Oon ihan loppu
Olen tällä hetkellä toisaalta aika onnellinen, mutta yksinkertaisesti aivan uupunut kaikkeen mitä elämässäni on viimeisten vuosien aikana tapahtunut. Viimeiset 8 vuotta joka vuosi jokun oikeasti iso muutos on tapahtunut. Aloitin työelämässä, olin työpaikkakiusattu esimiehen taholta (ja senkin tajuamiseen meni aika kauan, koska työympäristö oli niin kieroutunut). Sairastuin kahteen krooniseen sairauteen peräkkäisinä vuosina ja jouduin luopumaan rakastamastani liikuntalajista. Mies koki burnoutin. Vähän sen jälkeen tuli avioero. Tapasin uuden miehen, yllätysraskaus joka päättyi pikkukeskosen syntymään, itseltä melkein lähti henki ja uusia lapsia mulle ei enää voi tulla. Sitten on nää peruskuviot eli asuntokaupat, rempat, muutot, mies lomautettiin jne. Nyt kun kaikki on ollut suhteellisen rauhallista viimeisen vuoden, arki tavallista touhuilua, molemmilla töitä sopivasti, kiva koti jne. lapsi aloitti viime syksynä päiväkodissa, aloin sairastella. Olen ollut kerran kuussa flunssassa, joista yksi oli influenssa kahden jälkitaudin kanssa + 3 vatsatautia päälle. Työpoissaoloja on niin paljon, että päädyin kolmikantakeskusteluun työterveyshuollon ja esimiehen kanssa. No asia toki tuli selvitettyä, mutta kuvaa sitä kuinka paljon olen ollut poissa töistä. Työympäristö muuten on ollut tosi kannustava ja esimieskin on suhtautnut tosi hienosti.
Loma alkoi maanantaina ja haluaisin vain nukkua, mutta en pysty enää sitäkään tekemään. Väsyneenä makaan sängyssä kuin viulunkieli ja nielen itkua kun uni ei tule. Meillä käy siivooja, käytän kauppakassipalvelua, teen etäpäiviä pari viikossa, mies hoitaa lasta paljon, rima kaikissa muissa kotitöissä on niin matalalla kuin voi, on omaa aikaa ja silti tuntuu, että ei helpota. Haluaisin johonkin vieraaseen paikkaan yksin ja vaan olla, tuijottaa vaikka kattoon tuntikausia. Nyt ahdistaa se, että jo kolmen viikon päästä pitää taas jaksaa päiväkotirumbaa, töissäkäymistä, sosiaalisia tilanteita.
Onko kellään muulla ollut tällaista? Miten tästä toipuu? Miten jatkuvan stressin saa katkaistua?