Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS

1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi

8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS

11.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks

15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------------------------------------ulkomaa

17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?

19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen---------K-SKS

21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
2/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas vähäsen parempi olo, paitsi että selkä jumissa kun nukkunut oudossa asennossa, tätä tulee kyllä jatkumaan koko raskauden ajan...

Eilen tuli sellanen pahoinvointi aalto, kauheeta en pystynyt liikkumaan mihinkään makasin vaan sohvalla....onneks piikumies nukku ja isompi oli kaverin kanssa ulkona:)

Jännät ajat on nyt edessä ku ystävällä la 20.8 ja oli eilen käynyt lekurissa niin olivat sanoneet että kohdunkaula hävinnyt ja kuulema vähäsen auki, sanoinkin että se sit syn nyttää 08.08.08. Se olisi aikas hienoa...

Nyt aamupalan kimppuun ettei äippä jää ilman

Lootuskukkanen ja FrankAada rv16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on palailtu reissusta kotiin ja loma alkaa olla lopuillaan. Jos nyt ehtii vähän enempi kirjoittelemaankin :-)

Tervetuloa uusille joukkoon! Niin ne viikot vaan vierii, että osalla jo rakenneultrakin käytynä.

Liikkeet tuntuu mulla pieninä hentoina kutituksina vielä, tässä vaiheessa se on vielä kivaa ;-) sitten 20 viikon päästä se jo sattuu...

Mulla on vähän ehkä enemmän poikaolo nyt. Rakenneultra on vasta syyskuun puolivälissä, jos silloin saa sukupuolen selville niin ajateltiin tällä kertaa kysyä se. Aikaisemmin ei ole halutukaan tietää etukäteen.

Liikunnasta on ollut puhetta, mä olen normaalisti aika aktiivinen liikkuja. Nyt jumpat on jo täytynyt jättää ja juoksut vaihtaa sauvakävelyyn. Pyöräily on se, mitä voin tehdä ihan loppuun asti. Mutta eipä sitä paljon tammikuussa pyöräillä ;-) Täytyy ehkä sitten siirtyä kuntopyörään. Vatsalihaksia olen jonkun verran tehnyt, niitä syviä lihaksia. Ja selkälihaksia. Venytellä täytyy joka ilta tai pakarat jumiutuu. Iskias-vaiva on jo nyt alkanut. Se on jostain syystä tullut joka raskaudessa, vain hieronta ja venyttely auttaa siihen. Liitoksia jonkun verran jomottelee. Kyllä nää kaikki "harmit" tulee vaan kerta kerralta aikaisemmin.

Lapsille on siis kerrottu tulevasta vauvasta, olivat iloisia. Esikoinen on nyt viime päivinä kyllä sanonut, että ei olisi halunnut meille enää vauvaa. Nämä liittyvät aina sellaiseen hetkeen, kun häntä joku asia harmittaa tai on surullinen. Joten en usko että taustalla on sen kummempaa. Normaalitilassa odottelee kovasti vauvaa ja kyselee kaikenlaista. Kakkonen on jo jakamassa kaikki vanhat tarvikkeet, potat, syöttötuolit, vaatteet ja jopa pyöränsä vauvalle :-) Hänelle täytyy aina muistutella, että jospa odotetaan ihan rauhassa että vauva kasvaa ja syntyy ensin...

Mutta eipä sen kummempia, mukavaa loppuviikkoa!

T. Jaffa rv 14+5

Vierailija
4/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain! Vieläkö mahtuu mukaan? Mie oon 27-vuotias äitsykkä Keski-Suomesta. Meillä on yksi lapsi, 8,5kk ikäinen poika. Ja toinen siis tulossa tammikuussa. Aika pieni ikäero tulee, tiedän. :)

Oon muutaman kerran lueskellut teidän pinoa, mutta en ihan hirveästi ole ehtinyt; tuo esikoinen tarttee aina välillä vähän seuraa. :) Jospa sitä kuitenkin välistä ehtisi kirjoittelemaankin. Ainakin esikoista odottaessa oli tosi kiva lukea ja kirjoitella kuulumisia ja vertailla kokemuksia odotuksesta.

