Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saan 200€ loppu viikkoon menessä?

Vierailija
11.07.2016 |

Tarvitsen todella kipeästi loppu viikkoon mennessä 200€.
Tililläni on juuri sen verran että selviän seuraavaan palkkapäivään, joten sieltä en voi ottaa.
Minulla on tori.fi myynnissä upouusi takki josta saisin tuon summan ja uskoin sen saavani myytyä, mutta näyttää huonolta.
Kenelläkään ideoita? Olen lomalla joten aikaa kyllä on.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotakin merkkilaukkua laittaa myyntiin? Tai merkkivaatteita? Facessa on ainakin yksi merkkivaatekirppis, kokeile sitä.

Ylimääräisiä astioita? Itse myin muutamia tarpeettomaksi jääneitä Arabian astioita Facen kirppiksellä ja menivät kuin kuumille kiville, hyvät rahat tuli.

Vierailija
42/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi olet ostanut kalliin takin, jolle sinulla ei ole ollut käyttöä/ ylipäätään varaa?

Olen palannut juuri pitkältä reissulta ja talous vähän kallellaan ennen seuraavaa palkkapäivää. Kyseinen takki on ostettu käyttöön minulle, mutta nyt aristan valkoista väriä. Jos ei olisi tätä äkillistä rahan tarvetta, en sitä varmastikkaan myisi.

Jos joku tarvitsee äkillisesti pari sataa euroa kiireellä aikataululla, se tuskin tarkoittaa että kyseinen ihminen on täysin köyhä eikä täten oikeutettu ostamaan kalliita tavaroita...

On tuo ainakin erittäin huonoa elämänhallintaa siinä tapauksessa. Itselläni on useita tonneja säästötilillä, vaikka olen ollut työtön yli kaksi vuotta ja nyt peruspäivärahalla.

Ei ole välttämättä huonoa elämänhallintaa. Asiaa voidaan myös lähestyä siltä kantilta että kyllä se elämä vielä sinullekin näyttää nurjan puolensa ja säästösi hupenevat.

Mitä muuta se on? Ihminen myy pilkkahintaan kalliin takkinsa rahapulassa, jota muuten ei myisi.

Ja takana pitkä reissu ja nyt ollaan pers aukisia ja realisoidaan mitä on jäljellä ja tilit huutavat tyhjyyttään, kun vararahastoa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullan hinta on nyt korkealla, myy vanhat korut romukullaksi!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
44/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä miksi olet ostanut kalliin takin, jolle sinulla ei ole ollut käyttöä/ ylipäätään varaa?

Olen palannut juuri pitkältä reissulta ja talous vähän kallellaan ennen seuraavaa palkkapäivää. Kyseinen takki on ostettu käyttöön minulle, mutta nyt aristan valkoista väriä. Jos ei olisi tätä äkillistä rahan tarvetta, en sitä varmastikkaan myisi.

Jos joku tarvitsee äkillisesti pari sataa euroa kiireellä aikataululla, se tuskin tarkoittaa että kyseinen ihminen on täysin köyhä eikä täten oikeutettu ostamaan kalliita tavaroita...

On tuo ainakin erittäin huonoa elämänhallintaa siinä tapauksessa. Itselläni on useita tonneja säästötilillä, vaikka olen ollut työtön yli kaksi vuotta ja nyt peruspäivärahalla.

Ei ole välttämättä huonoa elämänhallintaa. Asiaa voidaan myös lähestyä siltä kantilta että kyllä se elämä vielä sinullekin näyttää nurjan puolensa ja säästösi hupenevat.

No kyllä on! Ap:lla on varaa ostaa yli viidensadan takkeja ja tonnien kilpapyöriä, mutta ei ole säästöjä edes 200€. Kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes muutaman tinnin vararahasto pahan päivän varalle. Itselläni on vuoden palkka säästössä.

Vierailija
45/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen ihminen voi sössiä noin raha-asiansa.

On todellista järjen köyhyyttä ostaa 550€ takki ja myydä sen eteenpäin käyttämättömänä suuressa rahapulassa 200€ hintaan.

Tuskin pikavippi tai lottovoitto auttaa asiassa, sillä jo huomenna olisit jo uudestaan kerjäämässä rahaa.

