Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla robotti-imuri? Onko hyvä? Kokemuksia!

Vierailija
12.07.2016 |

Olen nyt sellaisen hankintaa harkinnut. Asumme yhdessä tasossa ja asunto on iso, kynnyksiä ei ole kun vessoihin.
Olen menossa isoon leikkaukseen ja todellakin jonkun pitäisi imuroida täällä , jotta pysyisi jonkinlainen siisteys ja olisihan tuo toimiessaan hyvin, oikein kelpo apuri arjessa muutenkin.

Pitääkö olla kallis, että on hyvä?
Imuroiko robottisi myös hienon hiekan laminaatilta?

Saa kehua tai moittia omaansa jos kertoo merkin/mallin mitä suosittelee tai ei suosittelisi.:)

Meillä pääsee hyvin huonekalujen alle, mutta imuroiko robotti hyvin esim ruokapöydän alta (tuolien jalkoja edessä)?

Olen käsittänyt, että robotti ei korvaa tavallista imuria eli kuinka usein imuroitte sitten itse?
Riittääkö ns.siivouspäivinä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Samsungin nelisensataa euroa maksanut botti. Meinasin tintata miestä päin näköä kun oli ostanut sen, koska epäilin inhoavani koko kapistusta (enkä tosiaankaan olisi noin isoa summaa mennyt tuhlaamaan kokeilematta ensin toimivuutta). Meillä on kynnyksiä ja portaita melkein jokaisen huoneen välissä, eli botin joutuu siirtämään huoneesta toiseen itse. Ja meillä on myös pitkäkarvainen isohko koira, jonka karvanlähtöaikana on imuri kuin imuri ollut koetuksella. Näistä ongelmista huolimatta olen yllättäen ollut bottiin äärettömän tyytyväinen. Anopilla on Lidlistä ostettu Dirt Devilin halpisbotti, joka toimii myös ihan kohtuullisesti, mutta siinä on paljon pienempi pölysäiliö, lyhyemmät pyörivät "viiksiharjat" (ei puhdista nurkkia yhtä hyvin kuin meidän), ja matot on kerättävä sen alta pois (jää jumiin ja matot kasaantuu, meidän menee kätevämmin reunan yli eikä "runttaa" kuin aivan kaikista ohuemmat/kevyemmät matot). Heillä ei myöskään ole koirankarvoja imuroitavana, eli en tiedä kuinka halpis niistä selviää - meidän botti kerää karvat todella hyvin eikä tukkiinnu lähes koskaan, eikä pölysäiliötä tarvitse olla jatkuvasti tyhjentämässä.

Botti on päivittäisessä käytössä - en tosin välttämättä ehdi/viitsi käyttää joka huoneessa joka päivä. Laitan päälle tai asetan ajastimen (jos talossa vielä muut nukkumassa) aamulla ennen töihinlähtöä isoimpaan huoneeseen jossa laturi on asennettuna sohvan alle (botti siis menee itse takaisin latautumaan akun loppuessa), ja kotiin tultuani kanniskelen sitä sitten viitseliäisyyden ja kiireiden mukaan muihin huoneisiin. Akku kestää yhdellä latauksella noin 2 tuntia. Meillä on laminaattilattiat (ja tietysti kylppärissä laatat), ja botti imuroi kyllä todella hyvin kaiken pienen/kevyen, kuten tuon mainitsemasi hienon hiekan (kaikkialta muualta paitsi nurkista aivan yhtä hyvin kuin normaali imuri).

Botti imuroi muutenkin suht tehokkaasti joka paikasta mihin pääsee, meillä se mahtuu jopa ruokapöydän tuolien alle jalkojen välistä, mutta tuolit pitää jättää hieman normaalia kauemmas pöydästä, jotta sille jää hyvät kulkuvälit pöydän alle (muuten saattaa jäädä jumiin sinne pyöriskelemään).

Se, miten usein joudut imuroimaan tavallisella imurilla riippuu todella paljon huonekaluista, tilasta ja järjestyksestä. Jos se mahtuu lähes joka paikkaan niin ei sen jäljiltä tarvitse lattioita paljoakaan imuroida. Itse joudun imuroimaan tiukoista paikoista ja muutaman matalan huonekalun alta kerran viikossa/parissa samalla kun imuroin sohvat (ne koirankarvat, aaargh!) ja muut pölyttyvät/likaantuvat imuroitavat pinnat joihin botti ei pääse "käsiksi".

Vierailija
2/3 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Se suurin ero anopin halpiksen ja meidän botin välillä on se, että meidän botissa on pestävä hepa-suodatin (itse asiassa 2 kpl tuli botin mukana).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Se suurin ero anopin halpiksen ja meidän botin välillä on se, että meidän botissa on pestävä hepa-suodatin (itse asiassa 2 kpl tuli botin mukana).

Kiitos tosi paljon vastauksestasi! :)))

Luulen, että meillä pärjättäisiin hyvin kuvaamallasi kalliimmalla botilla. Ainoa ahdas tila on tuo ruokapöydän alunen kun siellä kulkee pöydän alla, keskellä palkki ja tuolitkin on aika reilun kokoiset, joten pöydän alla on ahdasta. :)

Kynnyksiä ei ole ja ainoa minne ei pääsisi on pojan huoneen työpöydän taakse minne toki tietokoneenkin vuoksi pölyä kertyy, mutta nuo paikat saisi sitten siivouspäivinä käytyä läpi ja ruokapöydän alta saa hyvin lakaisemallakin tai rikkaimurilla.

Tuo voi olla, että pitää parin kevyemmän maton alle hommata liukueste niin ei mene sitten ryttyyn ja jää jumiin. Muuten matotkin meillä aika sileitä ja allergiaystävällisiä ja eteisessä sekä keittiössä sileät muovimatot mitkä ei liu'u alta.

Tuosta olisi meillä varmaan tosi iso apu arkeen ja kun omat lonkat välillä niin kipeät, että imurointi on suorastaan haasteellista. Siivoustahan voi ostaa aina, mutta päivittäin ei sentään pysty ketään maksamaan imuroimaan. Ehkä lapset isompina. ;)

Kiitän ja kumarran kattavasta vastauksesta. :)

Ap