Tuota listaa varten tiedot siis ovat nämä:

LA 23.1.09, nick Ama-riia, ikä 27v, toinen tulossa, synnytyspaikka K-SKS

Nyt pitää taas mennä... Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

-Ama-riia rv 15+6 (?)

Vierailija
5/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti pinoudun ennenkuin lähdetään esikoisen kanssa viemään auto huoltoon ja sitten tarkoituksena käydä Särkänniemessä eläimiä katsomassa.. saas nähdä vaan kuinka poika jo väsyy tuossa matkalla, heräs tänään ihmeen aikasin.

Tilasin eilen sen bola-korun ja nyt odotellaan, että tulee, jotta saan sitä sitten ruveta käyttämään tuossa vatsan päällä :) Ehkä en ihan heti aloita käyttään, kun tää vatsa nyt edes hiukan kasvais ja ois enemmän semmonen vauvamasu kuin pelkkä lihoneelta näyttävä pötsi =D

Tuosta rakenneultrasta, että kysytäänkö sukupuolta.. En siis osaa päättää, toisaalta tekis mieli kysyä, toisaalta ei, että ois sitten yllätys synnytykseen asti. No päätin sitten niin, että mies saa sen päättää kysytäänkö ja mies oli sitä mieltä, että EI, joten ei siis kysytä.. kunhan ne ei möläyttäis mitä haarovälissä näkyy.. joillekin kavereille on käynyt niin vaikka ei ois halunnut tietää :/

Mukavaa viikonjatkoa myös täältä!

Emmuli rv 15+1

Vierailija
6/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkakeskusteluun.... :) niin onhan se mansikka tosiaan noissa vanhemmissa listoissa kiellettyjen listalla alle 1-vuotialta. Katsoin sitte vähä uudempaa listaa niin sieltä se puuttui. Mut minun toiveeni on imettää täysin puolivuotiaaksi saakka ja vasta sitten soseita yms. Että ei ole tarkoituskaan antaa makumaistiaisia vielä talvella. :) (Olen itse vähän allerginen mansikalle, niin en edes itse sitä kovin syö niin en usko että meidän lapsikaan saa sitä kovin usein sitten isompanakaan. Rahkassa ja kiisselissä menee, niin siksi niitä pakastelinkin)

Koko ajanhan ne aikaistuu ne "suositukset" maistatuksille...nyt luki, että 3-4kk saa alkaa antaa soseita jos ei ole äidinmaidolla. Jokaisella omat tavat ja toiveet, mut itse toivon, ettei tarvis noin aikaisin alkaa antamaan varsinkaan mitään teollisesti tuotettua. Haluaisin, että piltit sun muut ois meillä vain hätävara ja reissuruokaa, mut saa nähdä. Nyt on niin paljon tavoitteita, joista varmasti joistain luopuu. :) Hyviä lapsia varmasti kasvaa piltilläkin. :)

Paniikki meinannu iskee ku lukenu jotain kasvatusoppaita ku niissäkin on niin tuhat ja sata asiaa mitä voi tehdä "muka" väärin ja lapsen henkinen kehitys vääristyy. Maalaisjärjellä varmaan pärjää pitemmälle, ku yhdelläkään oppaalla. :D

Emmulille...Bola-korun tahdon minäkin hankkia ja en usko, että vauva siihen nyt kiinni jää. Siis sillai, että synnyttyä pitäis koko ajan olla mukana. Mut ois se silti kiva huomata jos vauva tunnistaisi äänen synnyttyäänkin. Ja ajattelin myös jonkun lorun ja laulun opettaa vauvalle jo mahan läpi. :) Mut ei ihan vielä varmaan kannata alkaa laulella mahalle....eikös se yli 20 viikkoisena ala kuulemaan kunnolla mahan läpi äänet. Tsemppiä tulehduksesta paranemiseen muuten Emmulille!

Ja kantoliinasta joku puhui myös, niin se on kans kyllä meillä hankittavien listalla. Ja ehkä lisäksi kantoreppu ku miehen on varmaan kivempi kanniskella siinä kuin liinassa. En ainakaan osaa kuvitella mitään liinaa mieheni ympärille. :D Saahan noihin vauvajuttuihin uppoamaan rahaa jos niin haluaa, mut onneksi nykyään saa niin paljon netistä ja saa myytyä kaiken vaikka helposti netissä.

Tietääkö kukaan nettisivustoa missä ois kivoja äitiysvaatteita? siis muukin kuin henkkamaukka. :)

No niin...eiköhän siinä ole romaania tältä kertaa. Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Amelie ja Martti rv 17+2

Vierailija
7/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mua jäi vaivaan se ku siis tarkoitin että sitten syksyllä/talvella makuannoksia vauvalle, ku on yksi kesä jo välissä ollut. :) siis edellisessä pinossa. ku meidän muksuthan on puolivuotiaita kesällä... Mut siihen on vielä niiiiin kauan aikaa. Päivä kerrallaan. :)

Vierailija
8/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon nettipimennys jatkuu, vihdoin pääsi lainakoneelle käymään:)

No ensi viikolla töihin ja sit pääsee taas netin ääreen...

Liikkeet olen tuntenut minäkin nyt pari päivää, sellaisia hentoja kosketuksia. Muuten olo loistava ja masukin on vähän alkanut näkyä ainakin itselle, vielä ei kukaan ole tullut ulkomuodon perusteella onnitelemaan :)

Kuntoilusta: juoksulenkit on meikäläiselläkin vaihtunut harvoihin kävelylenkkeihin...pitää oikein alkaa tsemppaamaan...!

Dazka 16+3

Vierailija
9/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään erityistä ei kuulu, kunhan kirjoittelen aikani kuluksi. Päivät menevät hurjan nopeasti ja tuntuu ihan uskomattomalta, että ihan piakkoin mullakin alkavat työt. Onneksi minun ei tarvitse mennä töihin niinä aamuina kun vien lapset hoitoon kuin vasta kymmeneksi kun ollaan niin nautittu näistä kiireettömistä aamuista. Sekin helpottaa tilannetta, ettei noita "kuskattavia" ole enää kuin kaksi kun kakkonenkin aloittaa koulun ja kulkee koulumatkat omineen/ykkösen kanssa yhdessä.

Mulla on ollut ihan vetämätön olo tänään. Ruoka ei ole oikein maittanut, mutta janottanut on sitten senkin puolesta. Tulee vähän mieleen alkuraskauden karsea "kestokrapulaolo". Toivottavasti tämä on vain jotain ohimenevää, sillä en todellakaan tahtoisi enää palata takaisin tuohon alkuraskauden olotilaan.

Tunsin muuten eilen niitä samoja pieniä hipaisuja kuin edellisenäkin iltana, joten uskottava kai se on että liikkeitä ne olivat. Ihan mukavaa kun saa vihdoinkin konkreettista todistetta siitä, että jotain eloa sieltä vatsasta löytyy:). Seuraavaksi odottelen sitten, että liikkeet vahvistuvat niin että näkyvät/tuntuvat jo vatsan päältäkin, niin että mies ja lapsetkin pääsevät nauttimaan niistä.

Täytyy vissiin lähteä keittämään kupponen kahvia kun aamulla sekin jäi juomatta.

Kaikille mukavaa päivää!

t: KainoElvi ja kaveri rv 14+6

Vierailija
10/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisiko joku siihen listaan minun la:ksi 13.1. Taisi viimeiseen viestiin hukkua kaiken muun asian joukkoon.

Mukavaa, kun uutinen leviää täällä töissä nyt ihan omalla painollaan, onnitteluja satelee sieltä täältä :) Ei tarvi enää nähdä vaivaa kertomisen eteen.

Mutta nyt lähden kotiin (jossa ei ole edelleenkään nettiä, en tiedä onko enempi hyvä vai huono). Illalla tulee vieraita, joilla 1 kk vanha vauva, kivaa!

Puh + Manne

11/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään tutustumassa lasten hoitopaikkaan, jossa ovat siis ensi viikon. Sitten vaihtuu taas toiseen paikkaan, kun vakihoitaja on pitkällä sairaslomalla... Ihan hyvältä vaikutti tämä ryhmis, ajattelin kyllä että tässä oikein "ammattikasvattajia" kun täti tuumasi pihalla, että tuossa meidän nuorimmaisessa näyttäisi olevan enemmän vahdittavaa kuin niissä kuudessa muussa, jotka paikalla olivat tänään, yhteensä... no, miksei se näin olekin...

Sai kyllä miettimään, että millaisiahan aamuja on tulossa, kun tänään sitten viime tipassa vielä oksensin vessassa, kiitos nopeutetun aamurytmin :S Toivottavasti ei varsin joka aamu tarvisi sillä aloittaa päivää.

Mulla seuraava "etappi" jota odotan, on se hetki kun saa laittaa äitiysavustushakemukset matkaan! Sain ystävältäni, joka synnytti vajaa kuukausi sitten kaksoset, äitiyspakkausten kestovaipat ja totesin, että ainakin jossain kohdassa laatu on parantunut :) 1 kuori + 4 sisävaippaa /pakkaus, aika hyvin minusta. Tosin voisivat olla vaikka S-kokoa, kun tuo newborn käy äkkiä pieneksi.

Jess, huomenna on sitten kesän ensimmäinen palkkapäivä (= eka työttömyysraha viimein kolahtaa tilille). On sitä odotettukin... huomenna kun alkavat jo työtkin. Aion käydä ostamassa uudet rintsikat sen kunniaksi!

Mahaan ei kai mitään kummempaa kuulu. Ummetus kiusaa, mutta lähti ainakin tällä kertaa vielä sillä kun söin illalla viimeksi pussillisen luumuja (3vrk ed. kakasta joten alkoi jo haitata).

Nyt on edessä ilta yksin lasten kanssa, näyttää vielä siltä että sateeksi kääntyy joten saa nähdä onko suunnittelemamme pyöräretki tuhoon tuomittu. Toivottavasti ei, sillä muuten tulen kyllä hulluksi täällä neljän seinän sisällä!

eikkuli ja maha 15+6 (äitipolilla muuten noudattivat näitä viikkoja...)

Vierailija
12/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään esikoisen kanssa mun työpaikalla kertomassa lähiesimiehelle uutiset, itse asiassa mun ei tarvinnut kertoa kun neiti räpätäti sen hihkaisi ennen kuin oltiin kunnolla huoneessa sisällä:-) Onnitteluja sateli, tää on kivaa aikaa kun maha on vielä pieni ja söpö, ja saa tätä positiivista huomiota. Kohta se on sit enempi luokkaa "herranjestas miltä sä näytät":-o

Heh, puhkarhu, ihana teidän "pikkusiskolle" annettu työnimi! Meidän esikoinen ehdottelee vauvan nimeksi kaikkia lähipiirin vauvojen nimiä. On kai se vaikea tajuta, että täältä tulee nyt ihan uusi ihminen, jolle pitää keksiä ihan oma nimi.

Mullakin on pahoinvointia palaillut viime päivinä vähän, ja tänään esim. nousin viideltä vetämään kaksi isoa kinkku-juusto-voikkaria ja kupillisen vispipuuroa ennen kuin sain uudelleen unen päästä kiinni. Nälkä oli vaan niin kova. Mulle on turha tulla selittämään että energian tarve kasvaa vasta ihan loppuraskaudessa ja silloinkin vaan yhden voileivän verran vuorokaudessa, kuten ne ainakin viimeksi neuvolassa yritti. Jos näin on, niin mikä kumma mut ajaa ylös keskellä yötä syömään? Onneksi pahoinvointi on nyt sitä luokkaa, että sen saa syömällä kuriin.

Meillä myös tuo kantoliina on ollut ihan korvaamaton kaveri, nyt se on just lainassa mutta aion pitää huolen että se tulee takaisin niin että voin ottaa sen jo sairaalaan mukaan. On meillä kantoreppukin vanhastaan, mutta sitä ei voi käyttää ennen kuin joskus myöhemmin, 4-5-kuisena. Rintareput on sit asia erikseen, mutta niitä meille neuvottiin olemaan käyttämättä kokonaan, kun esikoisella oli vähän lonkkahäikkää ja rintareppu saattaa aiheuttaa vielä lisää, niissä asennot on huonoja selälle ja lonkille (siis ainakin BabyBjörnit sun muut). Kyllä meillä mieskin patsasteli kantoliinan kanssa erityisesti kotona, mulla oli sellainen harrastus, josta en halunnut luopua, ja mies kyllä opetteli sidonnat huolellisesti kun se oli ainoa keino saada lapsi hiljaiseksi ja nukahtamaan tyytyväisenä sillä aikaa kun äiti oli poissa (kieltäytyi pullosta yhdessä vaiheessa). Niitähän on myös sellaisia näppärämpiä lyhyitä liinoja, jotka ehkä miehiä miellyttäisivät paremmin. Tai ostaa jonkun tumman ja painattaa siihen lempilätkäjoukkueen logon tms.:-) Meillä olis uponnut...