Mistä tiedät että olen aikuinen ihminen? Mistä tiedät kuka takin osti minulle, ostinko sen itse vai ostiko vaikka vanhempani sen minulle? Mistä tiedät miten ja miksi minulla on näin akuutti rahan tarve?

Totuus on, olen hyvinkin nuori, kuitenkin jo täysi-ikäinen. Minulla on ihan hyvä palkkainen työ mutta olen ollut usemman kuukauden reissussa jossa rahat ovat kyllä kieltämättä päässeet hupenemaan. Olen hyvin toimeentulevasta perheestä, jossa vanhemmat tukevat minua vieläkin tarpeen tullen. Tähän asiaan en kuitenkaan voi heiltä pyytää avustusta, koska en halua/voi kertoa heille asiasta vielä.

En ole koskaan joutunut ottamaan pikavippejä tai muitakaan, tai ollut mitenkään vastaavassa tilanteessa. Kyseistä takkia en tarvitse, joten sen myyminen ei minua harmita varsinkin kun tilanne on tämä. Saisin sillä 200eurolla jotain itselleni paljon arvokkaampaa kuin tavara.

Eli elät yli varojen eli elämänhallinta ei ole kunnossa, kun olet vanhemmistasi riippuvainen ja tarvitset taloudellista tukea, vaikka sinulla on hyvä palkkainen työ.

Vierailija
46/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta se on? Ihminen myy pilkkahintaan kalliin takkinsa rahapulassa, jota muuten ei myisi.

Ja takana pitkä reissu ja nyt ollaan pers aukisia ja realisoidaan mitä on jäljellä ja tilit huutavat tyhjyyttään, kun vararahastoa ei ole.

Saan ihan hyvän tilin loppu kuusta. Sen jälkeen ei ole rahahuolia. Pärjäisin ihan hyvin ilman tätä yllättävää menoa. Olen nuori ja kulutin säästöni unelmieni matkaan. Tiedän että saan taloudellista tukea vanhemmiltani, joten ei suuri riski. Tätä kyseistä summaa en nyt vaan kehtaa heiltä pyytää. Takki ei merkitse minulle mitään joten se etten sitä muuten myisi tarkoittaisi että se jäisi käyttämättömänä kaappiin, ei sitä että se olisi unelmieni takki jota haluaisin käyttää koko ajan.

Vierailija
47/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen ihminen voi sössiä noin raha-asiansa.

On todellista järjen köyhyyttä ostaa 550€ takki ja myydä sen eteenpäin käyttämättömänä suuressa rahapulassa 200€ hintaan.

Tuskin pikavippi tai lottovoitto auttaa asiassa, sillä jo huomenna olisit jo uudestaan kerjäämässä rahaa.

Mistä tiedät että olen aikuinen ihminen? Mistä tiedät kuka takin osti minulle, ostinko sen itse vai ostiko vaikka vanhempani sen minulle? Mistä tiedät miten ja miksi minulla on näin akuutti rahan tarve?

Totuus on, olen hyvinkin nuori, kuitenkin jo täysi-ikäinen. Minulla on ihan hyvä palkkainen työ mutta olen ollut usemman kuukauden reissussa jossa rahat ovat kyllä kieltämättä päässeet hupenemaan. Olen hyvin toimeentulevasta perheestä, jossa vanhemmat tukevat minua vieläkin tarpeen tullen. Tähän asiaan en kuitenkaan voi heiltä pyytää avustusta, koska en halua/voi kertoa heille asiasta vielä.

En ole koskaan joutunut ottamaan pikavippejä tai muitakaan, tai ollut mitenkään vastaavassa tilanteessa. Kyseistä takkia en tarvitse, joten sen myyminen ei minua harmita varsinkin kun tilanne on tämä. Saisin sillä 200eurolla jotain itselleni paljon arvokkaampaa kuin tavara.

Eli elät yli varojen eli elämänhallinta ei ole kunnossa, kun olet vanhemmistasi riippuvainen ja tarvitset taloudellista tukea, vaikka sinulla on hyvä palkkainen työ.

Ehkä näin, mutta se ei nyt auta tämän viikon ongelmaan tai ole keneltäkään teistä saarnaajista pois että elän yli varojeni. En kuitenkaan tässäkään nyt pyydä keneltäkään rahaa ilmaiseksi vaan sitä vastaan saisi hyvän takin pilkka hintaan!

