Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty laittamaan sisääni mitään...

Vierailija
12.07.2016 |

Mulla on sellainen vähän omituinen ongelma, että en pysty laittamaan sisääni edes omia sormiani enkä tamponia. Pystymisellä tarkoitan sitä, että mua jotenkin ahdistaa ja puistattaa ajatus siitä, ja en vaan kertakaikkiaan kykene. Ikää mulla on 25v ja olen neitsyt. Sama ongelma on ollut ihan teini-iästä asti, muistan jo silloin ekoja kertoja yrittäessäni opetella käyttämään tamponeita, että en kertakaikkiaan pystynyt ihan alkua pidemmälle menemään, kun keho jotenkin pistää vastaan. Ei siis niinkään fyysisesti, vaan ongelma on jotenkin enemmän korvien välissä. En ole koskaan myöskään pystynyt sormettamaan itseäni koska en vaan voi koskea itseäni kovin syvälle. Tamponin laittoakin kokeilin vähän aikaa sitten monen vuoden tauon jälkeen, mutta ei vaan onnistu vieläkään.

Olen tapaillut jonkun aikaa erästä miestä, jonka kanssa meillä alkaa olla hyvin intiimi suhde. Säpsähdän joka kerta ja menen jotenkin tosi jäykäksi jos hän menee sormineen liian syvälle. En siksi, että hän olisi toiminnallaan satuttanut minua vaan siksi, että jostain syystä se vaan tuntuu epämukavalta. Tulemme lähiaikoina todennäköisesti myös harrastamaan seksiä, mutta mietin jo etukäteen miten tuossa mahtaa käydä kun jostain syystä en pysty mitään ottamaan sisääni. En tiedä, onko varsinainen seksi sitten eri asia ja helpottuvatko nuo muutkin asiat sen jälkeen.

En tiedä siis yhtään mistä tämä johtuu ja kyseinen ongelma on ollut mulla aina. Jos edes ajattelen esimerkiksi omien sormieni tai tamponin työntämistä kunnolla sisääni, saan vilunväreitä ja puistatuksia... ja joka kerta kun yritän edetä pidemmälle tulee niin ahdistava olo ja keho sekä mieli pistävät vastaan etten vaan pysty. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia kokemuksia ja mikä tässä voi olla syynä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy opetella nollaan aivot ja rentoutuun. Oppia ikä kaikki. Tsemppiä.

Vierailija
2/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pieni dildo ja omassa rauhassa liukkarin kera niin onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voi olla hei ihan oikeasti psykofyysinen vika, käväisepä gynen juttusilla... 

Vierailija
4/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä miettinyt pitäiskö tästä sanoa gynelle tai jotain, mutta jotenkin oon myös miettinyt et ehkä tää helpottaa  kokemusten myötä. Seksiä en tosiaan ole tähän ikään mennessä harrastanut, mutta syynä on lähinnä se etten ole tavannut tätä ennen sellaista ihmistä jonka kanssa olisin mitään kummempaa halunnut, enkä ole ollut innokas mihinkään yhden yön juttuihin koskaan. Kyllä olen kuitenkin tosi kauan jo ihmetellyt mistä tällainen "kykenemättömyys" mahtaa johtua... kun tosiaan ei ole mikään fyysinen juttu vaan en vaan ihan jostain muusta syystä pysty edes yrittämään. Voi tietty olla, että myös jotenkin pelkään kipua tai jotain vastaavaa, mutta kun ei se ehkä pelkästään siitäkään johdu. Tamponejakin olisi ihan kiva osata käyttää, mutta kun ei pysty. Ap

Vierailija
5/11 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama nuorempana (mutta kanssa vähän "yli-ikäisenä"). Neitsyys meni kännissä, tuskin siitä muuten olisi mitään tullutkaan.

On myös tila nimeltään vaginismi, jossa lihakset kramppaa jos jotain meinaa mennä sisään. Kuten itsekin sanoit (ja koska kuvauksesi kuulostaa niin samalta mitä mulla oli) niin suurin syy lienee kuitenkin psyykkinen vaikka tuota vaginismiakin voi olla siinä mukana.

Onko sulla mahdollisesti traumoja lapsuudesta (esim. lääkärissä tehty jotain kajoavaa) ja/tai erityisen estynyt kasvatus? Itseensä tutustuminen "kielletty"?

