meidät ollaan laittamassa perhekotiin?
Eli koska vauvalla on pitkäaikainen sairaus niin me joudumme perhekotiin, minä, lapsi ja en tiedä joutuuko mieskin, mutta sossut ei anna meidän olla kotona ainakaan silloin kun isä on töissä. Mitä tämä mahtaa tarkoittaa, kun sossut puhuu että se on vain tukitoimi, otetaanko meiltä lapsi pois?
Kommentit (33)
Jos se on tukitoimi niin saat siellä tukea ja apua lapsen hoitamiseen. Ilmeisesti sun on vaikea yksin hoitaa häntä? Tosi hyvä, kun saatte apua. Ota apu vastaan ja harjoittele hoitamaan lastasi. Nyt saat siihen hyvää tukea jotta voisitte kaikki voida hyvin.
Laitossijoitus on avohuollon tukitoimi. Hienoa, jos löytyy paikka, johon koko perhe voi mennä. Ilmeisesti vauva on vaativahoitoinen ja siksi perhettänne tuetaan näin vahvasti.
Avohuollon tukitoimena toteutettuun sijoitukseen ei ole pakko suostua. Jos et suostu, sossun on mietittävä muita tukitoimia. Jos muuta riittävää tukea ei löydy, voi olla, että vauva sijoitetetaan jonnekin muualle. Mut vaikea sanoa tilanteestanne enempää näillä tiedoilla. Ottaisin avun vastaan, vaikka se tarkoittaisikin laitossijoitusta joksikin aikaa. Ei se ikuisuuksia kestä. Voimia teille!! / sossu
Lapsen ikä? Teidän vanhempien ikä? Oletko itsekin sairas tms jos epäilys ettet lapsen kanssa pärjää miehen työssäoloaikaa? Minkä tyyppinen sairaus lapsella on?
Mulle on ehdotettu tuota. En suostunut koska olisin joutunut lopettamaan työt ja luopumaan kodistani missä asun. Töitä on muutenkin vaikea saada. Ja asuntoa mistä pääsee hyvin julkisilla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ehdotettu tuota. En suostunut koska olisin joutunut lopettamaan työt ja luopumaan kodistani missä asun. Töitä on muutenkin vaikea saada. Ja asuntoa mistä pääsee hyvin julkisilla töihin.
Tätä en kyllä usko. Ei varmasti pakoteta kodista luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkaa hoitoon 100 km tai yli?
Eikai sinne laitokseen muuteta lopullisesti? Onhan se oma kotikin hoidettava. Ja vauva on jatkuvassa tarkkailussa, ja yksin se voi olla vaikea hoitaa kun mies saattaa olla 3-4 päivää työmatkalla. Eikai tosiaan meitä aikuisia ihmisiä voida johonkin sijaisperheeseen pakottaa asumaan loppuiäksi, siinähän katoaa oma elämä täysin, olla nyt vankina jossain joka ei ole tosiaan se oma koti vaan olet jatkuvasti jonkun vahdittavana...
Ja lapsi on alle vuoden ikäinen ja me vanhemmat molemmat päälle 30.
Olisiko miehellä mahdollisuutta pyytää toisenlaisia tehtäviä joksikin aikaa? Mistä muuten tuo lähti liikkeelle, huolestuttiinko neuvolasta jaksamisesta tai jotakin?
Pääasia on että saat apua äitiyteesi ja vauvanhoitoon. Keskity niihin perhekoti ei ole mikään rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä usko. Näin oli espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkaa hoitoon 100 km tai yli?
Niin? Pitää sen asunnon, kyllä se asumistuki siihen silti tulee, koska perhekotiin ei mennä vakituisesti asumaan. Ei ole mikään pakko luopua omasta kodistaan, eikä sitä edes suositella. Perhekodissa ollaan vain se aika, kuin tuntuu tarpeelliselta. Esim kk tai muutama kk, riippuen ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä usko. Näin oli espoossa.
Miksi pakotettiin? Eihän perhekodissa olla aina, minne sitten menet kun se loppuu? Olet kodittomana? Jihuu. Sinä se fiksu olet.
Jos vauva on sairas ja mies paljon pois niin toi on erittäin hyvä ratkaisu. Voisit muuten itse väsyä kovin ja masentua. Sitä tarjotaan nyt teidän parhaaksi. Tällä yritetään juuri ehkäistä niitä huostaanottoja. Että oppisitte itse pärjäämään ja pääsisitte vaikeimman ajan yli. Olet oikein hyvä äiti ja rakastat vauvaasi, se kuuluu tekstistä.
Kannattaa olla ystävällinen ja yhteistyöhaluinen, kun teitä nyt autetaan. Onnea sinulle vauvasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikai sinne laitokseen muuteta lopullisesti? Onhan se oma kotikin hoidettava. Ja vauva on jatkuvassa tarkkailussa, ja yksin se voi olla vaikea hoitaa kun mies saattaa olla 3-4 päivää työmatkalla. Eikai tosiaan meitä aikuisia ihmisiä voida johonkin sijaisperheeseen pakottaa asumaan loppuiäksi, siinähän katoaa oma elämä täysin, olla nyt vankina jossain joka ei ole tosiaan se oma koti vaan olet jatkuvasti jonkun vahdittavana...
Ei tietenkään pakoteta. Se on vain väliaikainen ja kunnille tosi kallis ratkaisu. Mutta huostaanottoa ehkäisevä tukitoimenpide. Ehkä ap:n lapsesta on huolestuttu sen verran, että perhekotiin olisi melkein pakko osallistua jos haluaa lapsen pitää.
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että jos mies on töissä ja äiti hoitaa sairasta lasta kotona yksin (kuten tilanne lapsiperheissä yleensä on, harvalla siellä suku pyörii päivittäin auttamassa), niin tällaisesta seuraa laitosjakso ?
Kuulostaa todella erikoiselta. Kulmillamme on paljon lestadiolaisia ja aika nääntyneiltä nuo äidit näyttävät, mutta kotonaan saavat vielä asustella ,vaikkeivat jaksakaan lapsiaan hoitaa saati paimentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tällä hetkellä edes käy töissä, jos kerran hoidat vauvaa kotona? Ja tuollainen perhekotijakso ei todellakaan tarkoita sitä, että muuttaisitte sinne pysyvästi. Ei niihin sijoiteta aikuisia ihmisiä. Kyse on viikkojen, korkeintaan parin kuukauden jaksosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että jos mies on töissä ja äiti hoitaa sairasta lasta kotona yksin (kuten tilanne lapsiperheissä yleensä on, harvalla siellä suku pyörii päivittäin auttamassa), niin tällaisesta seuraa laitosjakso ?
Kuulostaa todella erikoiselta. Kulmillamme on paljon lestadiolaisia ja aika nääntyneiltä nuo äidit näyttävät, mutta kotonaan saavat vielä asustella ,vaikkeivat jaksakaan lapsiaan hoitaa saati paimentaa.
Mitään ei vielä ole päätetty, mutta tällaista meille on ehdotettu, palaveri on tulossa vasta. Ja niitä on sellaisiakin äitejä ja isiä jotka hoitaa sen lapsen siinä sivussa, käy baareissa lapset milloin missäkin ei niin hyvässä hoidossa. jos lastensuojelu näistäkin tapauksista tietäisi niin olisihan nekin otettu huostaan varmaan.
Taidatte olla teinivanhemmat?