minkäs teet kun on sama pää kesät talvet;)

Taidan mennä tekeen itelleni trio-jätskiannoksen ja keskittyä seuraavaksi herkutteluun! Slurps!

Quest ja Mikki 24+4