Neitsyyden menemisen jälkeenkään en pystynyt tamponeja käyttämään vuosiin enkä seksiäkään harrastanut (eli ei sekään mitään pelasta mutta varmasti silti ainakin vähän helpottaa henkistä kynnystä), mutta lopulta ihan vaan opettelin omin avuin. Käytin liukastettua pientä hieromasauvaa, ihan sellaista suoraa parin sentin paksuista. Liikuttelin sitä varovasti edestakaisella liikkeellä syvemmälle, ikään kuin tosi tosi rauhassa totuttelin siihen tunteeseen kun jotain menee sisään. Ylipäätään täytyy oppia tuntemaan miltä se oma "sisätila" tuntuu, koska jostain syystä se koko tuntemus oli niin kammottava ja "yllättävä" jotenkin. Kyllä siihen vaan sitten tottui. Piti ottaa vaan tosi rauhassa ja tajuta ettei ole mitään "vaaraa", koska uhkaavalta se tosiaan tuntui. Pitää hengitellä rauhassa ja edetä tosi hitaasti. Myöhemmin harjoittelin vielä ihan banaanilla :D Kumi päällä tottakai ja liukastettuna.

Eli kyllä tuosta voi päästä, ja jopa päästä siihen tilanteeseen että oikein himoitsee jotain sisäänsä :D Jo pelkästään se kun viimeinkin pystyi käyttämään tamponeja oli hirveä helpotus runsaiden menkkojen kanssa. Sääli miten koko nuoruus ja sen ylikin meni siteiden kanssa kituen. Sittemmin aloin käyttämään kuukuppia, joka vaatii jo ihan eri tason kopelointia ja sekin onnistui siinä vaiheessa täysin ilman ongelmia. Voin sanoa, että olen kyllä 100% päässyt tuosta ongelmasta, joten niin voit sinäkin päästä :)

Vierailija
6/11 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/11 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama nuorempana (mutta kanssa vähän "yli-ikäisenä"). Neitsyys meni kännissä, tuskin siitä muuten olisi mitään tullutkaan.

On myös tila nimeltään vaginismi, jossa lihakset kramppaa jos jotain meinaa mennä sisään. Kuten itsekin sanoit (ja koska kuvauksesi kuulostaa niin samalta mitä mulla oli) niin suurin syy lienee kuitenkin psyykkinen vaikka tuota vaginismiakin voi olla siinä mukana.

Onko sulla mahdollisesti traumoja lapsuudesta (esim. lääkärissä tehty jotain kajoavaa) ja/tai erityisen estynyt kasvatus? Itseensä tutustuminen "kielletty"?

Neitsyyden menemisen jälkeenkään en pystynyt tamponeja käyttämään vuosiin enkä seksiäkään harrastanut (eli ei sekään mitään pelasta mutta varmasti silti ainakin vähän helpottaa henkistä kynnystä), mutta lopulta ihan vaan opettelin omin avuin. Käytin liukastettua pientä hieromasauvaa, ihan sellaista suoraa parin sentin paksuista. Liikuttelin sitä varovasti edestakaisella liikkeellä syvemmälle, ikään kuin tosi tosi rauhassa totuttelin siihen tunteeseen kun jotain menee sisään. Ylipäätään täytyy oppia tuntemaan miltä se oma "sisätila" tuntuu, koska jostain syystä se koko tuntemus oli niin kammottava ja "yllättävä" jotenkin. Kyllä siihen vaan sitten tottui. Piti ottaa vaan tosi rauhassa ja tajuta ettei ole mitään "vaaraa", koska uhkaavalta se tosiaan tuntui. Pitää hengitellä rauhassa ja edetä tosi hitaasti. Myöhemmin harjoittelin vielä ihan banaanilla :D Kumi päällä tottakai ja liukastettuna.

Eli kyllä tuosta voi päästä, ja jopa päästä siihen tilanteeseen että oikein himoitsee jotain sisäänsä :D Jo pelkästään se kun viimeinkin pystyi käyttämään tamponeja oli hirveä helpotus runsaiden menkkojen kanssa. Sääli miten koko nuoruus ja sen ylikin meni siteiden kanssa kituen. Sittemmin aloin käyttämään kuukuppia, joka vaatii jo ihan eri tason kopelointia ja sekin onnistui siinä vaiheessa täysin ilman ongelmia. Voin sanoa, että olen kyllä 100% päässyt tuosta ongelmasta, joten niin voit sinäkin päästä :)

