Mistä saan 200€ loppu viikkoon menessä?
Tarvitsen todella kipeästi loppu viikkoon mennessä 200€.
Tililläni on juuri sen verran että selviän seuraavaan palkkapäivään, joten sieltä en voi ottaa.
Minulla on tori.fi myynnissä upouusi takki josta saisin tuon summan ja uskoin sen saavani myytyä, mutta näyttää huonolta.
Kenelläkään ideoita? Olen lomalla joten aikaa kyllä on.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä miksi olet ostanut kalliin takin, jolle sinulla ei ole ollut käyttöä/ ylipäätään varaa?
Olen palannut juuri pitkältä reissulta ja talous vähän kallellaan ennen seuraavaa palkkapäivää. Kyseinen takki on ostettu käyttöön minulle, mutta nyt aristan valkoista väriä. Jos ei olisi tätä äkillistä rahan tarvetta, en sitä varmastikkaan myisi.
Jos joku tarvitsee äkillisesti pari sataa euroa kiireellä aikataululla, se tuskin tarkoittaa että kyseinen ihminen on täysin köyhä eikä täten oikeutettu ostamaan kalliita tavaroita...
On tuo ainakin erittäin huonoa elämänhallintaa siinä tapauksessa. Itselläni on useita tonneja säästötilillä, vaikka olen ollut työtön yli kaksi vuotta ja nyt peruspäivärahalla.
Eikö Suomessa yhden tunnin liksa ole just noin 200€? Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Onko takista kuittia?
Ei ole, koska en ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa enkä ole kuitteja pahemmin säilytellyt jos niissä ei ole takuita.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan purjehdusta oikeasti harrastava ostaa mitään kirppistakkia, vaikka olisi käyttämätönkin. Purjehduspiireissä on varaa ostaa just sellaiset varusteet kuin haluaa.
No ei kyllä pidä paikkaansa:D pihejä ihmisiä ovat ja nyt puhun oikeista purjehtijoista, en niistä henri lloyd pissiksistä. Ihan normaaleja ihmisiä siellä on, ne jotka kilpaa purjehtijat ja ne joilla on rahaa ovat yleensä pihejä. Niin ja olen niistä piireistä.
Panttilainaamo ei kysele kuitteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä miksi olet ostanut kalliin takin, jolle sinulla ei ole ollut käyttöä/ ylipäätään varaa?
Olen palannut juuri pitkältä reissulta ja talous vähän kallellaan ennen seuraavaa palkkapäivää. Kyseinen takki on ostettu käyttöön minulle, mutta nyt aristan valkoista väriä. Jos ei olisi tätä äkillistä rahan tarvetta, en sitä varmastikkaan myisi.
Jos joku tarvitsee äkillisesti pari sataa euroa kiireellä aikataululla, se tuskin tarkoittaa että kyseinen ihminen on täysin köyhä eikä täten oikeutettu ostamaan kalliita tavaroita...
On tuo ainakin erittäin huonoa elämänhallintaa siinä tapauksessa. Itselläni on useita tonneja säästötilillä, vaikka olen ollut työtön yli kaksi vuotta ja nyt peruspäivärahalla.
No veikkaan että kyseessä nuorempi ihminen, jolla ei ole ollut kauheasti mahdollisuuksia kerätä tuhansien eurojen säästöjä. ja eikö ap juuti sanonut tulleensa pidemmältä reissulta takaisin kotiin, minusta silloin on ihan ok jos on vähän heikompi raha tilanne. Kaikki eivät osaa säästää. Minusta kuitenkin kuulostaa ihan fiksulta ettei ota käyttötililtään kyseistä summaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö? olen aina luullut että kyselee juuri niitä kuitteja kaikista tuotteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? olen aina luullut että kyselee juuri niitä kuitteja kaikista tuotteista?
Viime viikolla vein koruja Hesingin panttiin, eivät kyselleet.
AP, asun aika lähellä ja tarviin dollarin. Millainen sulla on ja mitä pyydät siitä?
Vierailija kirjoitti:
AP, asun aika lähellä ja tarviin dollarin. Millainen sulla on ja mitä pyydät siitä?
??
Vierailija kirjoitti:
Apua, siis fillarin! Polkupyörän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy vanha naisten pyörä josta ei paria kymppiä enempää kehtaa pyytää vaikka toimiva on.
Seka useamman tonnin kilpapyörä jota en voi myydä.
Ei siis kauheasti auta tilannettani.
Kiitos kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä huonoa elämänhallintaa. Asiaa voidaan myös lähestyä siltä kantilta että kyllä se elämä vielä sinullekin näyttää nurjan puolensa ja säästösi hupenevat.
Miten aikuinen ihminen voi sössiä noin raha-asiansa.
On todellista järjen köyhyyttä ostaa 550€ takki ja myydä sen eteenpäin käyttämättömänä suuressa rahapulassa 200€ hintaan.
Tuskin pikavippi tai lottovoitto auttaa asiassa, sillä jo huomenna olisit jo uudestaan kerjäämässä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuinen ihminen voi sössiä noin raha-asiansa.
On todellista järjen köyhyyttä ostaa 550€ takki ja myydä sen eteenpäin käyttämättömänä suuressa rahapulassa 200€ hintaan.
Tuskin pikavippi tai lottovoitto auttaa asiassa, sillä jo huomenna olisit jo uudestaan kerjäämässä rahaa.
Mistä tiedät että olen aikuinen ihminen? Mistä tiedät kuka takin osti minulle, ostinko sen itse vai ostiko vaikka vanhempani sen minulle? Mistä tiedät miten ja miksi minulla on näin akuutti rahan tarve?
Totuus on, olen hyvinkin nuori, kuitenkin jo täysi-ikäinen. Minulla on ihan hyvä palkkainen työ mutta olen ollut usemman kuukauden reissussa jossa rahat ovat kyllä kieltämättä päässeet hupenemaan. Olen hyvin toimeentulevasta perheestä, jossa vanhemmat tukevat minua vieläkin tarpeen tullen. Tähän asiaan en kuitenkaan voi heiltä pyytää avustusta, koska en halua/voi kertoa heille asiasta vielä.
En ole koskaan joutunut ottamaan pikavippejä tai muitakaan, tai ollut mitenkään vastaavassa tilanteessa. Kyseistä takkia en tarvitse, joten sen myyminen ei minua harmita varsinkin kun tilanne on tämä. Saisin sillä 200eurolla jotain itselleni paljon arvokkaampaa kuin tavara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy vanha naisten pyörä josta ei paria kymppiä enempää kehtaa pyytää vaikka toimiva on.
Kiitos kuitenkin!
Fiksua mainostaa että sinulla on useamman tonnin pyörä kun kaikki näkevät missä asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kuitenkin!
Fiksua mainostaa että sinulla on useamman tonnin pyörä kun kaikki näkevät missä asut.
Ei hätää, kyseinen pyörä on asunnossani sisällä. Kiitos huolenpidosta.
Löytyy paljon koruja joita voisi muuten viedäkkin, mutta en ole kauheasti säilytellyt kuitteja ja iso osa myös lahjoja joten senkään takia ei kuitteja. Äidilläni on jotkut kuitit tallessa mutta en halua niitä häneltä pyytää.