Noista soseista. Mä laitoin esikoiselle kaikki soseet itse alkuun. Nyt ehdottomasti yritän jotain sekoitusta omista ja kaupan soseista. Tulos oli nimittäin melko kaksipiippuinen juttu: Totuttuaan omatekoisiin soseisin neiti ei koskenutkaan kaupan mössöihin ja yökkäsi ne ulos jos niitä joskus tarjoili. Ja voi luoja että yritin totuttaa! Oltiin vähän alle vuoden ikäisenä lähdössä kahdeksi ja puoleksi viikoksi autoreissulle Keski-Eurooppaan, ja siellä olis kyllä ollut tosi kätevää, jos purkkisoseet olis kelvanneet kun ihan normaalisuolaista ravintolaruokaa ei kuitenkaan oikein voinut antaa eikä itsellä ollut perunankeittovehkeitä eikä jääkaappia matkassa. Mutta ei. Toisaalta parempi näin päin, mutta olishan se ollut hirmu kiva jos olis syönyt molempia. Nyt meillä kyllä on lapsi, jolle kelpaa melkein kaikki raa'asta sipulista lähtien - paitsi edelleenkään ei purkkiruoka. Enää ei ole kokeiltukaan, se on jo niin iso ettei tietenkään tarvetta.

Nyt ostoslistaa laatimaan, iloista viikonlopun odotusta kaikille, ja uusille tervetuloa!

Vierailija
13/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse miettinyt myös tota kantoliinaa, mutta en oikein tiä onko se mun juttuni. Jotenkin tuntuu, ettei se muka olis kätevä. Täytyy vaikka katsoa jos sais lainata joltakin ja kokeilla. Mulla on alkanut jo maha kasvaa. Alkaakin tuntua, että osa housuista on nyt jo liian pieniä. Mieitnkin pitääkö kohta lähteä housu kaupoille. Liikunnassa olen jättänyt juoksemisen ja ratsastamisen pois. Olen tyytynyt vain koiran kanssa lenkkeileen päivittäin. Liikkeitä on ole vielä tuntenut, joten odotan niiden tuntemista:) Nukkuminen on nykyään katkonaista kun kääntäessä vihlasee, myöskään venetyllä ei äkkinäisesti kannata. Inhottavia noi kohdunkasvukivut. Toivottavasti eivät tästä enää pahene.

Vierailija
14/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä mielenkiinnosta tänään, että käyttäisikö se kantoliinaa jos hankkisin sellaisen ja kyllä kuulemma käyttäisi, joten siihen meinnaan nyt sitten sijoittaa. Olen katsellut netistä vähän eri malleja ja todennäköisesti ostan hug-a-bub merkkisen (meniköhän se nimi nyt noin?) . Kertokaas te kokeneemmat onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä (plussat/miinukset)?

Vaatteista: omat farkut menevät vielä just ja just kiinni ,mutta jotenkin ärsyttää kun vatsa jää nykyisin silleen ärsyttävästi "röllöttämään" vyötärön päälle (korostaen sitä vaikutelmaa, että on tullut muutama kesäkilo hankittua). Taidan kokeilla vielä virittää nappiin jonkin kuminauhaviritelmän josko sen avulla vielä pärjäisi hetken aikaa. Olen vain niin täysin farkkuihminen enkä viitsisi ihan tolkuttoman monia äitiysfarkkuja hankkia, että siksi yritän pärjätä noilla normifarkuilla vielä muutaman viikon.

Olokin kohentunut kun kävin tekemässä pienen lenkin ja sain lämpimän ruoan syötyä, joten eiköhän tämä tästä.