Tulenpa nyt pitkän tauon jälkeen tänne, jos löytyisi lisää kommentteja tilanteeseeni. Tuohon vaginismiin täytyy kyllä ihan mielenkiinnosta tutustua vähän. Kasvatus mulla ei ole ollut mielestäni mitenkään sellainen mikä selittäisi tätä. Tosin muistan jo ihan tosi nuoresta asti jotenkin ajatelleeni seksiä vähän pelottavana asiana... toki iän myötä kiinnostus tottakai kasvoi, mutta ikinä en ole pystynyt ennen nykyhetkeä olemaan toisen ihmisen kanssa niin läheinen, että olisin voinut harrastaa seksiä. Ei mulla mielestäni ole mitään sellaisia traumoja, mikä tämän selittäisi... ainakaan mielestäni ei fyysisiä, henkisiä kyllä voi ollakin ja ne selittävät varmasti paljon sitä miksen ole pystynyt näin lähelle ketään aiemmin päästämään. Tällä hetkellä ongelma on fyysinen, ollaan nyt pikkuhiljaa koitettu mennä pidemmälle ja totuttaa kehoani siihen. Jännitän vaan tosi paljon, vaikka yritän tietoisesti rentoutua ja rauhoittaa itseäni. Kunnolla ei olla vielä seksiä harrastettu, mutta sen verran että on sattunut todella paljon. Tuntuu fyysisesti mahdottomuudelta, että sisääni saa yhtään mitään kun tuntuu niin järjetön paine ja tiukkuus heti alkuunsa. Minähän olen tottumaton siihen, että sisälleni laitetaan yhtään mitään, joten tunne on kaikin puolin tosi vieras muutenkin. Ja tottakai kun jännitän asiaa ja pelkään kipua, keho ei pysty kunnolla rentoutumaan ja tuntuu taatusti vielä kivuliaammalta. Ehkäisyasioissakin ongelmia tulee siinä, että runsashormoniset e-pillerit eivät sovi minulle, kierukkaa ei voi tällä hetkellä edes harkita koska sen asettaminen olisi luultavasti mahdottomuus. Sama juttu ehkäisyrenkaan kanssa, en pysty kuvittelemaan miten muka pystyisin sellaista käyttämään kun tamponiakaan en pysty sisääni viemään. En vaan ymmärrä miten tällainen asia on näin vaikeaa! Ehkä tosiaan pitää nyt rauhassa vaan totutella ja opetella...

Vierailija
8/11 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan pillusi kuntoon...muuten susta ei oo oikein mitään hyötyä..

Vierailija
9/11 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään :D  Ap

Vierailija
10/11 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset aikaa ja rauhallisen etenemisen :)

Vierailija
11/11 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin tuon ongelman kanssa ehdottomasti gynellä, varsinkin viimeisimmän kuvauksesi jälkeen. Kuinka gynekäyntisi ovat aiemmin menneet, onko lääkäri tehnyt sisätutkimusta? Ehkä jos kuulisit, että paikkasi ovat aivan normaalit ja kunnossa, voisit hieman rentoutua. Tai jos ei ole, niin saisit siihen vastaavasti apua. Tarkoitan, jos kyseessä nimenomaan vaginismi. En nyt äkkiä keksi mitä muuta se voisi olla, kun en ole tämän puolen problematiikkaan pahemmin tutustunut.

Haluan kuitenkin lohduttaa sinua, jos tuntuu, että olet aivan yksin tämän sortin ongelmien kanssa. Myös minulla oli nuorena suuria vaikeuksia tamponien kanssa. Ei yksinkertaisesti menneet sisään, siis neitsyyden menettämisen jälkeenkään. Oli todella tuskallista, kun tiesi kuinka paljon ne helpottaisivat elämää ja tuntui että joku siellä on pakko olla pielessä, kun tamponi vaan tökkäisee vastaan... Sitten jossain vaiheessa tajusin, että työnsin sitä yksinkertaisesti väärään suuntaan! Kun tajusin muuttaa hieman kulmaa, meni ihan sulavasti sisään. Ja olin kuitenkin tuskaillut asian kanssa jo vuosia! Oikeasti itkin onnesta kun se meni sisään... =D

Toinen juttu mulla, en minäkään voi työntää sormiani sisääni, en ollenkaan. Ei liity fyysisiin tuntemuksiin, että alapää kramppaisi vastaan, ei mihinkään "likaisuuden" tunteeseen tai mitään, se on vaan liian inhottavaa. En mitenkään vihaa alapäätäni enkä pidä sitä inhottavana, mutta se tunne kun koittaa työntää sormea sisäänsä, on vain kuin... en tiedä, tökkisi sormella sisäelintään, törkkisi jotain maksaa tai silmämunaa. Mieheni sormet sisälläni eivät kuitenkaan ällötä yhtään... Ikää on jo 40 eikä tämä asia ole muuksi muuttunut. Tamponini ovat edelleen asetillisia eikä puhettakaan että voisin kuukuppia käyttää!

Eli aika monella meillä on omat kommervenkkimme alapäämme kanssa, joista ei varmaan kovin kovaan ääneen puhuta. =)

Toivottavasti kumppanisi on ymmärtäväinen ja rauhallinen, kiirehtimällä, painostamalla tai tivaamalla asiasi ei varmasti helpota. Mutta hellällä ja rauhallisella etenemisellä (aloita oikeasti sieltä gyneltä tämä seikkailu!) voit aivan hyvin päästä erittäin mieluisaan seksielämään. Tsemppiä! =)