Auttakaa tupakoinnin raskausaikana lopettaneet...
Sain lopetettua tupakoinnin kokonaan, kun tulin raskaaksi. Sitten sorruin polttamaan silloin tällöin muutaman, kaverilta lainasin... Nyt olen sairaslomalla ja tupakantuska suunnaton. Turha vapaa-aika tuskastuttaa. Huomaan useamman kerran päivässä miettiväni, milloin näkisin kaverini, että saisin tupakkaa. Kun pirulle antaa pikkusormen jne. Joka kerta kun erehdyn polttamaan kärsin huonoa omaatuntoa ja ajattelen kauhulla lapseni vääntelyjä vatsassa, mutta silti himo suunnaton. Raskaus on hieman yli puolenvälin.
Miten saan tämän kierteen katkaistua? En halua polttaa ja tiedän vauvalleni aiheutuvat terveysriskit, mutta tuntuu että se tieto ei riitä.
Olen selvästikin seurassapolttajatyyppi. Ystäväpiirini polttaa aika tavalla ja minulle on vaikeaa olla polttamatta heidän seurassaan. Mieheni polttaa myös ja siltä suunnalta ei apua heru. Sanoo vain, että eihän sun kannata ja vetää röökiä vieressä. Onneksi en tykkää hänen tupakkamerkistään.
Asiallisia kommentteja kaipailen.
t.mm
Kommentit (3)
Itse poltin odottaessani noin 4 tupakkaa viikossa. En oikeasti tiedä kauanko olen ollut polttamatta. Lopettaminen kannattaa aina, vielä senkin jälkeen kun vauva on syntynyt.
Välillä tulee vieläkin mieli tupakkaa, mutta onneksi se halu menee ohi ja iskee aina vain harvemmin. Minun tilannetta helpottaa paljon se, etten tällä hetkellä paljoa seurustele sellaistenihmisten kanssa jotka polttavat.
Nyt kun olen savuton en enää ikinä tahdo alkaa polttamaan. Niin vaikea siitä tavasta on päästä eroon.
Tiedätkö että lapsesi ei saa sillä hetkellä henkeä ja kiemurtelee kohdussa vaikena kun sinä poltat on kuulemma kuvattu joskus jotain raskaana olevaa ultralla kun äiskä on polttanut... mulla ei ainaskaa sen jälkeen haluttanut yhtään tupakkaa kun tietää että se tuottaa viattomalle ihmis alulle jopa 30 minuutin hengitys vaikeuksia.