Voxra ja venlafaxin yhdessä
Onko kenelläkään käytössä tällainen kombinaatio? (älkääkä huumehörhöiksi haukkuvat nyt puuttuko tähän keskusteluun, tokihan toivotte, että me masentuneet palaudumme reippaiksi veronmaksajiksi).
Kommentit (16)
150mg Venlafaxinia ja 100(vai 150, en muista)mg Voxraa. Venlafaxin toiminut mahtavasti, nyt lisättiin n.3kk sitten Voxra koska mulla oli krooninen väsymys/uupumus ilman masennusta ja tarttin energiaa. Ihan ok toiminut mutta sais nostaa kyllä Voxraa, en tunne mitenkään erityisen suurta eroa pelkkään Venlaan. Tulee kyllä yhdestäkin lääkkeettömästä päivästä aika kovat vierotusoireet, jotka saattaa tuntua pari päivää vaikka oiski taas ottanu. Tosi epätodellinen olo ja tärisyttää, kyseenalaistaa helposti oman tajuissaan olon. Vähän pelottaa, että saakohan mikään lääke enää oloa normaaliksi ja hyväksi. Viimeaikoina oon kyseenalaistanut ihan järjellisesti (eikä itsetuhoisesti) elämän järkeen käymisen.
Vierailija kirjoitti:
150mg Venlafaxinia ja 100(vai 150, en muista)mg Voxraa. Venlafaxin toiminut mahtavasti, nyt lisättiin n.3kk sitten Voxra koska mulla oli krooninen väsymys/uupumus ilman masennusta ja tarttin energiaa. Ihan ok toiminut mutta sais nostaa kyllä Voxraa, en tunne mitenkään erityisen suurta eroa pelkkään Venlaan. Tulee kyllä yhdestäkin lääkkeettömästä päivästä aika kovat vierotusoireet, jotka saattaa tuntua pari päivää vaikka oiski taas ottanu. Tosi epätodellinen olo ja tärisyttää, kyseenalaistaa helposti oman tajuissaan olon. Vähän pelottaa, että saakohan mikään lääke enää oloa normaaliksi ja hyväksi. Viimeaikoina oon kyseenalaistanut ihan järjellisesti (eikä itsetuhoisesti) elämän järkeen käymisen.
Venlafaxin ei sovi sellaiselle joka ei pysty ottamaan lääkettä joka päivä samaan aikaan. Vieroitusoireet voivat tulla jo muutaman tunnin viivästyksestä. Tulisin itse hulluksi, jos joutuisin kärsimään Venlafaxinin vieroitusoireista esim. kerran viikossa. Koita ottaa lääkkeet säännöllisesti ja olosi paranee.
Itselleni ei tule mitään vieroitusoireita. Lopetin talvella venlan ja aloitin voxran kun toivoin virtaa apatiaan. Teki liian levottomaksi ja palasin venlaan takaisin. Nyt huvikseni (ei toki saisi ilman lääkärin lupaa) olen ottanut runsaam viikon molempia 150mg. Ei negatiivisia oireita vain pelkästään hyviä. Energia lisääntynyt ja ahdistus hävinnyt, ruon ahmimishimo hävinnyt. Joko lumevaikutusta tai ei mutta olo hyvä. En tiedä miten sanoa lääkärille että tällaista sekoitusta olen kokeillut :( ap
Eikai siinä mitään, jos toimii. Mulla meinasi lähtä henki venlafaxinilla.
Nykyisin masennuslääkkeitä voidaan määrätä yhdistelmänäkin, tai ainakin psykiatrit, ei välttämättä yleistk-lääkärit uskalla määrätä.
Mulla menee venlafaxin ja seroxat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin masennuslääkkeitä voidaan määrätä yhdistelmänäkin, tai ainakin psykiatrit, ei välttämättä yleistk-lääkärit uskalla määrätä.
Mulla menee venlafaxin ja seroxat yhdessä.
Millä annoksella lääkkeet menevät? Itsellä Seroxat 30 mg ja Mirtazapin 15 mg, mutta haluaisin kokeilla venlafaksiinia kun tuo nykyinen lääkitys ei vie ahdistuneisuutta kunnolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on molemmat piristäviä?
Mitenhän käy jos on myös ahdistusta?
Se häipyy
Itsellä ainakin nousi jonkun verran, enemmänkin syke. Leposyke huitelee 80-100 vaikka kunto ja elämäntavat muuten ok.
Venla ollut pitkään käytössä, kokeilin pari vuotta sitten siihen lisäksi voxraa, mutta kolmen päivän jälkeen oli pakko lopettaa, koska rinnassa tuntui sellainen pistos ikävästi.
Sain Voxran avulla lopetettua Venlafaxinin käytön, mikä ei aiemmin onnistunut vieroitusoireiden vuoksi. 8kk siinä kesti. Venlafaxiniin en koske pitkällä tikullakaan enää koskaan.