Terkuin KainoElvi ja kaveri rv 14+6

15/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hug-a-bub -kantoliina ja on ollut hyvä! Ostin esikoista odottaessani ja maksoi opiskelijabudjetilla painonsa kultaa, mutta tuli käyttöönkin. Ostin myöhemmin myös toisen pitkän liinan, joka on paksumpi ja leveämpi (en nyt muista nimeä mutta babyidean maahantuoma sekin) mutta jotenkin tuo huggis oli keveämpi ja kätevämpi siinä vaiheessa kun ylipäätään jaksoin vauvaa kannella, paksussa liinassa tulee niin turkasen kuumakin... Tokalle ostin rengasliinan, joka on lojunut käyttämättömänä koska en ikinä oppinut sitä käyttämään ja jostain tosi hyvästä alennuksesta tuli hankittua myös ergo-kantoreppu, joka sekin on ollut tosi vähällä käytöllä...

Liinan kanssa sitominen on opeteltava tekemään ja myös opittava tekemään siitä sopivan tukeva. Ja tietysti vauvan laitto on ainakin alussa oma hommansa. Aluksi näitä joutuu kieltämättä harjoittelemaan, mutta aika nopeasti se alkaa sujua jouhevasti kun ei luovuta. Liinan saa taas mukavan pieneen tilaan, mm. siinä huggiksessa on se oma taskunsa, johon liinan saa käärittyä ettei tarvitse mitään muita pussukoita. Ja liinan voi solmia valmiiksi vaikka takin alle. Toisaalta imetys voi olla hieman hankalaa ainakin ellei käytä imetyspaitaa, kun paita pitäisi saada nostettua alta pois. Täytyy ottaa huomioon myös sekin, että toiset vauvat viihtyvät liinassa toisia paremmin, tämä on huomattu meilläkin sisarusten välillä eroksi (jotkut eivät tosin näytä viihtyvän missään). Muistaakseni sillon v.2004 huggis oli fysioterapeuttien suosittelema kantokonsti joka oli äidin selälle parhaiten tukeva vaihtoehto.

Sanoisin, että ihan hyvään valintaan päädyt jos huggiksen hankit! Siinä tulee mukana opasvideokin, tosin paras keino on käyttää apuna jotakuta joka osaa sidonnat, niin että pääsee kokeilemaan.

No, tämä on minun kokemukseni, toisilla voi olla toisenlaisia. Kantorepuista ei hirveästi ole kokemusta, esikoista kuljetettiin ergossa muutama kerta mutta koin sen liinaa hankalammaksi.

t. eikkuli (pian 16rv :)

Vierailija
16/40 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin mielestani eiliseenkin pinoon viestin, mutta se taisi havita jonnekin cyber-avaruuteen. No kuitenkin, kiva etta viela mahtuu joukkoon ja kiitos lisayksest tuonne listaan - lisatietoja ika on 32vee ja toinen on tulossa.

Mina en ole enaa viikkoihin mahtunut omiin housuihin, ekassakin raskaudessa maha pullahti tosi akkia ja nyt tuntuu etta tuli viela nopeammin, piti ullakolta kaivaa aitiysvaatteita ja parit housut olis viela tulossa takaisin lainasta - toivottavasti pian ellei kesa viela tanne palaa ja paase mekkoja ja hameita kayttamaan.

Oksentelin taas pitkin paivaa toissa mutta pysyin loppuun asti toissa - ne on jo tottuneet siihen etta mina usein lahden puolilta paivin kotiin ja sitten soittaa peraan etta varmasti paasin autolla kotiin asti, mun pomo on ihanan huolehtivainen :-)

Minakin olen harkinnut kantoliinaa, ekan kanssa sita ei ollut mutta kantoreppua kaytettiin ahkerasti vahan isompana kun siihen sai ruveta laittamaan. Nyt tuntuu etta olisi kiva pitaa kadet vapaana etta pystyis esikoisen kanssa puuhastelemaan - hanen ollessa vauva oli aikaa istua sohvalla neiti sylissa vaikka koko paiva. Oppiiko sita liinaa helposti kayttamaan?

terkuin Charlie rv 17

Vierailija
17/40 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen heräsi klo. 07.00 kun näki pahaa unta ja enhän minä tietenkään saanut enää unenpäästä uudelleen kiinni sen jälkeen. No nyt on pyörimässä toinen koneellinen pyykkiä, ruoka on uunissa, olen viikannut ison pinon puhtaita vaatteita komeroon ja järjestellyt paikat kuntoon sekä siivonnut vessan joten eipähän ole tämäkään aamu-/sadepäivä mennyt ihan hukkaan.