Vierailija
48/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on! Ap:lla on varaa ostaa yli viidensadan takkeja ja tonnien kilpapyöriä, mutta ei ole säästöjä edes 200€. Kyllä jokaisen pitäisi pystyä säästämään edes muutaman tinnin vararahasto pahan päivän varalle. Itselläni on vuoden palkka säästössä.

No mutta sunkin elämässä oli päivä ennen kun aloit säästämään eikä sulla ollut tuhansien tai edes satojen aurojen säästöjä. Eikö ap ole jo sanonut olevansa nuori.

Vierailija
49/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta sunkin elämässä oli päivä ennen kun aloit säästämään eikä sulla ollut tuhansien tai edes satojen aurojen säästöjä. Eikö ap ole jo sanonut olevansa nuori.

Aloin säästää heti, kun sain tuloja. Ap on töissä, joten hänenkin olisi kannattanut, niin ei olisi umpikujassa.

Vierailija
50/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko sovittua parin laskun eräpäivän siirrosta? Näin voisit käyttää tililläsi olevia rahoja ja maksaa ne sovitut laskut, kun palkkasi on tullut?

Vierailija
51/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään mielessä mitään sopivaa facebook kirpputori ryhmää missä kyseisen takin voisi myydä?

Vierailija
52/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie panttilainaamoon koruja tms.

Löytyy paljon koruja joita voisi muuten viedäkkin, mutta en ole kauheasti säilytellyt kuitteja ja iso osa myös lahjoja joten senkään takia ei kuitteja. Äidilläni on jotkut kuitit tallessa mutta en halua niitä häneltä pyytää.

kullasta maksetaan painon mukaan, ei ne kuitteja kysele

Vierailija
53/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tililläni on juuri sen verran että selviän seuraavaan palkkapäivään, joten sieltä en voi ottaa.

Minulla on tori.fi myynnissä upouusi takki josta saisin tuon summan ja uskoin sen saavani myytyä, mutta näyttää huonolta.

Voitko säästää loppukuun ruokarahoista?

Jos sinulla ei ole lapsia, pärjäät hyvinkin vähällä rahalla loppukuun. Osta kaappiin mm. makaronia, tonnikalaa jne. Vältä kaikkea kallista.

Vierailija
54/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisitko sovittua parin laskun eräpäivän siirrosta? Näin voisit käyttää tililläsi olevia rahoja ja maksaa ne sovitut laskut, kun palkkasi on tullut?

Minulla ei ole tällä hetkellä laskuja joten ei mitään menoja joita voisin siirtää. Tilillä olevat rahat olivat tarkoitettu ruokaan.

Vierailija
55/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään mielessä mitään sopivaa facebook kirpputori ryhmää missä kyseisen takin voisi myydä?

Oman alueen FB-kirppis. Sitten ei mene postikulujakaan.

Joku purjehdus-FB-sivu?

Vierailija
56/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko säästää loppukuun ruokarahoista?

Jos sinulla ei ole lapsia, pärjäät hyvinkin vähällä rahalla loppukuun. Osta kaappiin mm. makaronia, tonnikalaa jne. Vältä kaikkea kallista.

En kuluta niin paljoa ruokaan, joten en mitenkään saa tuota summaa säästettyä siitä.

Vierailija
57/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panttilainaamo ei kysele kuitteja.

Eikö? olen aina luullut että kyselee juuri niitä kuitteja kaikista tuotteista?

riippuu tuotteesta, esim. soittimet ym vaatii kuitin mutta korut voit pantata ihan sellaisenaan. Kuitti on sen takia että näkee tuotteen arvon mutta kullalla ja hopealla on tietty "kiinteä" arvo.

Vierailija
58/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman alueen FB-kirppis. Sitten ei mene postikulujakaan.

Joku purjehdus-FB-sivu?

Koitin ettiä mutta ihan vaan haku toiminolla on vaikea löytää ilman että tietää edes vähän minkä nimistä ryhmää etsii.

Vierailija
59/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tällä hetkellä laskuja joten ei mitään menoja joita voisin siirtää. Tilillä olevat rahat olivat tarkoitettu ruokaan.

Voitko elää palkkapäivään asti makaronilla, riisillä, tonnikalalla, näkkileivällä?

Voit myös itse leipoa leipää.

Vierailija
60/106 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen takki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan