Osaatko neuloa villasukat? Minkä ikäinen olet?
Itse olen 33v enkä osaa neuloa. Olisi ehkä aika opetella. Tähän asti oon tilannut villasukat äidiltä. 😊
Kommentit (62)
Ja jatkokysymys, jos et osaa, haluaisitko osata? Mä haluaisin. Äidistä ei ehkä kohta oo enää sukkia neulomaan. Ap
En osaa neuloa, mutta virkata kyllä. 18v
En osaa. En muista olenko koskaan tehnyt. Nuorempana neuloin puseroita itselleni. Nyt en ole vuosiin saanut mitään valmiiksi. Kerran yritin sukkia, mutta en osannut kantapäätä (tiedän kyllä, että netistä löytyy ohjeita, mutta ei onnistunut). Ikä50
En osaa ja oon 26v. En haluakkaan osata ne on akkojen hommia ne
osaan, 42 v.
ei oo iästä kii. äitini ja mummo eivät neuloneet kumpikaan. en oppinut heiltä.
neulominen on ihanaa.
youtubesta voi vaikka opetella. ei oo läheskään niin vaikeaa kuin voisitte luulla.
Osaan. Ikää 55 vuotta. Villasukkien neulominen opetettiin jo kansakoulussa 60-luvulla.
22v, osaan, vaikka nettiä vois tarvita ja kotikutoisuus saattaa näkyä, mutta käyttää voi! 😊
Vierailija kirjoitti:
En osaa. En muista olenko koskaan tehnyt. Nuorempana neuloin puseroita itselleni. Nyt en ole vuosiin saanut mitään valmiiksi. Kerran yritin sukkia, mutta en osannut kantapäätä (tiedän kyllä, että netistä löytyy ohjeita, mutta ei onnistunut). Ikä50
Mullekin juuri tää kantapää on se kompastuskivi. En oo koskaan saanu sitä onnistumaan, vaikka joskus oon yrittänyt. Hirveän monimutkainen. 😧 Ap
41v ja opin jo lapsena, mummo opetti.
Olen myynytkin tekemiäni sukkia, nyt ei ole aikaa
Kirjoneuleet ei ole mun laji, mutta pitsiä teen kaikenmoista.
En osaa enkä halusisikaan. Olen 53. Ostan esim. joulumarkkinoilta ja Tallinnan käsityömummoilta. Siellä ihania käsinkudottuja sukkia edullisesti. Nyt ihanat leppäkerttuvillikset käytössä kolmatta vuotta;)
39 ikää. Osaan tehdä sukkia kärjestä ja varresta, pitsisukkia ja kirjoneulesukkia. Yleensä kuitenkin ostan sukat torin mummoilta ja neulon itse jotain jännempää.
En osaa kutoa. Puoli vuotta väkersin aikoinaan pannulappua opettajan tuhahtelun ja haukkumisten saattelemana kunnes vaihdoin puutöihin.
Sittemmin olen joskus yrittänyt opetella kutomaan jotain, mutta unohtanut jo kaiken. Ei osannut äitinikään tehdä kantapäitä ilmeisesti, eikä hyviä sukkia tehnyt moni niistäkään joilta olen niitä saanut.
En käytä villasukkia nykyisin, ja niitä on niin ärsyttävä pestäkin, joten en enää oikein kaipaile kyseistä taitoa.
46v
Osaan sekä neuloa että virkata villasukat. En ole edes ollut koulussa käsitöissä; isoäitini on opettanut langantaltuttamisen salat minulle lapsena. N24
24 ja osaan! Opettelin pari vuotta sitten... Kannattaa joo kaikkien opetella, on syksyllä mukavaa puuhaa ja talvella lämmittävät :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin juuri tää kantapää on se kompastuskivi. En oo koskaan saanu sitä onnistumaan, vaikka joskus oon yrittänyt. Hirveän monimutkainen. 😧 Ap
Kantapää ei mielestäni ole niin monimutkainen kuin luulisi. Sukkalankavyötteen toisella puolella on aika selkeät ohjeet, niitä noudattaen mä opettelin sen tekemään. Mitään monimutkaisia kuvioita en osaa tehdä, mutta eriväriset raidatkin piristää kivasti. Ikää 28 v.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kutoa. Puoli vuotta väkersin aikoinaan pannulappua opettajan tuhahtelun ja haukkumisten saattelemana kunnes vaihdoin puutöihin.
Sittemmin olen joskus yrittänyt opetella kutomaan jotain, mutta unohtanut jo kaiken. Ei osannut äitinikään tehdä kantapäitä ilmeisesti, eikä hyviä sukkia tehnyt moni niistäkään joilta olen niitä saanut.
En käytä villasukkia nykyisin, ja niitä on niin ärsyttävä pestäkin, joten en enää oikein kaipaile kyseistä taitoa.
46v
Kutominen ja neulominen ovat kaksi aivan eri asiaa. Kangaspuilla kudotaan btw.
Osaan. Neulon niitä talvella aina monet ja kaapit tursuaa villasukkia. Olen 56-v. Mun 14-vuotias tyttökin osaa, mutta on vaan toistaiseksi paljon hitaampi neulomaan kuin minä.
35v ja osaan.