Lapset ovat kyllä kiukkuisia kuin ampiaiset ja leikit ei meinaa millään luistaa. Taidan laittaakin ne sadetamineissa vähäksi aikaa ulos purkamaan energiaansa ja josko ne tunteetkin siitä viilenesivät.

Eikkuli kiitos vinkeistä. Päädyn sitten tohon hug-a-bub-liinaan. Ajattelin, että ostan sen sen 4d-ultran jälkeen kun jotenkin pidän sitä tällä hetkellä sellaisena etappina jonka jälkeen uskaltaudun sitten ryhtyä tekemään hankintoja vauvalle. Ja jos ultrassa selviää vielä sukupuolikin, niin saa sitten valkata liinan värinkin sen mukaan jos haluaa.

Toinen "uusi" hankinta jonka meinaan tehdä on sellainen lämpöpussi jonka voi virittää turvakaukaloon tai sitten käyttää vaunuissa makuupussina. Meillä tulee jonkinvarran noita pieniä, autolla tehtyjä reissuja (mm. lasten kuskauksia harrastuksiin/kerhoihin) ja niissä tilanteissa toi pussi tuntuisi olevan aika kätevä. Siitäkin kuulisin mielelläni suositteluja,ettei tule tilattua ihan sikaa säkissä.

Tänään paukkuu taas viikot (jee), vaikka vähäisiltähän noi mun viikot näyttävät verrattuna teihin joilla on l.a ihan alkukuusta. Rakenneultrakin on vasta reilun kuukauden päästä ja en edelleenkään ymmärrä miksi se on tällä kertaa vasta viikolla 20+ 6 kun aina aikaisemmin se on tehty viikkojen 18-19 välissä. Huomaatteko, että odottavan aika on tosiaan pitkä jo tässä vaiheessa, huoh.. mitähän se on sitten kun lähestytään sitä tammikuun loppua:).

Nyt jatkamaan hommia kun sadekkin ulkona näytää vaan kiihtyvän.

Kaikille mukavaa viikonlopun alkua!

t: KainoElvi ja kaveri rv 15+0

Vierailija
18/40 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS

1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS

6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi

8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?

15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.Charlie-------------32 v------toinen-----------ulkomaa

17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?

19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?

19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?

20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen---------K-SKS

21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS

22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS

25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.

19/40 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.Anni09--------------31v-------eka-------------?

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. marie1981-------26v-------eka-------------HUS

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

Vierailija
20/40 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitte innostumaan mutkin Huggiksesta, täytyypä laittaa ostoslistalle. Mitään en ole vielä hankkinut, odottelen sitä 20 viikon ultraa, joka mullakin, ihan kuten KainoElvillä, on yllättävän myöhään: omien laskujen mukaan 21+1, neuvolan viikkojen 20+6. Mietin jo, että pitäisikö soittaa ja kysyä ettei kätilölle tullut aikaa varatessa laskuvirhe... Tuo mun listassa oleva laskettu aika on neuvolan, oma olisi siis 27.1., ja ekan ultran mukainen 28.1. Esikko viihtyi vatsassa viikoille 41+6, joten en tuohon päivämäärään ajatellut tällä kertaa hirveästi tuijottaa.

Meilläkin esikko täyttää 10 tänä syksynä, täällä oli puhetta siitä miten juhlistaa "pyöreitä vuosia". Mulla ei ole vielä mitään suunnitelmia, pitää kaavailla jotain lähempänä marraskuuta. Saa nähdä haluaako sankari edes mitään erikoista.

Minullakin on tällä viikolla tuntunut muurahaisia masussa, kaipa ne liikkeitä ovat. on niin kauan tuosta edellisestä raskaudesta, etten muista mitä ekat liikkeet tuntuvat. Muutenkin ihan kuin ensimmäistä odottaisi. :-) Tämä viikko on ollut mulla kaikin puolin aiempia parempi, ei enää kammottavia väsymyskohtauksia eikä sitä kestokrapulaa, josta muutkin ovat maininneet ja muutenkin on tuntunut ihan kuin ilman raskautta. Toivottavasti tämä tilanne säilyy *koputtaa puuta*.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua,

Curious 15+3