Millä peittää näkymä naapurin parvekkeelle?
Minun ja naapureiden parvekkeiden välissä on siis aidat, joiden raosta näkee naapuriin. Haluan kuitenkin peittää tämän näkymän, ja kysyisinkin vinkkejä tähän. Itse ajattelin ensin bambukaihtimia, mutta etenkin valkoisia on vaikea löytää (aita on valkoinen) ja ne on melko hintaviakin opiskelijalle. Kaksi kappaletta kun pitäisi sitten ostaa.
Miten itse olet ratkaissut vastaavan ongelman?
Kommentit (21)
Pitäis vetää hirteen kaikki, jotka rakentaa paskaa ja asuttavat viattomia ihmisiä niissä paskaläjissään.
HEL-NYC kirjoitti:
Omituiset parvekkeet... Mutta esim, kaunis kangas voisi olla kiva ratkaisu? Tai vaikka elefanttiheinä?
Pitipä oikein googlettaa tuo elefanttiheinä. Kangas voisi olla ratkaisu. Sen pitäisi olla tekokuitua jotta kestäisi säävaihteluita jotenkuten. Kiitos :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäis vetää hirteen kaikki, jotka rakentaa paskaa ja asuttavat viattomia ihmisiä niissä paskaläjissään.
:D Kämppä on kyllä muuten tosi kiva, mutta aidan suunnittelussa ei olla kyllä järkeä käytetty :o
Vierailija kirjoitti:
Viritä siihen joku säänkestävä kangas. Vaikka suihkuverhosta.
Niin, tuo taitaa olla fiksuin ja halvin ratkaisu, vaikkaa esteetikkona hieman kirveleekin :/
ap
Lakana kuivumaan ikuisesti. Tälle ei voi kukaan mitään. Seuraava vaihe on nimittäin, että joku valittaa vääristä parvekesisustuksista.
Reikäinen aita on rasittava, kun naapuri tirkistelee usein. Kannatan valkoista suihkuverhoa.
Valkoinen aika tiivis harso kauniisti aseteltuna on nätti voi lisätä muratin tms
Täytyy ihmetellä, mikä pyörii suunnittelijoiden päässä, kun tälläisiä parvekkeita rakennetaan? Täällä lähistöllä on vuokratalo, jossa lasitetut parvekkeet ovat maantasalla ja edestä kulkee vilkas kävely/pyörätie. Ei omaa rauhaa ollenkaan. Lasien ollessa auki helteellä, kuka tahansa voi hypätä sisälle. Parvekkeille on sitten suojiksi viritelty kaikenmaailman verhosysteemejä. Näky on kamala. Siellä verhojen takana asukkaat yrittävät nauttia kesästä.
Jos aita on valkoinen, niin kankaan kannattaa myös olla valkoinen. Parvekettahan ei juurikaan saisi sisustaa, koska julkisivu on tietyn mukainen. Tosin tuskin tuosta kukaan valittaa.
Kaunis ratkaisu kirjoitti:
Valkoinen aika tiivis harso kauniisti aseteltuna on nätti voi lisätä muratin tms
Tää idea on kiva. Mistähän tuollaista harsoa voisi saada?
ap.
Ikeassa myydään valkoisia kauniita kankaita edullisesti. Myös valkoisia suihkuverhoja, jotka eivät ole paksuja "tönkköjä".
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä, mikä pyörii suunnittelijoiden päässä, kun tälläisiä parvekkeita rakennetaan? Täällä lähistöllä on vuokratalo, jossa lasitetut parvekkeet ovat maantasalla ja edestä kulkee vilkas kävely/pyörätie. Ei omaa rauhaa ollenkaan. Lasien ollessa auki helteellä, kuka tahansa voi hypätä sisälle. Parvekkeille on sitten suojiksi viritelty kaikenmaailman verhosysteemejä. Näky on kamala. Siellä verhojen takana asukkaat yrittävät nauttia kesästä.
Kaikille parveke wi ole erityisen tärkeä. Omaanikin pidän lähinnä varastona.
Clas Ohlsonilla myydään ikkunaan kiinnitettäviä tarroja (pakkaus muistuttaa leivinpaperirullaa) jotka muuttaa sen ikkunan "huurretuksi" niin ettei näy läpi. Se on vähän kuin tapettirulla. Laitoin itse keittiön ikkunaan, koska siitä näkyi kadulle. Paras päätös ikinä, ja valokin pääsee läpi! Niitä on tasaisia ja kuviollisia olemassa. Vähän se muovi haisi kiinnitettäessä, joten kannattaa laittaa ulompaan ikkunaan.
Meillä on verhot. Häiritsee kun vastapään naapurilla on aina sälekaihtimet auki ja on usein myös kotonaan
Voisiko myös siihen parvekkeeseen virittää jonkun köynnöskasvin kasvamaan ylös jonkinlaista sälettä pitkin, peittäisi ainakin osan ja tarjoaisi hieman auringon- sekä katseensuojaa kesäksi.
http://puutarha.net/keskustelut/2214939/humala_humulus_lupulus?PageInde…
Jostain syystä en osaa hahmottaa millaisista parvekkeista tässä on kyse. Onko teidän parveke siis aidattu miten? Ja onko parvekkeet vierivieressä?
Minä sain käsityksen, että on yksi pitkä parveke, ja asuntojen välillä on kiinteä "sermi", jonka ympärillä on joka puolella raot.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain käsityksen, että on yksi pitkä parveke, ja asuntojen välillä on kiinteä "sermi", jonka ympärillä on joka puolella raot.
Juuri näin. Eli on pitkää pötköä oleva parveke joissa meitä erottaa toisistamme aita, joiden raoista näkyy läpi.
ap
Omituiset parvekkeet... Mutta esim, kaunis kangas voisi olla kiva ratkaisu? Tai vaikka elefanttiheinä?