Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

matkavakuutus

Vierailija
11.07.2016 |

Riittääkö matkavakuutuksesta sähköpostiin tullut vakuutuskirja tai mikä onkaan, vai täytyykö tulostaa paperisen mukaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä sitä vkuutusasiakirjaa tarvit? Joka tapauksessa maksat ensin itse hoitosi ja haet sitten myöhemmin korvauksen vakuutuksesta.

Vierailija
2/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina tullut luottokorttikokoinen vakuutuskortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että eniten tarvitse maksaa heti.

Vierailija
4/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle koskaan. Sähköpostiin tullut jokin asiakirja jonka tulostat mukaan. Mietin vaan, että onko se pakko tulostaa vai käykö sähköisenä .

Vierailija
5/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tarvitse maksaa itse vaan lasku menee suoraan vakuutusyhtiölle, jos käytät vakuutusyhtiön yhteistyökumppaneita maailmalla. Riittää vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero.

Vierailija
6/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minne matkustat? Pystyykö hoitolaitos näkemään siitä linkistä tarvittavan.  Jos menet vaikkapa USAan niin kyllä sinne tarvitsee joku paperinpala olla  englanniksi. Joku ehdotti, että maksat kulut ensin itse.  Jos on nyrjähtäneen nilkan tutkimus, niin ehkä, vaikka siihenkin on mielestäni turha lomabudjettia käyttää.  Matkalla voi sattua pahempaakin ja siinä on tuo vakuutus tarpeen. Ainakin on hyvä olla tieto vakutuusyhtiöstä (niitäkin on, jotka eivät muista edes yhtiönsä nimeä tai muistavat väärin) ja vakuutusnumero sekä ne yhteystiedot, joista saa vakuutusyhtiön matkavahinkoja hoitavan henkilön kiinni. Hoitolaitokset on yleensä yhteydessä maksusitoumusta varten vakuutusyhtiöön, jos isommista kuluista on kyse. 

Vierailija
7/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle koskaan. Sähköpostiin tullut jokin asiakirja jonka tulostat mukaan. Mietin vaan, että onko se pakko tulostaa vai käykö sähköisenä .

Minä tulostan aina. Kuten tulostan lentoliput, junaliput, majoitusvaraukset ym. Ihan sen takia, että känny/tabletti voidaan varastaa, se voi rikkoutua, akku voi loppua kriittisellä hetkellä jne.

Mitä korvauskäytäntöihin tulee, niin se on aina maasta ja vakuutuksesta kiinni. Itsellä on kokemusta Kreikasta, missä eivät viitsineet nähdä vaivaa tehdä mitään papereita vaan lapsi sai korvatulehdukseen ilmaisen hoidon (= ruutupaperille kirjoitettu lääkkeen nimi, joka haettiin apteekista ja maksettiin itse enkä yrittänytkään periä jälkeen päin vakuutusyhtiöltä sen hintaa).

Vierailija
8/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko sähköinen versio yhtä käypä kuin paperinen? Eurooppaan matkustan. Ap

Vierailija
9/9 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulostaisin sen lompakkoon tai käsilaukkuun jota matkalla käyttää. Jos joudut onnettomuuteen ja olet vaikkapa tajuttomana pidempään niin kuka sen sähköisen version puolestasi esittää kenellekään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme